Gå til innhold

Pappa er blitt tjukk!

Anbefalte innlegg

Gjest datter@bekymret
Skrevet

Hei,

jeg har en pappa som nå nærmer seg 60 år. Han har en meger utfordrende og krevende jobb, hvor han reiser mye. I tillegg har han slitt med helseproblemer i mange år, og har delvis lammelser i bein og armer. Han kan altså gå, men det er strevsomt for han på lange strekninger.

De siste årene har han gått opp veldig mange kilo, og jeg er svært bekymret. Har mange ganger hintet, og også sagt rett ut at han må skjerpe seg, men det bare avfeier han.

Det som fortviler meg mest er at han tror han spiser sunt! Han skjønner ikke at potetgull, pommes frites, H-melk, rekesalat, pølser osv er produkter man skal være forsiktige med.

Han bor alene og styrer derfor sitt eget kosthold 100% selv, dessverre!

Jeg er veldig glad i pappaen min, og vil gjerne beholde han i mange år til. Hvordan skal jeg få han til å skjerpe seg og skjønne viktigheten av et godt kosthold? Han har tatt tester hos legen, og påstår alt var bra...

Skrevet

Min far er akkurat likedan og etter å ha prøvd å hinte i mange år har vi gitt opp. Vil han ete seg ihjel så værsågod. Han er et voksent menneske og vi kan ikke ta ansvar for hans helse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...