Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne komme med noen tips og erfaringer ang dette med folk som kommenterer magestørrelsen.

For å sitere jordmoren jeg går hos: "Alle har en mening om gravide mager og alle må få ut meningen sin, dessverre."

Magen min poppet veldig ut ganske tidlig. Da fikk jeg kommentarer på at jeg var så diger så tidlig og fikk skremselskommentarer om at jeg kunne ha for mye fostervann eller vente meg en kjempebaby.

Etter som ukene gikk fikk jeg kommentarer på at jeg hadde så liten mage. Ny bekymring fra min side og samtale med jordmor.

I det siste har jeg fått kommentarer om at magen har sunket og at jeg kommer til å føde leeeenge før temin. På nytt måtte jeg ta opp min bekymring med jordmor.

Jordmor fortalte meg at magestørrelsen kommer an på:

Fettlagrene på magen før graviditeten.

Kroppslengde.

Om man er kort/lang i overkroppen.

Hvordan barnet ligger i magen.

Dere kommer helt sikkert til å merke at folk kommenterer magen deres. Dersom jordmor sier at målene er bra, er de det. Punktum!!! Bare lukk ørene for andres kommentarer.De skaper bare unødig bekymring!

En med erfaring....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224680-folk-som-kommenterer-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det mest irriterende i forrige svangerskap var når svigermor sa om og om igjen at magen var for liten, og lurte på om det var noe galt med ungen, om legen hadde sagt noe.

Typisk svigermødre:-( Jeg var så dum og ha svigermor hjemme jeg da jeg kom fra sykehuset etter forrige fødsel. Det er to og et halvt år siden. Jeg er fortsatt sur på henne for alle de uvettige tingene hun fikk seg til å si til meg få dager etter at jeg hadde født!!! Frem til da hadde jeg et godt forhold til svigermor...

Annonse

Gjest mirakel*2

Typisk svigermødre:-( Jeg var så dum og ha svigermor hjemme jeg da jeg kom fra sykehuset etter forrige fødsel. Det er to og et halvt år siden. Jeg er fortsatt sur på henne for alle de uvettige tingene hun fikk seg til å si til meg få dager etter at jeg hadde født!!! Frem til da hadde jeg et godt forhold til svigermor...

hva sa hun da?

Veldig nysgjerrig:)

Alle syns at magen enten var for bred, for smal, for liten, for tynn, for høyt oppe, for langt nede, osv osv osv...

Når jeg snakker med gravide og har lyst til å kommentere magen sier jeg bare at den er fin, flott eller nydelig, for det er jo alle gravide mager!! Helt fantastisk faktisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...