Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd

Anbefalte innlegg

Gjest Me_toki
Skrevet

Hva mener dere om det?

Er det svindelpenger at man får penger derfra når man ikke får seg jobb?

Skrevet

Selvsagt er ikke det svindelpenger. Om man mister jobben og ikke får ny jobb med en gang, synes jeg det er helt naturlig at man får arbeidsledighetstrygd.

Men, det bør stilles krav til at man er aktiv arbeidssøkende. Man skal ikke bare sitte på rompa og håpe det kommer en jobb rekende. Man må stå opp om morran, lese stillingsannonser, dra på arbeidskontoret, skrive søknader, sende søknader, ringe på stillinger og stille på intervjuer.

Gjest Me_toki
Skrevet

Selvsagt er ikke det svindelpenger. Om man mister jobben og ikke får ny jobb med en gang, synes jeg det er helt naturlig at man får arbeidsledighetstrygd.

Men, det bør stilles krav til at man er aktiv arbeidssøkende. Man skal ikke bare sitte på rompa og håpe det kommer en jobb rekende. Man må stå opp om morran, lese stillingsannonser, dra på arbeidskontoret, skrive søknader, sende søknader, ringe på stillinger og stille på intervjuer.

Hei

Det er akkurat det jeg gjør...men samboer vil ikke spise mat jeg har kjøpt fordi det er svindelpenger...

Er så irritert på han!

Skrevet

Hei

Det er akkurat det jeg gjør...men samboer vil ikke spise mat jeg har kjøpt fordi det er svindelpenger...

Er så irritert på han!

Vel i så fall har jo staten norge sagt at svindel er et tilbud de har til sine innbyggere, siden arbeidsledighetstrygd faktisk er en rettighet de som ikke får seg jobb selv om de prøver har.

Skrevet

Hei

Er så irritert på han!

I alle dager! Hva mener han du skulle gjort da?

Petrine Eiffel
Skrevet

Arbeidsledighetstrygd er svindelpenger hvis man ikke _gidder_ å prøve å finne seg en jobb. Hvis man ikke _får_ seg en jobb, så er det ikke det. Og hvis samboeren din ikke vil spise mat du har kjøpt for arbeidsledighetstrygde din, så la ham sulte!!

Gjest Me_toki
Skrevet

Arbeidsledighetstrygd er svindelpenger hvis man ikke _gidder_ å prøve å finne seg en jobb. Hvis man ikke _får_ seg en jobb, så er det ikke det. Og hvis samboeren din ikke vil spise mat du har kjøpt for arbeidsledighetstrygde din, så la ham sulte!!

Jeg når ikke helt opp pga lite erfaring, derfor får jeg ikke jobb.

Har lagt maten i fryseren igjen så i dag blir det ikke middag her.

skorpion1975
Skrevet

I alle dager! Hva mener han du skulle gjort da?

Aner ikke. Han er helt umulig!

Jeg blir gal snart tipper jeg...

skorpion1975
Skrevet

Skulle være litt anonym jeg, men det er for gjort...

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg når ikke helt opp pga lite erfaring, derfor får jeg ikke jobb.

Har lagt maten i fryseren igjen så i dag blir det ikke middag her.

Det er jo ikke din skyld at du ikke klarer å skaffe deg en jobb, det som teller er at man forsøker. Og hvis han ikke er fornøyd med dette, så får han kjøpe sin egen mat, men du skal kose deg med maten du velger å kjøpe for pengene dine.

Gjest skorpion1975/Me_toki
Skrevet

Det er jo ikke din skyld at du ikke klarer å skaffe deg en jobb, det som teller er at man forsøker. Og hvis han ikke er fornøyd med dette, så får han kjøpe sin egen mat, men du skal kose deg med maten du velger å kjøpe for pengene dine.

Problemet er at han får meg til å få dårlig samvittighet...

Jeg liker jo heller ikke å få penger sånn...men jeg har ikke noe annet valg for tiden...

Skrevet

Hva med at han kjøper maten, betaler alle regningene ...

Så kan jo du bruke "svindelpengene" til å shoppe, gå på kafe, finne deg en hobby med mer.

Hvis du har vært på arbeidsledighetstrygd i lang tid, ville jeg kanskje forsøkt å ta noen kurs el. hvis du ikke klarer å få tak i en jobb.

Lykke til:)

skorpion1975
Skrevet

Hva med at han kjøper maten, betaler alle regningene ...

Så kan jo du bruke "svindelpengene" til å shoppe, gå på kafe, finne deg en hobby med mer.

Hvis du har vært på arbeidsledighetstrygd i lang tid, ville jeg kanskje forsøkt å ta noen kurs el. hvis du ikke klarer å få tak i en jobb.

Lykke til:)

Hei

Det er et par mnd. "bare".

Og han betaler regningene fordi han ikke vil bruke "svindelpenger"...

Takk :)

Skrevet

Du kan jo spørre ham om hva han mener du skulle gjøre som arbeidsledig da. Om han har andre forslag.

skorpion1975
Skrevet

Du kan jo spørre ham om hva han mener du skulle gjøre som arbeidsledig da. Om han har andre forslag.

Gå på strøket i Oslo...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hei

Det er et par mnd. "bare".

Og han betaler regningene fordi han ikke vil bruke "svindelpenger"...

Takk :)

Jeg har gått arbeidsledig noen mnd nå. Hadde ikke klart meg uten dagpenger (selv om det ikke er så mye)

Det tar tid å få seg ny jobb. Er som oftest ikke gjort på en dag..

Skrevet

Gå på strøket i Oslo...

He, he!!! Ja, det virker som en kjempebra løsning. Du hadde sikkert tjent mer enn du får i trygd!

skorpion1975
Skrevet

He, he!!! Ja, det virker som en kjempebra løsning. Du hadde sikkert tjent mer enn du får i trygd!

Hehe. Tenkte på det selv...LOL

Gjest midia
Skrevet

Hehe. Tenkte på det selv...LOL

Du får si at han må passe munne sin for enn hvis han blir permittert fra jobben? da må han leve på arbeidsledighetstrygd.

skorpion1975
Skrevet

Du får si at han må passe munne sin for enn hvis han blir permittert fra jobben? da må han leve på arbeidsledighetstrygd.

Akkurat det min mor også sa! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...