Gå til innhold

Mac eller PC?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har litt lyst på en ny laptop, men hva bør jeg kjøpe - Mac eller bærbar PC? Jeg har aldri brukt Mac før men må si jeg heller litt mot å kjøpe det denne gangen.

Er det vanskelig å vende seg til Mac hvis man bestandig har vært en pc-bruker?

Andre synspunkter?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

13

• Prozak

7

• Hatsumomo

7

• avtrykk

4

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Det er litt plundrete i begynnelsen, men du blir fort vant til det. :)

mariaflyfly
Skrevet

Bra! :)

Jeg var på apple butikken tidligere idag og ekspedetøren fortalte at man ikke får virus, spyware osv med Mac, stemmer det?

Jeg har lyst på denne i hvit:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore.woa/6094042/wo/Zs24JAO9IqwP22BlmEJdz9LbZpO/0.PSLID?mco=82070D65&nclm=PowerBook

De er så tøffe!

Jeg har ikke greie på verken Mac eller pc, men dataparken bestod av Mac'er der jeg jobba før. Da hadde jeg aldri vært borti Mac før, og det var uvant i begynnelsen. Men det tok ikke lang tid å venne seg til det. :)

Også er de jo overlegne på design, dah. Men det er kanskje ikke det man egentlig skal se etter? ;)

Gjest innspist
Skrevet

De nye pcene kan kobles opp mot moderne sexleketøy, det kan ikke macene (enda)

Gjest skjæremor
Skrevet

Hadde gått for den;)

Har den jeg!!

Skjæra syns alltid at sine egne barn er de peneste og beste:)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har ikke greie på verken Mac eller pc, men dataparken bestod av Mac'er der jeg jobba før. Da hadde jeg aldri vært borti Mac før, og det var uvant i begynnelsen. Men det tok ikke lang tid å venne seg til det. :)

Også er de jo overlegne på design, dah. Men det er kanskje ikke det man egentlig skal se etter? ;)

"Også er de jo overlegne på design, dah. Men det er kanskje ikke det man egentlig skal se etter? ;)"

Hehe designet er kanskje ikke det aller viktigste, men det er jo svært viktig da;)

Egentlig synes jeg denne ferrari pc'en til Acer er den aller aller tøffeste:

http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/05/acer-ferrari-350x330.jpg

med denne musen:

http://images.techtree.com/ttimages/story/Acer-ferrari-3000-mouse.jpg

Men jeg har hatt Acer før og da var jeg ikke så fornøyd så vil ikke kjøpe det merke igjen.

Mary Poppins
Skrevet

Hadde gått for den;)

Har den jeg!!

Er det sånn at det nesten ikke er viruser og spyware på Mac'er? Var det uvant å begynne å bruke Mac istedet for PC (hvis at du har brukt PC før)?

Skrevet

Skjæra syns alltid at sine egne barn er de peneste og beste:)

Så sant, så sant

Men denne er det flere enn bare en mor som kan elske...

Skrevet

Er det sånn at det nesten ikke er viruser og spyware på Mac'er? Var det uvant å begynne å bruke Mac istedet for PC (hvis at du har brukt PC før)?

Har ikke hatt noe problemer med virus. - og det som er så supert, er at mister du strømmen, så går den inn i hvilemodus, slik at du ikke mister det du ikke hadde fått lagret!

Var ikke noe problem å gå fra pc til mac. Har brukt mac og pc litt om en annen. Har hatt pc hjemme, og mac til jobb.

Mary Poppins
Skrevet

Har ikke hatt noe problemer med virus. - og det som er så supert, er at mister du strømmen, så går den inn i hvilemodus, slik at du ikke mister det du ikke hadde fått lagret!

Var ikke noe problem å gå fra pc til mac. Har brukt mac og pc litt om en annen. Har hatt pc hjemme, og mac til jobb.

Flott altså! Nå stiller Mac seg enda sterkere, blir nok til at jeg kjøper det :)

mariaflyfly
Skrevet

"Også er de jo overlegne på design, dah. Men det er kanskje ikke det man egentlig skal se etter? ;)"

Hehe designet er kanskje ikke det aller viktigste, men det er jo svært viktig da;)

Egentlig synes jeg denne ferrari pc'en til Acer er den aller aller tøffeste:

http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/05/acer-ferrari-350x330.jpg

med denne musen:

http://images.techtree.com/ttimages/story/Acer-ferrari-3000-mouse.jpg

Men jeg har hatt Acer før og da var jeg ikke så fornøyd så vil ikke kjøpe det merke igjen.

Jeg er fornøyd med laptopen hjemme, men skulle jeg velge igjen, ville jeg muligens gått for Mac'en jeg også. :)

Skrevet

Flott altså! Nå stiller Mac seg enda sterkere, blir nok til at jeg kjøper det :)

Kos deg!!

Skrevet

Du trenger ikke bruke Norton og sånt pes nei, det er bare å plugge inn maskinen når du får den, og sette igang. :) Er på min tredje iBook selv, og elsker dem høyere enn noe annet. ;)

Skrevet

Årsaken til at mac ikke er like virusutsatt som pc er rett og slett fordi de som sitter å lager virus ikke gidder å lage til mac all den tid det er så få brukere i forhold til pc.

De oppnår ikke samme ødeleggelseseffekt - ergo ikke like morsomt.

Jo flere macbrukere, desto større mulighet for at det oppstår flere virus i fremtiden.

Men jeg har jobbet på mac og har hatt mac selv, og vært veldig fornøyd:-)

Skrevet

Du trenger ikke bruke Norton og sånt pes nei, det er bare å plugge inn maskinen når du får den, og sette igang. :) Er på min tredje iBook selv, og elsker dem høyere enn noe annet. ;)

Og ikke ha antivirus på en mac er bitte litte granne naivt vel?

Jeg har jobbet i macmiljø i mange år, og vi var absolutt påpasselig med å innstallere virusprogram på alle maskiner. Det finnes virus som angriper mac også!

Gjest oliver T
Skrevet

Årsaken til at mac ikke er like virusutsatt som pc er rett og slett fordi de som sitter å lager virus ikke gidder å lage til mac all den tid det er så få brukere i forhold til pc.

De oppnår ikke samme ødeleggelseseffekt - ergo ikke like morsomt.

Jo flere macbrukere, desto større mulighet for at det oppstår flere virus i fremtiden.

Men jeg har jobbet på mac og har hatt mac selv, og vært veldig fornøyd:-)

Nei, nå prater du bare tull igjen.

Skrevet

Og ikke ha antivirus på en mac er bitte litte granne naivt vel?

Jeg har jobbet i macmiljø i mange år, og vi var absolutt påpasselig med å innstallere virusprogram på alle maskiner. Det finnes virus som angriper mac også!

Det finnes foreløbig ikke malware for Mac som har spredd seg i nevneverdig grad, men innbrudd på maskinen er en større fare. Mac OSX har innebygget brannmur dog. Klart man godt kan ha AV, men det er ikke noe must fra dag én, slik det er på en PC.

Skrevet

Nei, nå prater du bare tull igjen.

Det er helt klart vanskeligere å lage virus for Mac (bl.a. fordi intet kan innstalleres uten admin-passordet), men ikke umulig. MsSophie har jo helt rett i at markedsandelen til Apple har noe å si for hvorvidt hackerkidsa gidder å prøve så veldig hardt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...