Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skremme leger vekk fra faget..??

Ja.

Vil du gå på jobben om du risikerer å blir drept?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

15

• pirko

10

• gripp

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda
Skrevet

De aller fleste innvandrere og asylsøkere er nok helt greie. Det at enkelte utfører kriminelle handlinger må vi hanskes med selvsagt, men det er ekstra viktig å ikke generalisere.

Kanskje kommer psykiatrien til kort her i landet - kanskje vi ikke klarer å fange opp psykisk syke asylsøkere som har opplevd mye jævelskap i sitt tidligere liv.

Selvfølgelig er det mange kriminelle som ikke har noe her å gjøre, de må bare sendes ut, men ikke dersom de faktisk er syke. Da må vi gi de hjelp. Det er nå min mening.

Hilsen fra meg

Hadde de enda bare fått hjelp...

At psykiatriske pasienter med alvorlige diagnoser blir sendt rett ut på gata, er bare mer enn tragisk.

I tillegg er det mange fredelige pasienter som heller ikke får den hjelpen de trenger, men som ender med å bli dårligere, evt. også skade seg selv eller til og med ta livet av seg.

Kunne ønske dette samfunnet kunne klare å omdisponere midlene litt så vi kunne ta tak i virkelige problemer, i stedet for bare å la det skure så problemene tidobles...

Sukk.

Skrevet

Ja.

Vil du ta trikken om du risikerer å bli drept? Vil du gå ombord i et fly? Reise til Paris?

Skrevet

Vil du ta trikken om du risikerer å bli drept? Vil du gå ombord i et fly? Reise til Paris?

Nei.

Og ikke vil jeg jobbe kiosk hvis jeg blir ranet 8 ganger på et år. Jeg flytter til en annen bydel, til en annen by, et annet mer fredelig land. Volden bryter ned samfunnet.

I Nederland/Holland fins det nesten ikke IT-kompetanse igjen. IT-toppene tar nå ( i tillegg til unga) også med seg foreldra sine.

Gjest huffdahuffda
Skrevet

Vårt naboland Sverige hadde en "epidemi" av sinnsykdom blant barn. Meget lokalt, og i en bestemt folkegruppe, blant folk med en spesiell situasjon felles. Å gjennomskue slikt er visst ikke politisk korrekt.

Hehe....nei, er viktig at vi nordmenn er politisk korrekte i slike situasjoner. Noe annet er jo slemt mot våre nye borgere...

Skrevet

Hehe....nei, er viktig at vi nordmenn er politisk korrekte i slike situasjoner. Noe annet er jo slemt mot våre nye borgere...

Det satt jævlig langt inne for en ordfører å røpe at kommunen i 2000 fikk tildelt 80 somaliere til integrering, tre år etter var de blitt 210 på familiegjenforening. 5 av dem er i jobb, og alle 5 er ansatt i kommunen for å hjelpe somaliere. 90 av dem er alenemødre.

Men noe problem er det ikke, annet enn at kommunen er konkurs.

Skrevet

_jeg_ setter mennesker opp mot hverandre? He-he! Det er ikke jeg som setter mennesker opp mot hverandre, det er det du som gjør! Ved å påstå at det er mer tragisk at en lege blir drept enn en døv gutt på trikken! "Eehhh"

Du skriver som om jeg liksom påstår at drapet ikke hadde vært så farlig hvis ikke hadde hatt en viktig jobb i samfunnet...og det er tøv. De tolkningene dine er jo helt tåpelige. Vi skal ikke diskutere at fordi jeg ikke får begravelse på statens bekostning så er jeg liksom mindre verdt enn f.eks Thor Heyerdal også da?..barnslig synes jeg du er..

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Uanstt hva det var, var det skrekkelig synd på asylsøkeren som måtte ty til dette.

"Synd på"???

"som måtte ty til"???

Asylsøkere det er synd på har kanskje gått i kirkeasyl eller på annen måte søkt dekning. Om de ikke klarer det, er det ikke legens feil.

Å ta en annens liv fordi man er sint på vedkommende, kan aldri, aldri, aldri forsvares, og vil heller aldri noen sinne hjelpe denne å-dakars-dutte-mei-synd-på-asylsøkeren.

Du må gjerne synes så synd du vil på en asylsøker, du må gjerne tale vedkommendes sak, men ALDRI som et argument i en drapssak.

Skrevet

Dette var det beste vedlegget til asylsøknaden, mye bedre enn det legen kunne ha skrevet. Nå får denne mannen opphold, og så får mange andre legeerklæringer på opphold, da legene nå ikke tørr å nekte.

Vi kan like så godt bare åpne grensene på vidt gap.

Skrevet

Jeg var der i dag jeg. I 13:30-14:00 tiden. Gikk nedover Torggata, og så ser jeg en fire politibiler og en ambulanse, for ikke å snakke om alle pressefolka. På andre siden av bygget stod 8 politibiler til. For ikke å snakke om at jeg så en 10-15 rundt om kring andre steder i sentrum. Ante ikke hva som foregikk før jeg kom hjem og sjekket nyhetene i halv fire tiden.

Men FRP får aldri en stemme fra meg. Jeg er enig med Puccini!

Mary Poppins
Skrevet

Stakkars asylsøkerne som må ty til slike grep for å få oppmerksomhet. Snart må vi våkne.

"Stakkars asylsøkerne som må ty til slike grep for å få oppmerksomhet. Snart må vi våkne.

Stakkars?!? Det finnes INGEN unnskyldninger for et slikt drap!!! Jeg synes heller sånne som deg må våkne opp!

Skrevet

Ja.

"Vil du gå på jobben om du risikerer å blir drept?"

Ja, og det er mange av oss som ikke har noe valg der du.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja selvfølgelig er det ubetydelig om 2000 vil savne deg eller om 20 vil savne deg...selvfølgelig helt uvesentlig..ehhh

ja faktisk. Mener du virkelig at enkelte menneskeliv er viktigere enn andre?

Skrevet

Du skriver som om jeg liksom påstår at drapet ikke hadde vært så farlig hvis ikke hadde hatt en viktig jobb i samfunnet...og det er tøv. De tolkningene dine er jo helt tåpelige. Vi skal ikke diskutere at fordi jeg ikke får begravelse på statens bekostning så er jeg liksom mindre verdt enn f.eks Thor Heyerdal også da?..barnslig synes jeg du er..

Du synes jeg er _barnslig_? Ja, ingen kan slå et slikt argument. Jeg gir meg ende over. *rister på hodet*

Jeg tror du passer godt inn i FrP-klanen, med de holdningene der.

Gjest tintintin
Skrevet

Hvordan skal det å stemme FrP hjelpe på eventuelle samfunnsproblem?

Hva innvandring angår så demonstrere jo den jevne FrPèr at begrepsforståelsen kanskje ikke er helt stødig jfr. tidligere frådenede raseri over fenomenet med "ankerbarn".

Her ble sosialister og andre skjelt ut over en lav sko pga. "snillisme" og manglende forståelse over hvor fæle alle foreldrepar med pigment i huden er, de står alle klare til å pushe ungene sin oppover hit for å få fotfeste.

Når AP demonstrerer at de faktisk har en streng og konsekvent innvandringspolitikk og viser at de ikke er redd for å stå for den starter hylekoret fra de Hagenske horder igjen. "Hvorfor skal en integrert 13-åring reise når Krekar får bli" synes omkvedet å være nå.

Stem FrP du så vil sikkert alt løse seg til det beste. Bare å spenne på seg trygdebunaden, jekke opp en romtemperert pils og skeie ut med en Lørdagspizza midt i uka.

Skrevet

"eehhh.."?

fantastisk flott argumentasjon.

Ja, ikke sant.

Skrevet

Jeg vet. Men risiko er noe underlig.

Du har to typer:

risiko du har kontroll over og ofte kan forutse, opplæring mot, verneutstyr for, fysisk og psykisk egnethet mot, backup du kan tilkalle, våpen du er opplært til å bruke som er tilgjengelig, hunder osv.

En lege på 60 år som sitter i rullestol har ingen av disse, og er vettskremt nok til å slutte. Pasientene vil savne en sjeldent dyktig mann, både menneskelig og faglig.

Skrevet

Til det vil jeg legge at jeg ville antagelig øyeblikkelig kastet halve møblementet i skallen på vedkommende rent instinktivt. Kniv har kort rekkevidde, og jeg tror jeg ville sluppet unna med å drepe fyren. Jeg har felt folk med kniv før, og det var ikke noe vakkert syn, men trekker de kniv, må de tåle kraftig juling, og jeg stoppa ikke før det var helt stille.

Gjest knarp
Skrevet

"Også en lege i tillegg"... Fordu han vil savnes av fler?

Herregud, er det mulig å lire av seg noe så idiotisk dumt, det er til å le av.

Ikke at det er verre å drepe en lege enn andre.

Men det er ekstra ille og enda mer avskyelig når en dreper de som en selv har valgt ut til å hjelpe seg.

Jeg blir ikke særlig provosert av folk på byen som truer meg, men jeg blir svært provosert av at folk som søker hjelp hos meg samtidig også truer meg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja selvfølgelig er det ubetydelig om 2000 vil savne deg eller om 20 vil savne deg...selvfølgelig helt uvesentlig..ehhh

Åh herregud, er det oksygen på planeten din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...