Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

De aller fleste innvandrere og asylsøkere er nok helt greie. Det at enkelte utfører kriminelle handlinger må vi hanskes med selvsagt, men det er ekstra viktig å ikke generalisere.

Kanskje kommer psykiatrien til kort her i landet - kanskje vi ikke klarer å fange opp psykisk syke asylsøkere som har opplevd mye jævelskap i sitt tidligere liv.

Selvfølgelig er det mange kriminelle som ikke har noe her å gjøre, de må bare sendes ut, men ikke dersom de faktisk er syke. Da må vi gi de hjelp. Det er nå min mening.

Hilsen fra meg

Jeg er helt enig.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

15

• pirko

10

• gripp

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De aller fleste innvandrere og asylsøkere er nok helt greie. Det at enkelte utfører kriminelle handlinger må vi hanskes med selvsagt, men det er ekstra viktig å ikke generalisere.

Kanskje kommer psykiatrien til kort her i landet - kanskje vi ikke klarer å fange opp psykisk syke asylsøkere som har opplevd mye jævelskap i sitt tidligere liv.

Selvfølgelig er det mange kriminelle som ikke har noe her å gjøre, de må bare sendes ut, men ikke dersom de faktisk er syke. Da må vi gi de hjelp. Det er nå min mening.

Hilsen fra meg

Jeg er helt enig med deg, jeg også :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Grünfeld påstår det ikke er mulig å spille psykotisk, tror du på det?

Ikke jeg. En fra en annen kultur kan lett lure en naiv psykiater.

Det er jeg enig i. Ellers kan vi notere oss at prediksjonen over sakens gang slår til;

Advokaten er skaffet (finansiert av skattepenger). Advokaten melder på TV at gjerningsmannen "ikke husker noe fra hendelsen". Og statskanalen beretter allerede om en vanskelig oppvekst og traumer.

Nå gjenstår kun en dom som sier tvungent psykisk helsevern, litt vellykket medisinering...og vips så er fyren ute blant oss igjen om et år eller så. Selvsagt med oppholdstillatelse og evig økonomisk støtte som bonus.

Skrevet

For en del år siden opplevde vi at en lege ble angrepet med kniv på vårt legekontor. Mannen var etnisk norsk.

I stedet for å stemme på Frp som skal privatisere alt inkludert helsevesen får vi stemme SV for å få et bedre psykiatritilbud. Med Frp går hele vårt gode helsevesen i dass og kun de som har midler til å kjøpe seg hjelp får den beste hjelpen.

Gjest togli
Skrevet

Går ikke an å sette mennesker opp mot hverandre på den måten...men selvfølgelig jo flere personer som er involvert i en persons liv, jo mere lidelse blir det jo totalt sett...det burde ikke være så vanskelig å forstå synes jeg

Jeg synes det blir for dumt å "gradere" menneskeliv på denne måten. Jeg kjente han som ble offer for trikkedrapet og samboeren hans kjenner jeg veldig godt. Siden døvemiljøet er såpass lite og "alle kjenner alle", skal jeg love deg at denne saken gikk sterkt inn på oss. Vi er nok ikke færre som vil savne vår venn enn de som vil savne legen.

Dette blir omtrent som når min gamle farmor snakka om presten, legen og læreren med ærbødighet. Disse yrkesgruppene var noe for seg selv. I vår tid bør vi unngå å gradere menneskeskjebner.

Skrevet

Det er jeg enig i. Ellers kan vi notere oss at prediksjonen over sakens gang slår til;

Advokaten er skaffet (finansiert av skattepenger). Advokaten melder på TV at gjerningsmannen "ikke husker noe fra hendelsen". Og statskanalen beretter allerede om en vanskelig oppvekst og traumer.

Nå gjenstår kun en dom som sier tvungent psykisk helsevern, litt vellykket medisinering...og vips så er fyren ute blant oss igjen om et år eller så. Selvsagt med oppholdstillatelse og evig økonomisk støtte som bonus.

Jeg kan tenke meg at medisineringen blir vellykket, når en oppholdstillatelse vinker i det fjerne.

Vi er fra før fristed for terrorister, flykaprere og nå farlige psykoer.

Skrevet

Jeg kan tenke meg at medisineringen blir vellykket, når en oppholdstillatelse vinker i det fjerne.

Vi er fra før fristed for terrorister, flykaprere og nå farlige psykoer.

Det er klart det er fristende å begå alvorlige voldsforbrytelser når "straffen" er 18 måneder på sykehus, og deretter varig opphold her i landet, med garanterte ytelser fra skattebetalerne.

Skrevet

Det er klart det er fristende å begå alvorlige voldsforbrytelser når "straffen" er 18 måneder på sykehus, og deretter varig opphold her i landet, med garanterte ytelser fra skattebetalerne.

Og påfølgende familiegjenforening med kone fra utlandet, med påfølgende "skilsmisser" og dermed alenemødre som gifter seg på nytt og henter mann i utlandet osv.

En kommune fikk tildelt et sett flyktninger som tredoblet seg i antall på to år. 2% av de var i arbeid etter to år, og alle jobbet i kommunen for å hjelpe sine landsmenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...