mrxx Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 I Marit eller i mrxx? nå ka du gjette! Jeg syntes bare jeg ville rette opp inntrykket fra en annen debatt. Dumt spørsmål om hvem du er forelsket i, alle vet jo det:-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Nå har jeg regnet på det: Mandag: jobb fra 8-15.30 (på skolen altså):7,5 t. Etterarbeid etter prøver, forberedelser i 3 ulike fag til tirsdag: fra 19.30-23: 3,5 t. Tilsammen 11 timer. Tirsdag: fra 8-15.30: 7,5 t. fra 19.30- 22.30:3 t. Tilsammen 10 timer. Onsdag: "fridag" (Jeg jobber 75%) Likevel: fra 19-22: Forberedelser til torsdag (4 fag/klasser):3 timer. Torsdag: 8.15.30: 7,5 t. fra 19-21: 2 t. Tilsammen9,5 t. Fredag: 8-15.30:7,5 t. Søndag: fra 12-17: Ukeplaner i 7 klasser/14 ulike vekeplaner + IOP til 6 elever:5 timer. Og enda var jeg ikke helt i mål, men måtte inn på skolen fra 19-21 og kopiere brev til foreldre ang. en utflukt i skolens regi. Hvor mange ble det?46 timer ble det. enda kunne jeg jobbet mange flere timer, men jeg har 3 unger, gård og mann, også! KS sitt forslag går på at vi ikke skal kunne jobbe mer enn 9 timer pr. dag, og ikke mer enn 45 timer i uka. Det vil si at vi ikke får gjort det vi synes vi trenger å bruke tid på; Nemlig å legge tilrette for tilpassa opplæring til elevene våre. Jeg har en klasse med 6 IOP'er, og det tar tid å lage, altså! Vi streiker mao. for retten til å være lærer, ikke å være funksjonær!! La oss få jobbe så _mye_ vi vil, og la oss få ha "feriene" våre i fred, uten å måtte legge fram regnskap for hvor mye tid vi bruker på jobben vår! "La oss få jobbe så _mye_ vi vil, og la oss få ha "feriene" våre i fred, uten å måtte legge fram regnskap for hvor mye tid vi bruker på jobben vår!" Regner med at du tuller litt nå, ja? Alle lønnsmottakere - med unntak av selvstendig næringsdrivende - må vel legge fram et regnskap (som du kaller det) for hva de gjør i jobben sin? På en eller annen måte? Akkurat det synes jeg ikke er urimelig. Hvordan skal ellers arbeidsgiver ha kontroll med sine ansatte? 0 Siter
puttelull Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 "La oss få jobbe så _mye_ vi vil, og la oss få ha "feriene" våre i fred, uten å måtte legge fram regnskap for hvor mye tid vi bruker på jobben vår!" Regner med at du tuller litt nå, ja? Alle lønnsmottakere - med unntak av selvstendig næringsdrivende - må vel legge fram et regnskap (som du kaller det) for hva de gjør i jobben sin? På en eller annen måte? Akkurat det synes jeg ikke er urimelig. Hvordan skal ellers arbeidsgiver ha kontroll med sine ansatte? Jeg mente ikke regnskap i forhold til arbeidsgiver, meni forhold tl "hvermansen" som alltid skal begynne å diskutere "lærer om sommern'n og bjønn om vinter'n", sånn litt utpå natta i et ellers trivelig lag! Arbeidsgiver må jo selvfølgelig vite når og tildels hvor vi jobber!;-) (Om jeg finner ut, kl. 21 en lørdag aften, at jeg bare MÅ ordne noe til skolebruk, så gjør jeg jo det! Ordner, altså! Huff, nei nå er jeg lei! Må ha et glass vin, altså!;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.