Gå til innhold

Har 1 år igjen av Bachelorstudiet, men er så lei og umotivert for tiden

Anbefalte innlegg

Gjest 1 år igjen bare
Skrevet

Er nettopp ferdig i praksis, og skulle tro det var fint å komme tilbake til skolen. Der tok jeg feil, har ikke vært så umotivert som nå, er til og med blitt usikker på om jeg vil dette. Alt har gått greit til nå. Noen andre som sliter med motivasjonen? Har dere noen tips, og går dette over? Føler meg nesten litt deprimert. Må legge til at det var en hard praksis, samt fagoppgave på toppen. Det venter også flere eksamener som jeg mangler glød for akkurat nå. Huff, det ble mye klaging, men er så lei og sliten.

Gjest Xifem
Skrevet

Slik føler jeg det også!! Akkurat ferdig med en hard praksis, og har 1 år igjen av bachelorstudiet. Mappeoppgavene kommer så tett at jeg føler jeg aldri har tid til å puste.

Mest lyst til å slutte egentlig...

Gjest Så utrolig skolelei
Skrevet

Slik føler jeg det også!! Akkurat ferdig med en hard praksis, og har 1 år igjen av bachelorstudiet. Mappeoppgavene kommer så tett at jeg føler jeg aldri har tid til å puste.

Du har min full medfølelse, jeg har det på samme måte selv. Jeg ville egentlig gi meg etter første året, et grunnkurs på BI,men rådgiverne på skolen lovet at spesialiseringen skulle bli helt toppers, og at denne utdannelsen var så spesiell og bra. Jeg har hele tiden hatt minimalt med motivasjon, og ligger på etterskudd med alt. Samtidig tenker jeg at dersom jeg gir meg nå, er jo alle pengene og tiden helt bortkastet.. det blir litt for dumt.

Gjest 1 år igjen bare
Skrevet

Helt enig, en kveler seg nesten i alle krav og oppgaver. Vil så gjerne klare over alt, men det røyner svært på. Begynner nesten å få følelsen at det kreves litt vel mye av oss studenter til tider. Har fått problem med å slappe av og våkner om natten av hjertebank.

Gjest som om jeg skulle ha skrevet det
Skrevet

hei. Kjenner fortvilelsen. Da jeg leste innlegget lurte jeg et øyeblikk på om det var jeg som hadde sendt inn innlegget men, glemt at jeg hadde gjort det;)

Forstår at du er dritt lei, men når du har ett år igjen.. Se om du kan dempe kravene noe til deg selv. Stress ned, ikke still krav om høye karakterer bare om å fullføre.

Nå vet jeg ikke hva slags bachelorgrad du går på, men kan bachelorgraden ha verdi når du er ferdig, eller er det helt feil yrkesvalg?.

Vanskelig dette her, får lyst til å slutte jeg. Men har gått så mange år, at jeg kan ikke hoppe av nå og begynne å jobbe nå. Da får jeg ikke noen jobb.

Det er et vanskelig valg. Noen ganger må en bare følge hjertet og kanskje gjøre noe annet. Andre ganger må en bare ta noen dype pust og se å få gjort unna det nødvendigste og håpe på bedre tider.

ønsker deg lykke til ved valget i hvertfall:)

Gjest Xifem
Skrevet

Helt enig, en kveler seg nesten i alle krav og oppgaver. Vil så gjerne klare over alt, men det røyner svært på. Begynner nesten å få følelsen at det kreves litt vel mye av oss studenter til tider. Har fått problem med å slappe av og våkner om natten av hjertebank.

Akkurat det samme tenker jeg også. I praksisen jobber en som i 100 % stilling og i tillegg får vi mange arbeidskrav (og mappeeksamene). Når en endelig er på skolen igjen så flyter timeplanen over av obligatorisk undervisning og innleveringer. Ikke får vi lov å være syke heller for det må vi ta opp igjen. Ikke en gang legeerklæring er god nok grunn. Faktisk så hadde jeg synst det hadde vært bedre med en lang eksamensperiode istedet for mappeoppgaver gjennom hele året.

Viss du er veldig trøtt, sliten og lei, har du tenkt på om du kanskje mangler noen vitaminer/mineraler? Mangel på b12 og jern kan gjøre at du føler deg sliten og oppgitt. Veldig lett å få mangel på dette i et studentkosthold (snakker av erfaring).

Skrevet

På toppen skal en sitte å lese i avisene om alle disse late studentene ... :P

Er selv på randen av sammenbrudd, men jeg er ferdig med dette bachelorstudiet til våren og trives heldigvis på skolen.

Men du dyre så ufattelig ufattelig sliten jeg er, trodde knapt det var mulig å jobbe så mye uten å stupe.

Frøken eple
Skrevet

Fikk du inntrykk av at dette er noe du har lyst til å jobbe med da du var i praksisperioden? Er det bare fagoppgaven og tanken på eksamnene som gjør deg sliten, eller er det hele jobbsituasjonen?

Gjest 1 år igjen bare
Skrevet

Fikk du inntrykk av at dette er noe du har lyst til å jobbe med da du var i praksisperioden? Er det bare fagoppgaven og tanken på eksamnene som gjør deg sliten, eller er det hele jobbsituasjonen?

Jobben er helt grei. Men alle kravene sliter meg ut. Det går i ett sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...