Gå til innhold

Oppsagt pga sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest er det lov?
Skrevet

Helt enig! Er nokså lite gjennomtenktn å faktisk skrive at jeg er oppsagt pga sykemeldinger. Sa faktisk til vedkommende at det ikke er en lovlig grunn til oppsigelse, men det mente hun at det var.

Skal ta kontakt med arbeidstilsynet i morgen, slipper ikke unna med dette..

Skrevet

Tror det er lov hvis du har vært sykemeldt over et år eller noe sånt, og at det er små utsikter til at du skal fikse jobben igjen grunnet sykdom.

Skrevet

Tror det er lov hvis du har vært sykemeldt over et år eller noe sånt, og at det er små utsikter til at du skal fikse jobben igjen grunnet sykdom.

Litt vanskelig å være sykemeldt i over et år i løpet av en 6 mnd. prøveperiode :-)

"............................................."

Gjest Persille
Skrevet

Prinsippielt synes jeg du først skal ta kontakt med arbeidsgiver, fortelle at du har sjekket og at dette ikke er lov - og si at du enten vil ha jobben tilbake, eller så kommer du til å kontakte en advokat.

Jeg synes man bør forsøke å ordne opp på egenhånd (til en viss grad) før man kontakter alskens instanser.

Om du vil kan du jo skrive ut en kopi av arbedismiljøloven - og utheve oppsigelsesparagrafen.

Skrevet

Litt vanskelig å være sykemeldt i over et år i løpet av en 6 mnd. prøveperiode :-)

"............................................."

Men det sto ikke i hovedinnlegget....:)

Gjest printa
Skrevet

Prinsippielt synes jeg du først skal ta kontakt med arbeidsgiver, fortelle at du har sjekket og at dette ikke er lov - og si at du enten vil ha jobben tilbake, eller så kommer du til å kontakte en advokat.

Jeg synes man bør forsøke å ordne opp på egenhånd (til en viss grad) før man kontakter alskens instanser.

Om du vil kan du jo skrive ut en kopi av arbedismiljøloven - og utheve oppsigelsesparagrafen.

Det er ikke så enkelt "å ordne" opp når det er en offenltig instans som er anklageren. Spesielt ikke når det gjelder kommuner.

De durer i vei. Og trussel om advokat ol, preller bare av.

Jeg syns hovedinnlegger bør ta kontakt med Arbeidstilsyn eller forbund for å få hjelp i saken, jo før jo heller.

Skrevet

Men det sto ikke i hovedinnlegget....:)

Men det sto i den opprinnelige tråden, som denne tråden av en eller annen grunn ble skilt ut fra :-)

"............................................"

Skrevet

Tja...en leder som viser slike ikke-eksisterende kunnskaper om lover han/hun er forpliktet til å kjenne, fortjener egentlig en juridisk smekk.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...