Gå til innhold

Hvem skal betale brudepikekjolene?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar noen
Skrevet

De som gifter seg eller foreldrene til barna? Spør for en venninne. Brudeparet har valgt ganske dyre kjoler.....

serendipity
Skrevet

SELVSAGT skal vel brudeparet betale dette??? Nå _vet_ jeg jo liksom ikke dette da, men det faller seg jo helt urimelig å be om at barnas foreldre betaler dette. Jeg hadde tatt det som en selvfølge at brudeparet betalte.

Skrevet

Brudeparet, selvsagt. Med mindre barnas foreldre har pushet på for at deres barn skal få være brudepike/-svenn.

Skrevet

mener det var en tråd om dette for en stund tilbake. Bruk søk.

Ellers mener jeg brudeparet skal betale brudepike kjolene. HVis de ikke vil at de kan komme som de vil da. Men de fleste vil vel ha noe som står i stil med brudekjolen....

Gjest amparro
Skrevet

SELVSAGT skal vel brudeparet betale dette??? Nå _vet_ jeg jo liksom ikke dette da, men det faller seg jo helt urimelig å be om at barnas foreldre betaler dette. Jeg hadde tatt det som en selvfølge at brudeparet betalte.

Jeg vet heller ingenting om dette, men jeg hadde neppe betalt en slik kjole om min datter skulle være brudepike. For meg er det en selfølge at denne blir betalt. Hvis ikke hun kan møte opp i en "vanlig" penkjole, da blir det selfølgelig noe annet.

Skrevet

Hvis jeg blir forespurt om mine barn kan være brudepike/brudesvenn så forventer jeg at brudeparet holder kjole/dress ja. I alle fall dersom de _må_ ha noe som er utenom "vanlig" pentøy som jeg like gjerne kunne kjøpt selv til senere bruk.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke særlig erfaring med bryllup med brudepiker.

Dersom jeg hadde en datter og hun ble spurt om å være brudepike, ville jeg antatt hun skulle ha på seg en "vanlig" penkjole, eller kanskje litt ekstra pen, siden det var bryllup. Dersom brudeparet forventet ta hun skulle ha en spesiell kjole som de hadde plukket ut, ville jeg regned med at de skulle betale den.

Gjest Persille
Skrevet

Den som bestemmer antrekket betaler.

Det vil si at om det er normalt pentøy - så betaler barnas foreldre. Pentøy har de gjerne, hvis ikke kan man velge prisklasse selv, og også bruke det senere.

Om brudeparet velger antrekk som skal matche deres, og det er et antrekk utover vanlig pentøy - så får de betale.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det noe å lure på en gang, såklart skal brudeparet betale kjolene.

Frøken eple
Skrevet

Jeg ville tro det var brudeparet. Hvis det er restriksjoner på hva slags kjole barna skal bruke, bør jo prisen betales av de som vil ha det sånn. Man leier vel brudepikekjoler?

Skrevet

Den som har valgt ut kjolene, bør da også betale for dem, synes jeg. Eller må brudeparet godta at foreldrene til brudepikene velger andre fine, men rimeligere kjoler.

Skrevet

Hvis brudeparet velger brudepikekjolene, bør brudeparet betale. Eller de kan dele med foreldrene til brudepikene.

Skrevet

Den som bestemmer antrekket betaler.

Det vil si at om det er normalt pentøy - så betaler barnas foreldre. Pentøy har de gjerne, hvis ikke kan man velge prisklasse selv, og også bruke det senere.

Om brudeparet velger antrekk som skal matche deres, og det er et antrekk utover vanlig pentøy - så får de betale.

Enig.

Gjest brudeparet selvfølgelig
Skrevet

Forventer din venninne at foreldrene skal betale eller, siden du spør ??

Selvsagt må brudeparet betale, når de påtvinger antrekket.

mil1365380270
Skrevet

Hvis foreldrene til barna har mast om at de skal få være brudepiker, synes jeg de kan dele når brudeparet bestemmer kjolen. Ellers må så klart brudeparet betale alt, de har jo bestemt alt. Blir som å invitere noen på dyr middag, bestemme retten, og la gjesten betale. Synes jeg :-)

Gjest takk for svar noen
Skrevet

Forventer din venninne at foreldrene skal betale eller, siden du spør ??

Selvsagt må brudeparet betale, når de påtvinger antrekket.

Min venninne har døtre som skal være brudepiker, og brudeparet velger kjolene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis brudeparet velger ut hva brudepikene skal ha på seg, er det brudeparet som betaler det også. Skulle bare mangle.

Vil de ikke sponse antrekk, må brudepikene få ha på seg hva de vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...