Gjest togli Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Av og til lurer jeg på om folk har hatt ekstremt dårlige opplevelser på skolen som gjør at de må ha en vendetta mot alle lærere etter at de ble voksne... Bare ett ord som passer: iddiot! Ja, det er helt utrolig hvor lite gjennomtenkte enkelte folk er. En journalist burde holde seg for god til å skrive om ting han så åpenlyst ikke har peiling på! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg får ikke overtidsbetaling, men kan avspasere. Det må man vel kunne si at lærerne også får? Sjeldan lærarane får avspassere og det er pga at det ikkje skal setjast vikarar inn! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 OK, greit. Men lærere jobber i hvert fall ikke mer enn vanlige arbeidstakere! Jo lærarane jobbar ein heil del meir enn enkelta andre arbeidsgrupper!! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Ja, det er helt utrolig hvor lite gjennomtenkte enkelte folk er. En journalist burde holde seg for god til å skrive om ting han så åpenlyst ikke har peiling på! "En journalist burde holde seg for god til å skrive om ting han så åpenlyst ikke har peiling på!" Dette er jo dessverre normalen! Hver gang jeg ser journalister skrive om et emne som jeg har spesialkompetanse på, så er det fullt av feil og misforståelser. Det samme hører jeg at det klages over hos andre med andre kompetanseområder. Etter at jeg begynte å erfare det, så tar jeg de fleste artikler med en stor klype salt. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Stort sett må vi avspasere i høstferien fordi vi ikke kan avspasere når elevene er på skolen. Skulle bare mangle. Avspsering kan ikke tas ut når som helst, det gjelder vel de fleste arbeidsplasser? 0 Siter
mumitrollet Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jo lærarane jobbar ein heil del meir enn enkelta andre arbeidsgrupper!! Hvilke da? 0 Siter
mumitrollet Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Sjeldan lærarane får avspassere og det er pga at det ikkje skal setjast vikarar inn! Hva med alle feriene, noe av det må vel regnes som avspasering? Jeg kan heller ikke i min jobb avspasere akkurat når jeg vil. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Nå er det vel slik at lærerne har mer bundet tid på skolen (at de MÅ være der til kl 16). Likevel blir det en del ekstrajobbing i perioder. Det er selvfølgelig også tilfelle i mange andre yrker, men det er vel kanskje vanlig da å få overtidsbetaling for det arbeidet? Det får vel ikkelærerne? Vel, i idretten er det ikke vanlig (mulig) å verken få overtidsbetalt eller avspasere... Det er rett og slett ikke mulig. Så vi jobber og jobber og jobber gratis for at andres unger skal få et fritidstilbud. Og vi liker det! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Vel, i idretten er det ikke vanlig (mulig) å verken få overtidsbetalt eller avspasere... Det er rett og slett ikke mulig. Så vi jobber og jobber og jobber gratis for at andres unger skal få et fritidstilbud. Og vi liker det! :-) Overtidsbetaling er én diskusjon - gratisarbeid (altså uten å få avspasert) er en annen. Jeg jobber i en liten bedrift med stram økonomi. Alle har full innsikt i regnskapet, og alle ansatte innser at vi må spare på hver krone, og ingen krever overtidsbetaling eller høy lønn. MEN jeg er veldig klar på at jeg IKKE jobber mer enn det jeg får betalt for. Tida sammen med ungene mine er dyrebar, og skal jeg jobbe, vil jeg ha betalt for det. At jeg på fritida er må på ulike former for gratisarbeid (styrearbeid i barnekoret, FAU-representatn på skolen, tidligere med i styret i velforening osv), er noe annet. All honnør til alt det fantastiske arbeidet som blir gjort innen idretten! Men jeg trodde oppriktig talt at dere som har dette som JOBB, fikk betalt for det og hadde vanlige rettigheter? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Lærerne har vel ikke høsferie hele uka? Er det ikke seminarer og planleggingsdager da? De har vel som regel planleggingsdag 1 dag før skolen starter etter slike ferier. (Så vidt jeg vet.) Jeg er absolutt ingen lærer, så jeg har bare skrevet det jeg har trodd. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 -og mye av det er ikke ferie, men avspasering... Det kan nok godt hende, ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 De har vel som regel planleggingsdag 1 dag før skolen starter etter slike ferier. (Så vidt jeg vet.) Jeg er absolutt ingen lærer, så jeg har bare skrevet det jeg har trodd. Hos oss har ungene i alle fall 5 dager i året hvor lærere/sfo har planleggingsdager... Og når bhg har det samme og disse to ikke akkurat samkjører (max. 3 dager samkjørt) går feriedagene fort unna! Men heldigvis har jeg to skolebarn til høsten. ) 0 Siter
tonie Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Av og til lurer jeg på om folk har hatt ekstremt dårlige opplevelser på skolen som gjør at de må ha en vendetta mot alle lærere etter at de ble voksne... Bare ett ord som passer: iddiot! Har tenkt den samme tanken:-) 0 Siter
Gjest Kvifor skal alle vera imot lærarar??? Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Hvilke da? Du kan jo berre for eksempel berre sjå på "kontorrottene". Dei tar (stort sett)ALDRI overtid! 0 Siter
Gjest Lillebethen Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Han har ikke skjønt hva saken går ut på. Er det ikke snakk om bundet UNDERVISNINGSTID? I tillegg kommer jo for og etterarbeid. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Hva med alle feriene, noe av det må vel regnes som avspasering? Jeg kan heller ikke i min jobb avspasere akkurat når jeg vil. Ja, lærere har 5 ukers ferie, resten er definert som avspasering. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 "En journalist burde holde seg for god til å skrive om ting han så åpenlyst ikke har peiling på!" Dette er jo dessverre normalen! Hver gang jeg ser journalister skrive om et emne som jeg har spesialkompetanse på, så er det fullt av feil og misforståelser. Det samme hører jeg at det klages over hos andre med andre kompetanseområder. Etter at jeg begynte å erfare det, så tar jeg de fleste artikler med en stor klype salt. Du har nok desverre rett i det, ja :-( Synd at det skal være sånn i og med at media har så stor påvirkningskraft. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Skulle bare mangle. Avspsering kan ikke tas ut når som helst, det gjelder vel de fleste arbeidsplasser? Selvsagt må vi avspasere når elevene har fri. Hadde blitt litt komplisert ellers. Noen ganger hadde det vært fristende å velge et annet yrke slik at jeg kunne komme meg til Syden på billig-turer ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Du kan jo berre for eksempel berre sjå på "kontorrottene". Dei tar (stort sett)ALDRI overtid! Gjør de ikke det nei....? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jo lærarane jobbar ein heil del meir enn enkelta andre arbeidsgrupper!! Mannen min har "normale" arbeidsdager og han mener at jeg med min 80% lærerstilling jobber minst like mange timer i året som han gjør i sin 100% stilling. Det har han nok rett i... Så lenge barna mine er små ser jeg allikevel fordelen med å jobbe som lærer. Jeg har fri når ungene har fri og jeg kan jobbe etter at ungene har lagt seg. Når barna blir eldre kommer jeg nok til å se meg om etter et annet yrke der jeg er "ferdig" på jobb når jeg kommer hjem etter endt arbeidsdag. Det høres forlokkende ut :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.