Gjest anonym her Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg spør her siden det var så liten aktivitet på gynekologiforumet. Når er det vanlig å få mensen igjen etter at man slutter med prevensjon? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Det kommer an på prevensjonen det. Bruker dere kondom har det ingen innvirkning på syklus. Bruker du kobberspiral har heller ikke den innvirkning på syklus. Bruker du p-pille, p-plaster, p-stav, p-ring kan det ta lengre tid, men det behøver ikke å gjøre det. Noen bruker år på å få mensen tilbake, andre får det med en gang etter slutt. Etter hormonspiral kan det også ta litt tid. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Det er vel mest vanlig at mensen kommer etter få uker, altså at en går rett inn i vanlig syklus (det gjorde jeg alle tre gangene jeg sluttet med p-piller for å bli gravid) - men noen venter i mange måneder, og i sjeldne tilfeller et par år før mensen kommer. 0 Siter
Gjest anonym her Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Det kommer an på prevensjonen det. Bruker dere kondom har det ingen innvirkning på syklus. Bruker du kobberspiral har heller ikke den innvirkning på syklus. Bruker du p-pille, p-plaster, p-stav, p-ring kan det ta lengre tid, men det behøver ikke å gjøre det. Noen bruker år på å få mensen tilbake, andre får det med en gang etter slutt. Etter hormonspiral kan det også ta litt tid. Det var hormonspiral. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Det var hormonspiral. Jeg fikk en helvetes blødningen bare et par dager etter at hormonspiralen ble tatt ut og den vedvarte en ukes tid. Så gikk jeg rett inn i normal syklus 3 uker etter det. 0 Siter
Gjest anonym her Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg fikk en helvetes blødningen bare et par dager etter at hormonspiralen ble tatt ut og den vedvarte en ukes tid. Så gikk jeg rett inn i normal syklus 3 uker etter det. Det var greit å vite (jeg har blødd litt). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Det var hormonspiral. Da kan det for noen ta litt tid før en normal syklus er etablert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.