Gå til innhold

til damer: når en slutter med prevensjon

Anbefalte innlegg

Gjest anonym her
Skrevet

Jeg spør her siden det var så liten aktivitet på gynekologiforumet.

Når er det vanlig å få mensen igjen etter at man slutter med prevensjon?

Skrevet

Det kommer an på prevensjonen det. Bruker dere kondom har det ingen innvirkning på syklus. Bruker du kobberspiral har heller ikke den innvirkning på syklus.

Bruker du p-pille, p-plaster, p-stav, p-ring kan det ta lengre tid, men det behøver ikke å gjøre det. Noen bruker år på å få mensen tilbake, andre får det med en gang etter slutt.

Etter hormonspiral kan det også ta litt tid.

Gjest prust
Skrevet

Det er vel mest vanlig at mensen kommer etter få uker, altså at en går rett inn i vanlig syklus (det gjorde jeg alle tre gangene jeg sluttet med p-piller for å bli gravid) - men noen venter i mange måneder, og i sjeldne tilfeller et par år før mensen kommer.

Gjest anonym her
Skrevet

Det kommer an på prevensjonen det. Bruker dere kondom har det ingen innvirkning på syklus. Bruker du kobberspiral har heller ikke den innvirkning på syklus.

Bruker du p-pille, p-plaster, p-stav, p-ring kan det ta lengre tid, men det behøver ikke å gjøre det. Noen bruker år på å få mensen tilbake, andre får det med en gang etter slutt.

Etter hormonspiral kan det også ta litt tid.

Det var hormonspiral.

Skrevet

Det var hormonspiral.

Jeg fikk en helvetes blødningen bare et par dager etter at hormonspiralen ble tatt ut og den vedvarte en ukes tid. Så gikk jeg rett inn i normal syklus 3 uker etter det.

Gjest anonym her
Skrevet

Jeg fikk en helvetes blødningen bare et par dager etter at hormonspiralen ble tatt ut og den vedvarte en ukes tid. Så gikk jeg rett inn i normal syklus 3 uker etter det.

Det var greit å vite (jeg har blødd litt).

Skrevet

Det var hormonspiral.

Da kan det for noen ta litt tid før en normal syklus er etablert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...