Gå til innhold

skabb eller allergi

Anbefalte innlegg

Gjest å det klør fortsatt
Skrevet

har tidligere spurt litt om skabb her inne. Har nå vært hos lege, hudlege og tatt blodprøve.

I følge disse personene er det ikke skabb jeg har, men jeg tror fortsatt at det kan være det. De mener det er en allergisk reaksjon jeg har... Nå har jeg klødd i 2 uker og det blir bare verre. Fortsatt bare meg i familien som har dette. Har nå fått en allergi medisin som ikke hjelper, pluss kortison salve å smøre på.

Lurer på en ting, med skabb klør det ikke da obligatorisk på anus og kjønn.?

Dette er ikke noe gøy. Tror nesten jeg vil ta en skabb kur likevel. ER det dumt hvis det ikke er skabb.

Ikke gøy å klø neii. Noen gode råd å komme med?

Skrevet

Hvis det er skabb er det nesten rart om ikke flere i husstanden har fått det, det smitter veldig lett, f.eks. via felles håndklær og slikt og det klør ikke bare i underlivet nei, men på hele kroppen.

Du har ikke "bare" veldig tørr hud da? Og har fått for deg dette med skabb slik at det klør av psykiske grunner?

Gjest det klør enda.
Skrevet

Hvis det er skabb er det nesten rart om ikke flere i husstanden har fått det, det smitter veldig lett, f.eks. via felles håndklær og slikt og det klør ikke bare i underlivet nei, men på hele kroppen.

Du har ikke "bare" veldig tørr hud da? Og har fått for deg dette med skabb slik at det klør av psykiske grunner?

jeg klør ikke i underlivet, men over alt ellers. Mest PÅ amene, korsryggen, skulder, ankler og lår. Også litt på halsen og magen rundt navlen. Jeg har ikke tørr hud. Så ikke vet jeg. Kveld og natt er det verst. uff og uff...Får vel bare vente 14 dager og se om resten av familien begynner å klø.

Gjest kavringen
Skrevet

Har du vært hos hudlege? Var svært plaget av kløe for noen måneder siden. Fikk først beskjed om at det var eksem, men fikk etterhvert diagnosen psoriasis.

Gjest I mellomtiden kløøør jeg.....
Skrevet

Har du vært hos hudlege? Var svært plaget av kløe for noen måneder siden. Fikk først beskjed om at det var eksem, men fikk etterhvert diagnosen psoriasis.

har vært hos vanlig lege, hudlege, og har nå bestilt time til enda en hudlege i morgen. Blir gal av denne kløinga og legene mener det er allergi. Men det er da måte på hvor lenge det skal klø, og det på hele kroppen bortsett fra underlivet og ansiktet.

Nå er jeg full av sår på kroppen pga kløe. Festlig. Og det er verst om kvelden og når jeg legger meg. De har ikke greid å se skabb, men nå prøver jeg en ny hudlege. De sierdet er vanskelig å se skabben.... Ikke vet jeg.

Er det dumt å ta behandling hvis det ikke er skabb?

Skrevet

har vært hos vanlig lege, hudlege, og har nå bestilt time til enda en hudlege i morgen. Blir gal av denne kløinga og legene mener det er allergi. Men det er da måte på hvor lenge det skal klø, og det på hele kroppen bortsett fra underlivet og ansiktet.

Nå er jeg full av sår på kroppen pga kløe. Festlig. Og det er verst om kvelden og når jeg legger meg. De har ikke greid å se skabb, men nå prøver jeg en ny hudlege. De sierdet er vanskelig å se skabben.... Ikke vet jeg.

Er det dumt å ta behandling hvis det ikke er skabb?

Du har ikke nettopp byttet vaskemiddel eller skyllemiddel? Det kan gi kløe. Begynt å spise noe helt nytt?

Liten vits å ta kur mot skabb dersom det ikke er det du har.

Gjest I mellomtiden kløøør jeg.....
Skrevet

Du har ikke nettopp byttet vaskemiddel eller skyllemiddel? Det kan gi kløe. Begynt å spise noe helt nytt?

Liten vits å ta kur mot skabb dersom det ikke er det du har.

jeg har ikke byttet vaskepulver, spiser det same som jeg har gjort før så ikke vet jeg. Både hudlegen og legen min sa det ikke alltid var lett å still diagnose ved skabb. Derfor tenkte jeg det kanskje var verdt ett forsøk med mindre det er skadelig å ta kuren sekv om det ikke er skabb. Er såå lei av å klø:(

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg har en kamerat som ble smittet av ei jente med skabb. Legen prøvde alle slags kremer på ham før de fant ut hva det var. Jenta turte ikke si til kameraten min at hu hadde skabb selv, så kameraten min gikk med dette i 5 MND!! Han la seg daglig i badekaret med iskaldt vann for da klødde det ikke så mye. Han hadde utslett på hele kroppen utenom på hals og hode. Til slutt dro moren hans med ham til legen og de fikk tatt blodprøver og noe diverse. Det viste seg at det VAR skabb. Han fikk en krem som han smurte over hele kroppen, skiftet sengetøy dagen etter, og skabben forsvant i løpet av natten. Leger kan ta feil de også, jeg ville ikke tatt det for god fisk egentlig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...