Gå til innhold

Spåkonemafia, en lønnsom geskjeft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svindel satt i system. En eldgammel illusjon, som hvem som helst kan læres opp til, uten å ha de minste overnaturlige evner. De trenger bare være fulle av løgn og bedrag.

Adferdsfroskere har ikke noe problem med å forstå hvordan dette fungerer i det hele tatt. Og de t fins mer enn nok dumme, ensomme, kontaktsøkende, deprimerte og overtroiske mennesker i verden....

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/dinerettigheter/article1262522.ece

Fortsetter under...

Gjest pekka
Skrevet

Ja sånne brev kommer til meg også, helt vannvittig! Jeg synes det er litt morsomt at de i det hele tatt klarer å produsere så mye fantasi, så jeg leser med et stort smil i mitt ansikt ;)

Men det er selvfølgelig synd på de som taper penger på lureriet! Merkelig egentlig at reklameblader vil ha disse annonsene, det sier meg bare at hele reklamebladet er lureri! Kjøper intet ;)

Skrevet

Fikk også et brev fra Marie France, men kastet det. Husker for noen år siden da navnet Maria Duval (også en fransk dame) ble brukt. Fikk noen gratis spådommer av henne. Men da det ble snakk om penger, kuttet jeg. Fikk flere trusselbrev om hvor ille det ville gå meg om jeg ikke betalte, så hun fikk tenke "gode" tanker om meg. Men ingenting skjedde!

Skrevet

Fikk også et brev fra Marie France, men kastet det. Husker for noen år siden da navnet Maria Duval (også en fransk dame) ble brukt. Fikk noen gratis spådommer av henne. Men da det ble snakk om penger, kuttet jeg. Fikk flere trusselbrev om hvor ille det ville gå meg om jeg ikke betalte, så hun fikk tenke "gode" tanker om meg. Men ingenting skjedde!

Trusler om overnaturlige konsekvenser biter neppe på moderne mennesker. Men det er ikke mer en 100 år siden min oldemor fikk besøk av en trollkjerring på Ekeberg i Oslo da hun skulle føde. Ble målt med ulltråd og lest lykkeord over. hun fikk også en liten lærpung med lykkeurter å ha rundt halsen. Det kostet visst flesk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...