Gå til innhold

Hvor kan jeg melde ifra om et farlig forum?

Anbefalte innlegg

Gjest redd søster
Skrevet

Min lillesøster frekventerer et forum det henger flere med psykiske problemer (deriblant) hun selv.

Jeg var innom siden nå og ser at det ikke er noen leger/psykiatere/psykologer der, og at spørsmålene som stilles OG svarene som blir gitt ofte er destruktive/farlige.

Dette er ikke et privat forum, men eid av et selskap.

Er det noen steder jeg kan melde ifra om denne? Ingen har godt av å være der. Søsteren min vil ikke høre på fornuft heller.

Skrevet

Siden forumet er eid av et selskap, så er det vel eiere som kan kontaktes. Det bør finnes informasjon om dette på nettsidene deres.

Skrevet

Først ville jeg gjort firmaet oppmerksom på at forumet er destruktivt, og bedt dem om enten å holde det under oppsikt eller fjerne det.

Om ikke det hadde nyttet, sjekk hvem som finansierer nettstedet - store annonnsører eller lignende. Kontakt dem og gjøre dem oppmerksom på det du mener er destruktive kommentarer i forumet. Få annonsører vil bli assosiert med slikt.

Til sist: Kanskje helsetilsynet???

Gjest redd søster
Skrevet

Siden forumet er eid av et selskap, så er det vel eiere som kan kontaktes. Det bør finnes informasjon om dette på nettsidene deres.

Ja, det er vel et alternativ. Men de som eier forumet må være klar over problemet, da mange klager over problemet der.

Dessuten, vil de høre på meg, en videregående-elev..?

Skrevet

Ja, det er vel et alternativ. Men de som eier forumet må være klar over problemet, da mange klager over problemet der.

Dessuten, vil de høre på meg, en videregående-elev..?

Dersom du er redd de ikke vil ta deg seriøst så snakk med en voksen (forelder, tante, onkel. lærer e.l.) og be vedkommende ta kontakt med firmaet.

ikke fast nick
Skrevet

Du kan også prøve å finne ut av hvor forumet ligger, altså hvem som eier serveren der det ligger og varsle dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...