Gå til innhold

kan man pusse tennene rett etter man har spist?

Anbefalte innlegg

Gjest pusse tennene
Skrevet

Kan man pusse tennene rett etter man har spist? Jeg vet at man bør vente en halv time hvis man har drukket juice eller brus, men gjelder dette all mat? Hva med kaffe og te?

Skrevet

Du kan f.eks. drikke et glass vann etter maten/før tannpuss for å skylle bort evt. snuler og syrer før du pusser.

Skrevet

Neida, man kan pusse tennene rett etterpå.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke bør pusse tennene rett etter at man har spist, fordi tennene blir utsatt for syreangrep under måltidet, og emaljen blir dermed litt "mykere". Når man da børster, så sliter man på emaljen.

Jeg vet ikke hvordan det er med kaffe og te, tror ikke det er spesielt surt.

Skrevet

Du kan pusse tennene rett etterpå. Men du skal helst ikke skylle munnen etter tannpuss fordi det er bra for tennene å ha fluor i munnen. (vel å merke tannkrem med fluor da...)

Skrevet

Jeg har aldri hørt at man skal vente før tannpuss; har jo ikke en ekstra halvtime om morgenen, så jeg pusser dem like etter måltidet. Men jeg venter med kaffe til jeg kommer på jobb.

Gjest nooom
Skrevet

Som tannlege er jeg veldig uenige i rådene som blir gitt nedenfor.

Pusse tenner etter et måltid er en forespørsel om emaljeskader. Vent i hvert fall et kvarter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...