Gå til innhold

hvilke økonomiske rettigheter har man krav på når barnet er alvorlig sykt?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgave i rådgivning
Skrevet

Jeg har som tidligere nevnt holdt på med en oppgave i rådgivning som dreier seg om å rådgi foreldre til barn som har alvorlige progredierende sykdommer.

Nå er det mest selve rådgivningsteorien jeg skal konsenterere meg mest om, personene jeg skriver om skal være fiktive.

Men hva har man krav på av stødnader etc, når man har et barn som er alvorlig sykt og ikke vil få et voksenliv. Barnet vil ha behov for stadig mere pleie av foreldre og fagfolk.

Noen som vet om rettigheter man har krav på, eller burde hatt krav på i slike tilfeller?

Gjest vioola
Skrevet

når barnet er sykt og trenger pleie kan man få hjelpe og/eller grunnstønad. Bare å kontakte trygdekontoret for mer info.

omsorgslønn kan man vel også få hvis man ikke jobber og passer sykt barn isteden. Tror det er ganske mange tilbud egentlig i et land som norge , kontakt kommunen din.

Skrevet

når barnet er sykt og trenger pleie kan man få hjelpe og/eller grunnstønad. Bare å kontakte trygdekontoret for mer info.

omsorgslønn kan man vel også få hvis man ikke jobber og passer sykt barn isteden. Tror det er ganske mange tilbud egentlig i et land som norge , kontakt kommunen din.

Det blir nok uansett et tapsprosjekt. Koster nok mer enn man får.

Gjest vioola
Skrevet

Det blir nok uansett et tapsprosjekt. Koster nok mer enn man får.

ja , men man har ikke akkurat noe valg da , er ikke noe prosjekt man tar på seg frivillig..

rar kommentar

Skrevet

ja , men man har ikke akkurat noe valg da , er ikke noe prosjekt man tar på seg frivillig..

rar kommentar

Ingen rar kommentar egentlig. Det er mange som tror at det er økonomisk lønnsomt og er misunnelig på hjelp andre får.

Skrevet

Sjekk trygdekontorets side, der står det alt sammen!

Gjest LOTUS78
Skrevet

Når man får et handicappet barn er det ingenting som kommer gratis. Det krever at dere som foreldre har kapasitet og ressurser til å kjempe for at barnet skal få det det trenger eller dere som foreldre trenger for å kunne gi barnet den ekstra omsorgen det trenger. Det er blitt en klisje men mange foreldre hevder at det å ha et handikappet barn er mye mindre krevende enn å skulle sloss mot systemet. Det må man faktisk gjøre ellers så får man ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...