Gå til innhold

Naver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant dette på en side:

'Beskrivelse av metoden:

Trykkgrop/mothold utføres. Boreriggen settes ned i gropen, og at varerør med ønsket diameter presses inn i massene, samtidig med at en naver skrur massene ut av røret og heises opp'.

Meg1365380063
Skrevet

Fant dette på en side:

'Beskrivelse av metoden:

Trykkgrop/mothold utføres. Boreriggen settes ned i gropen, og at varerør med ønsket diameter presses inn i massene, samtidig med at en naver skrur massene ut av røret og heises opp'.

Kan det være en rallar?

Skrevet

Også jeg har en navar (det heter så også på bokmål), i mitt tilfellet et lite handbor. Men jeg ser at de bruker ordet om større bor i Nordsjøen.

Naver ser ut til å være brukt i Danmark om personer, f.eks. denne: http://www.dansem.dk/_mv04n/page19/page19.html

Søk på "en naver" så unngår du masse japanske og koreanske dokument i begynnelsen.

Meg1365380063
Skrevet

Også jeg har en navar (det heter så også på bokmål), i mitt tilfellet et lite handbor. Men jeg ser at de bruker ordet om større bor i Nordsjøen.

Naver ser ut til å være brukt i Danmark om personer, f.eks. denne: http://www.dansem.dk/_mv04n/page19/page19.html

Søk på "en naver" så unngår du masse japanske og koreanske dokument i begynnelsen.

Takk for link! Klarer ikke å tenke ut noe norsk navn, men da har jeg i hvert fall forstått det. Jeg leser i en dansk bok, så det var et dansk ord.

Meg1365380063
Skrevet

Ingen anelse. :-)

Takk for hjelpen, i hvert fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...