Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg gode forslag.

Foreløpis sser menyen til søndagens middag slik ut:

Forrett: Lakseterrin med rømmesaus

Hovedrett: Kalvestek med fløtegratinerte poteter - men jeg mangler en god ide til andre grønnsaker

Dessert: Panna Cotta med bringebærsaus

Kan noen hjelpe meg med dette?

Skrevet

Og før noen rekker og kommentere skrivefeilene - jeg beklager så mye - men det burde være nogenlunde forståelig allikevel ;-)

Skrevet

Blomkål, gulerøtter og broccoli bruker jeg til kalvesteik.

God oppskrift på lakseterrin?

På forhånd takk.

Skrevet

Blomkål, gulerøtter og broccoli bruker jeg til kalvesteik.

God oppskrift på lakseterrin?

På forhånd takk.

300g laksefilet

200g torskefilet

3-4 egg

1ss potetmel

salt og hvit pepper

1/2 ts muskat

3dl kremfløte

1pk fryst spinat

1 gulrot delt opp i bittesmå terninger

Kjør laks, 2 egg, 2 dl fløte og halvparten av krydder og potetmel i foodprosessoren og hell i en ildfast form - gjerne kledd med bakepapir for lettere og få den ut.

Klem vannet ut av spinaten og legg den oppå.

Kjør resten av ingrerdiensene i foodprosessoren - bortsett fra gulrota som blandes i til slutt og hell det i formen. Trykk godt sammen.

Stekes i vannbad, 45 min på 175 grader.

Avkjøl og skjær i skiver.

Server med rømme med hakket gressløk og persille. Sitron eller hvitløk etter smak.

serendipity
Skrevet

Det der hørtes godt ut, men svært mye fløte og rømme (ikke bra for magne min iallefall). Rømme og fløte i forretten, så har du garnantert, rømme og eller fløte i sausen, og så fløtegratinerte poteter. Og så en dessert basert på fløte.."!!! Dette er svært tung og lite fordøyelig mat.

Passer igrunn ikke så godt sammen

*dukker* ;-)

Me det var jo ikke det du spurte om. Men jeg ville feks. laget potetbåter istedt, og byttet ut desserten med noe frisk frukt el. l.

Av grønnsaker smaker blomkål, baby gulrøtter, og bønner godt til kalvestek.

serendipity
Skrevet

Det der hørtes godt ut, men svært mye fløte og rømme (ikke bra for magne min iallefall). Rømme og fløte i forretten, så har du garnantert, rømme og eller fløte i sausen, og så fløtegratinerte poteter. Og så en dessert basert på fløte.."!!! Dette er svært tung og lite fordøyelig mat.

*dukker* ;-)

Me det var jo ikke det du spurte om. Men jeg ville feks. laget potetbåter istedt, og byttet ut desserten med noe frisk frukt el. l.

Ikke magne min, men magen min, he he.

Skrevet

Server kalvesteiken med kokt brokkoli (pass på at den ikke er overkokt - den skal være friskt grønn og litt hard i kjernen) og kokt blomkål.

Skrevet

*dukker* ;-)

joda - jeg vet at det blir mektig - men årsaken til det er at jeg blir litt fandenivolsk når en del av gjestene mine alltid skal snakke om slanking når de spiser - og i tillegg sansynligvis kommer minst en time for sent, slik at eventuelle potetbåter blir tørre lenge før gjestene kommer. Og -magen min tåler det ;-)

serendipity
Skrevet

joda - jeg vet at det blir mektig - men årsaken til det er at jeg blir litt fandenivolsk når en del av gjestene mine alltid skal snakke om slanking når de spiser - og i tillegg sansynligvis kommer minst en time for sent, slik at eventuelle potetbåter blir tørre lenge før gjestene kommer. Og -magen min tåler det ;-)

He he. OK :-) Jeg hadde nemlig blitt sittende på do midt i hovedretten. Jeg tenkte IKKE på at det er mye kalorier, MEN at det faktisk ikke passer så godt sammen med alle dne følten og rømmen til hver rett.

Skrevet

300g laksefilet

200g torskefilet

3-4 egg

1ss potetmel

salt og hvit pepper

1/2 ts muskat

3dl kremfløte

1pk fryst spinat

1 gulrot delt opp i bittesmå terninger

Kjør laks, 2 egg, 2 dl fløte og halvparten av krydder og potetmel i foodprosessoren og hell i en ildfast form - gjerne kledd med bakepapir for lettere og få den ut.

Klem vannet ut av spinaten og legg den oppå.

Kjør resten av ingrerdiensene i foodprosessoren - bortsett fra gulrota som blandes i til slutt og hell det i formen. Trykk godt sammen.

Stekes i vannbad, 45 min på 175 grader.

Avkjøl og skjær i skiver.

Server med rømme med hakket gressløk og persille. Sitron eller hvitløk etter smak.

Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...