Gjest perfekt kaffe? Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg pleier å bare helle litt kaffi i kaffetrakteren. Noen synes jeg lager litt vel sterk kaffe. Hvor mange målesskjeer skal det være til en halv liter kaffe? Jeg har en hvit måleskje fra tuppevare. 0 Siter
laban Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hvis det er en måleskje for kaffe, pleier vel standarden å være én måleskje for hver (nesten fulle) kopp vann? 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Det finnes sikkert flere ulike kaffemål. det fulgte en med vår kaffetrakter, og den er adskillig mindre enn de kaffemålene man ihvertfall før i tiden kunne få gratis i butikken. Men på de gratismålene sto det at man skulle bruke 7 måleskjeer per liter vann. 0 Siter
Soria Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Av den typen måleskjeer en får gratis på butikken blir det ca 5 strøkne skjeer kaffe på en liter vann. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hvis det er en måleskje for kaffe, pleier vel standarden å være én måleskje for hver (nesten fulle) kopp vann? Det er minst to ulike måleskjeer for kaffe, en stor og en liten. Kanskje flere også... 0 Siter
Gjest kirsebær Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg har den der ALI kaffe-måleskjea. Ganske stor måleskje. Jeg bruker fire slike til en liter kaffe. Får ofte skryt av kaffen min. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Av den typen måleskjeer en får gratis på butikken blir det ca 5 strøkne skjeer kaffe på en liter vann. Jeg bruker den samme måleskjea som deg og bruker 6 skjeer pr. liter vann og vi synes det er passe. Sikkert smak og behag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.