Gjest Calóni Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Føler meg som en gammel dame her, men jeg klarte altså å skli ned trappa fra utgangsdøra (tre-fire trinn), og lande på ryggen/rumpa. Det svimlet helt for meg, og jeg gikk rett inn igjen og la meg på senga. Det gjør vondt hele tiden, og jeg har hatt tårer i øynene flere ganger, pga smertene. Hva kan ha skjedd? Jeg har hørt om mange som slår halebeinet og sånn, er det sånn at det pleier å gjøre så vondt om det bare er litt forslått, eller bør jeg dra på legevakta for å få undersøkt det? Det frister -ikke- å ligge med rumpa bar og bli tatt røntgenbilder av, så jeg vil helst unngå det.. Jeg klarer faktisk å sitte, så lenge jeg ikke lener meg tilbake. Altså om jeg sitter litt framoverbøyd, så går det bra. Men smertene er der hele tiden, uansett. Gjør vondt å ta på området også. Noen som har vært igjennom det samme? 0 Siter
Soria Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg slo halebeinet på et lignende vis for mange år siden. Jeg klarte bare å sitte skjevt slik at det ikke var trykk mot halebeinet. Jeg var hjemme fra jobb i tre dager, men dro ikke til legen. Jeg brukte støvler på jobb og det tok litt tid før det ikke var vondt å bøye seg for å ta dem på husker jeg. Måtte jo løfte foten og bøye meg på en gang. Det gikk i alle fall over etter en stund, og har ikke plaget meg siden bortsett fra å ta sit ups på en tynn matte. Må mer polstring til 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg slo halebeinet på et lignende vis for mange år siden. Jeg klarte bare å sitte skjevt slik at det ikke var trykk mot halebeinet. Jeg var hjemme fra jobb i tre dager, men dro ikke til legen. Jeg brukte støvler på jobb og det tok litt tid før det ikke var vondt å bøye seg for å ta dem på husker jeg. Måtte jo løfte foten og bøye meg på en gang. Det gikk i alle fall over etter en stund, og har ikke plaget meg siden bortsett fra å ta sit ups på en tynn matte. Må mer polstring til Hm...så selv flere år senere så erdet ikke helt bra igjen? 0 Siter
Soria Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hm...så selv flere år senere så erdet ikke helt bra igjen? Det trenger kanskje ikke å være en ettervirkning. Nå tar jeg ikke sit ups helt opp lenger så jeg kjenner det ikke, men jeg har alltid vært veldig tynn så halebeinet er jo mer utsatt. Det er kanskje det som er grunnen til at det blir litt vondt. Kjenner ikke noe til det ellers 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Det trenger kanskje ikke å være en ettervirkning. Nå tar jeg ikke sit ups helt opp lenger så jeg kjenner det ikke, men jeg har alltid vært veldig tynn så halebeinet er jo mer utsatt. Det er kanskje det som er grunnen til at det blir litt vondt. Kjenner ikke noe til det ellers Hei, og takk for svar! Jeg ringte legen min nå. Antagelig er det korsbeinet, ikke halebeinet. Men siden det er et såpass solid bein, og det ikke blir gjort noe med uansett om det knekker, så skal jeg bare se det an. Så jeg får heller ta noen paracet 0 Siter
Soria Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hei, og takk for svar! Jeg ringte legen min nå. Antagelig er det korsbeinet, ikke halebeinet. Men siden det er et såpass solid bein, og det ikke blir gjort noe med uansett om det knekker, så skal jeg bare se det an. Så jeg får heller ta noen paracet God bedring 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg har slått meg på lignende vis og det er forferdelig vondt. Hos meg var det vondt i flere måneder, ikke konstant,men i visse stillinger. Trøsten er at det går over:-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg slo halebeinet en gang som barn. Da måtte jeg sitte på kne i bilen lenge husker jeg. Det gikk over av seg selv, men smertene var der lenge. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg slo halebeinet en gang som barn. Da måtte jeg sitte på kne i bilen lenge husker jeg. Det gikk over av seg selv, men smertene var der lenge. Etter å ha snakket med legen så regner jeg med at det er korsbeinet, da. Sikkert derfor det ikke er så veldig vondt å sitte, siden det er lenger opp. Men vondt gjør det nå fortsatt, da. Jeg skal uansett til legen på tirsdag av andre årsaker, så han får ev. se på det da 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Etter å ha snakket med legen så regner jeg med at det er korsbeinet, da. Sikkert derfor det ikke er så veldig vondt å sitte, siden det er lenger opp. Men vondt gjør det nå fortsatt, da. Jeg skal uansett til legen på tirsdag av andre årsaker, så han får ev. se på det da Da får du ha god bedring! Håper det går raskt over. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Da får du ha god bedring! Håper det går raskt over. Jepp! Godt det var såpass høyt oppe at jeg kan sitte, for hvis ikke kunne jeg jo ikke DOL'et 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jepp! Godt det var såpass høyt oppe at jeg kan sitte, for hvis ikke kunne jeg jo ikke DOL'et Det er sant. Å ikke kunne dole hadde vært verre enn det meste ;-) 0 Siter
Speak Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Gubben er gjennom det samme akkurat nå. Fikk tatt bilde og de så en liten brist i siden på halebeinet. Vet ikke noe å gjøre med det. (Annet enn å ta smertestillende om det ble for ille) Har også hørt om ei annen som knakk det og hadde vondt i mange mnd. 0 Siter
Adriana Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Både mamma og jeg har gjort det så det ligger nok til familien ;-) Jeg hadde problemer med å sitte i ca. ett år, på benker/stoler uten ordentlig polstring. En fysioterapeut som jeg kjenner sier at når man først har skadet halebenet vil det alltid være sårbart... Vet ikke om det samme gjelder for korsryggen da! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Både mamma og jeg har gjort det så det ligger nok til familien ;-) Jeg hadde problemer med å sitte i ca. ett år, på benker/stoler uten ordentlig polstring. En fysioterapeut som jeg kjenner sier at når man først har skadet halebenet vil det alltid være sårbart... Vet ikke om det samme gjelder for korsryggen da! Takker og bukker for oppløftende svar. Stop spying on me! 0 Siter
Adriana Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Takker og bukker for oppløftende svar. Stop spying on me! Jeg spyr ikke på deg i det hele tatt! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.