Gjest Thekla84 Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hva er viktig å kjøpe inn av produkter til å ha i stellebordet når det skal komme en ny baby i huset? Jeg vet jo bleier og sink-salve og sånne ting, men er redd for å glemme noe, så kom gjerne med en liste til meg dere der ute! Takker for alle svar! 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 http://www.danielsbok.com/utstyrsliste_stelle.php 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Ingenting! Bleier, vann og kluter. Vi har brukt papirkluter, ingen våtservietter får komme i nærheten av frøkna mi sin hud. Du kan kjøpe en liten flaske badeolje til å ha i vannet, men ikke ta oppi for mye, da blir huden for glatt. Hvis babyen har mye hår kan du kjøpe shampo, men det har de i butikken etter barnet er født også. Vi har aldri brukt sink-salve, men hadde en annen krem som vi måtte kaste ubrukt fordi den gikk ut på dato. Gidder ikke å kjøpe noe mer før jeg ser at vi har behov for det. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Febermåler, plasthette til denne, sinksalve, babyshampoo- og såpe, lotion, stikkpiller til baby, saltvannsoppløsning, pudder, q-tips, badeolje, vaskeklut til baby.. Det var noe jeg kom på i farten. Det er kjekt å handle sånt når man venter baby 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt babyprodukter fra "Babyline" (bl.a. på helsekosten). Disse produktene inneholder ingen skadelige stoffer. Selv kjøpte jeg shampoo, babyolje (fin hvis bæsjen sitter godt på stumpen) og badesåpe fra Babyline. I tillegg ville jeg kjøpt Inytiolsalve på apoteket. Den er helt suveren ved evt sår stump. Du bør droppe sinksalve o.l. med mindre det er nødvendig. Bruk mest mulig rent vann! I stelleveska ville jeg hatt engangskluter fra Coop (X-tra), da disse er fri for skadelige stoffer. Når du skal vaske babyen hjemme bør du bruke bare rent vann. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt babyprodukter fra "Babyline" (bl.a. på helsekosten). Disse produktene inneholder ingen skadelige stoffer. Selv kjøpte jeg shampoo, babyolje (fin hvis bæsjen sitter godt på stumpen) og badesåpe fra Babyline. I tillegg ville jeg kjøpt Inytiolsalve på apoteket. Den er helt suveren ved evt sår stump. Du bør droppe sinksalve o.l. med mindre det er nødvendig. Bruk mest mulig rent vann! I stelleveska ville jeg hatt engangskluter fra Coop (X-tra), da disse er fri for skadelige stoffer. Når du skal vaske babyen hjemme bør du bruke bare rent vann. Q-tips, nesesuger (til snørr), febermåler og paracet... 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt babyprodukter fra "Babyline" (bl.a. på helsekosten). Disse produktene inneholder ingen skadelige stoffer. Selv kjøpte jeg shampoo, babyolje (fin hvis bæsjen sitter godt på stumpen) og badesåpe fra Babyline. I tillegg ville jeg kjøpt Inytiolsalve på apoteket. Den er helt suveren ved evt sår stump. Du bør droppe sinksalve o.l. med mindre det er nødvendig. Bruk mest mulig rent vann! I stelleveska ville jeg hatt engangskluter fra Coop (X-tra), da disse er fri for skadelige stoffer. Når du skal vaske babyen hjemme bør du bruke bare rent vann. Jeg har aldri hørt noe om at man ikke skal bruke sinksalve. Så nå ble jeg litt betenkt.. Har jo brukt det litt på mine... Hva er det med salva som ikke er bra? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg har aldri hørt noe om at man ikke skal bruke sinksalve. Så nå ble jeg litt betenkt.. Har jo brukt det litt på mine... Hva er det med salva som ikke er bra? Jeg tror ikke sinksalve er skadelig, så du kan nok ta det helt med ro :-) Problemet med å bruke for mye av kremer og salver er at huden på en måte blir avhengig av dette for å "reparere" seg selv. Man fjerner litt av hudens muligheter til å "ordne opp selv". Tror jeg? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg tror ikke sinksalve er skadelig, så du kan nok ta det helt med ro :-) Problemet med å bruke for mye av kremer og salver er at huden på en måte blir avhengig av dette for å "reparere" seg selv. Man fjerner litt av hudens muligheter til å "ordne opp selv". Tror jeg? Puh.. Da kan jeg slappe av. Jeg har kun brukt salva et par ganger på minstepia. Så i nødsfall er den sikkert ikke skadelig. Den gjorde i allefall jobben godt, huden ble fin på en-to-tre! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Puh.. Da kan jeg slappe av. Jeg har kun brukt salva et par ganger på minstepia. Så i nødsfall er den sikkert ikke skadelig. Den gjorde i allefall jobben godt, huden ble fin på en-to-tre! Jeg har tydd til sinksalve noen ganger jeg også, men liker mye bedre Inotyolsalven _hvis_ stumpen blir sår. Den funker som bare rakkern :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde ikke overlevd uten jordmorsuget mitt!!! Det kjøper du på apoteket til ca. 30,-, og bruker til å suge ut snørr fra de bittesmå nesene. Ellers sverger jeg til SebaMed Spesialsalve til såre stumper. A-creme til tørr hud. Babyolje til skurven i hodet. Febertermometer og "feberkondomer" - sånne plastdingser til å ha utenpå termometeret så du slipper å vaske det etter bruk. Paracet/Panodil til babyer. Saltvannsdråper (Mivana) er flott til tette neser, tette tårekanaler, øyekatarrer osv. Klorhexidin til å rense navlen med. Sterile tupfere til å rense navlen med. Det er visst det jeg kommer på nå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Da poden ble født hadde vi hylla full av alskens produkter. Jeg kastet de fleste av dem etter et års tid, ubrukte. ) Da Tupselupsa ble født besto vel samlingen av omtrent dette: - inotyol om stumpen ble sår, mye bedre enn sinksalve! - lactacyd i tilfelle veldig møkkete stump - mild babyshampoo - potetmel mot bleieutslett om stumpen var fuktig ) I tillegg til termometer, q-tips, våtservietter og vaskefat da. 0 Siter
mariamamma Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Er enig med de andre her men vil bare tilføye at Weleda barnebad (helsekost) kan anbefales på det sterkeste! Lykke til!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.