Gå til innhold

Strikke genser til jente

Anbefalte innlegg

Gjest Strikkersken
Skrevet

Hvor vid skal en genser være rundt livet, hvis den er til ei jente på 7 år?

Gjest Strikkersken
Skrevet

Jeg synes disse størrelsene ser rare ut. Hvis jeg ser på f.eks. denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s9&d_id=3&lang=no

og klikker på diagram, så skal forstykket være 43 cm vidt i størrelse 7/8 år. Men herregud, en genser hvor forstykket er 43 cm, vil jo være 86 cm rundt livet, og det er jo større enn mine gensere, og jeg er voksen.

Skrevet

Jeg synes disse størrelsene ser rare ut. Hvis jeg ser på f.eks. denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s9&d_id=3&lang=no

og klikker på diagram, så skal forstykket være 43 cm vidt i størrelse 7/8 år. Men herregud, en genser hvor forstykket er 43 cm, vil jo være 86 cm rundt livet, og det er jo større enn mine gensere, og jeg er voksen.

Jeg har overhodet ikke peiling. Bare visste om linken jeg.

Lykke til!

amerikafareren
Skrevet

Ta midjemålet til jenta og legg til ca. 5 - 10 cm, etter som............

Skrevet

Jeg målte nettopp på storesøster. Hun er 6, men ganske stor (lang).

Hun var 53/54 cm rundt livet, og jeg ville lagt til 8-10 cm på en genser.

(Nå er storesøster ganske slank, så hvis jenta er litt lubben ville jeg lagt til enda mer.)

Gjest Strikkersken
Skrevet

Jeg målte nettopp på storesøster. Hun er 6, men ganske stor (lang).

Hun var 53/54 cm rundt livet, og jeg ville lagt til 8-10 cm på en genser.

(Nå er storesøster ganske slank, så hvis jenta er litt lubben ville jeg lagt til enda mer.)

Det skal være en gave, så jeg kan ikke bare stikke innom henne en dag for å måle livvidden hennes. Men jeg tror hun er en gjennomsnittlig slang snart-7-åring.

Gjest Strikkersken
Skrevet

Det skal være en gave, så jeg kan ikke bare stikke innom henne en dag for å måle livvidden hennes. Men jeg tror hun er en gjennomsnittlig slang snart-7-åring.

Og det skulle selvsagt stå "slank" og ikke "slang" :)

Gjest Strikkersken
Skrevet

Jeg har overhodet ikke peiling. Bare visste om linken jeg.

Lykke til!

Takk for linken uansett :-)

Skrevet

Hvis du minner meg på det kan jeg prøve å huske å måle en av gensrene til mine i kveld. :o)

Skrevet

Jeg har akkurat (i dag!) kjøpt en strikkegenser i tynt bomullsgarn til Snuppa mi som er 5 1/2 år, genseren er i str. 122 som vel tilsvarer 6 år? Den er 32,5 cm tversover, det vil vel si ca. 65 cm rundt under armene.

Gjest Strikkersken
Skrevet

Jeg har akkurat (i dag!) kjøpt en strikkegenser i tynt bomullsgarn til Snuppa mi som er 5 1/2 år, genseren er i str. 122 som vel tilsvarer 6 år? Den er 32,5 cm tversover, det vil vel si ca. 65 cm rundt under armene.

OK, takk.

Skrevet

Da ville jeg satset på å ha en omkrets på ca 65 cm.

Gjest Strikkersken
Skrevet

Da ville jeg satset på å ha en omkrets på ca 65 cm.

Takk. Da satser jeg på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...