Gjest Strikkersken Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hvor vid skal en genser være rundt livet, hvis den er til ei jente på 7 år? 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php - kategori Barn, søkeord genser 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php - kategori Barn, søkeord genser Jeg synes disse størrelsene ser rare ut. Hvis jeg ser på f.eks. denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s9&d_id=3&lang=no og klikker på diagram, så skal forstykket være 43 cm vidt i størrelse 7/8 år. Men herregud, en genser hvor forstykket er 43 cm, vil jo være 86 cm rundt livet, og det er jo større enn mine gensere, og jeg er voksen. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Jeg synes disse størrelsene ser rare ut. Hvis jeg ser på f.eks. denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s9&d_id=3&lang=no og klikker på diagram, så skal forstykket være 43 cm vidt i størrelse 7/8 år. Men herregud, en genser hvor forstykket er 43 cm, vil jo være 86 cm rundt livet, og det er jo større enn mine gensere, og jeg er voksen. Jeg har overhodet ikke peiling. Bare visste om linken jeg. Lykke til! 0 Siter
amerikafareren Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ta midjemålet til jenta og legg til ca. 5 - 10 cm, etter som............ 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg målte nettopp på storesøster. Hun er 6, men ganske stor (lang). Hun var 53/54 cm rundt livet, og jeg ville lagt til 8-10 cm på en genser. (Nå er storesøster ganske slank, så hvis jenta er litt lubben ville jeg lagt til enda mer.) 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg målte nettopp på storesøster. Hun er 6, men ganske stor (lang). Hun var 53/54 cm rundt livet, og jeg ville lagt til 8-10 cm på en genser. (Nå er storesøster ganske slank, så hvis jenta er litt lubben ville jeg lagt til enda mer.) Det skal være en gave, så jeg kan ikke bare stikke innom henne en dag for å måle livvidden hennes. Men jeg tror hun er en gjennomsnittlig slang snart-7-åring. 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Det skal være en gave, så jeg kan ikke bare stikke innom henne en dag for å måle livvidden hennes. Men jeg tror hun er en gjennomsnittlig slang snart-7-åring. Og det skulle selvsagt stå "slank" og ikke "slang" 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg har overhodet ikke peiling. Bare visste om linken jeg. Lykke til! Takk for linken uansett :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Og det skulle selvsagt stå "slank" og ikke "slang" Hvis du minner meg på det kan jeg prøve å huske å måle en av gensrene til mine i kveld. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Og det skulle selvsagt stå "slank" og ikke "slang" Jeg har akkurat (i dag!) kjøpt en strikkegenser i tynt bomullsgarn til Snuppa mi som er 5 1/2 år, genseren er i str. 122 som vel tilsvarer 6 år? Den er 32,5 cm tversover, det vil vel si ca. 65 cm rundt under armene. 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg har akkurat (i dag!) kjøpt en strikkegenser i tynt bomullsgarn til Snuppa mi som er 5 1/2 år, genseren er i str. 122 som vel tilsvarer 6 år? Den er 32,5 cm tversover, det vil vel si ca. 65 cm rundt under armene. OK, takk. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det skal være en gave, så jeg kan ikke bare stikke innom henne en dag for å måle livvidden hennes. Men jeg tror hun er en gjennomsnittlig slang snart-7-åring. Da ville jeg satset på å ha en omkrets på ca 65 cm. 0 Siter
Gjest Strikkersken Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Da ville jeg satset på å ha en omkrets på ca 65 cm. Takk. Da satser jeg på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.