Gjest Ramina Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 (Skriver her pga. dårlig flyt på r.s.forum) Jeg har prøvd å slutte en tre ganger i mitt liv og sprukket hver gang etter tre, fire måneder. Sluttet nå igjen, midt. av november...har klart meg strålende hele tiden, uten stopphjelp. Har ikke følt nært snev av sug, har vemmes over røykelukt, vært sjeleglad over å slippe mm. mm. Men nå...fire måneder etterpå så begynner tankene igjen å fylles av røyk.(har foregått litt nå og da de siste par ukene) Ikke nødvendigvis et gromt sug, men tanken på å rulle en, gå ut på terassen og tenne på, og trekke ned. Tanken på å "slappe av" med en, det sosiale med det... Roen som en røyk gir... Hvordan kan det komme nå etter fire måneder med total "frihet"...ikke sug, nesten ikke tanker, glede over stopp osv? Noen som vet hva som skjer i kroppen? Noe må det jo være som gjør at det samme skjer hver gang, etter tre-fire måneder. Skuffende, for nå var det hele så annerledes enn de andre gangene, denne gangen følte jeg at jeg var fri. Har fremdeles styrken da har ikke tatt en ennå, og det kommer nok til å koste mye å gjøre det...men hvorfor skal jeg plages nå plutselig? Har røyket i 22 år, siste årene en 30- 40 om dagen. Det har vært så deilig å ha fire måneder uten tanker og sug, dette tross at mannen min røyker. Hvorfor svarte skal jeg "misunne" ham nå plutselig igjen? 0 Siter
Juneau Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Prøv å fokuserer på hvor bra det er å være kvitt røyken. Istedetfor å misunne mannen din, kan du heller synes synd på ham - at han fortsatt ikke klarer å bestemme over egen kropp. Tenk på alle pengene du sparer (som du kan bruke på noe fint til deg selv!), og at du ikke lenger stinker røyk. Og ikke minst helsegevinsten. Jeg sluttet for snart 3 år siden, og det er sjelden jeg tenker på at jeg har lyst på en røyk. Jeg hadde også røyket i 25 år. Lysten går uansett fort over. Og i dag vemmes jeg over lukten fra røykere som setter seg ved siden av meg på buss eller flytog. Tenk på at om du sprekker nå, må du gjennom ENDA en vanskelig slutteperiode om en stund. Bedre å ta utfordringen nå, ikke sant? 0 Siter
Gjest 2-barnsforesatt Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Suget kan sitte i i mange år og dukke opp nå og da! 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Du _vil_ få perioder hvor det er vanskelig innimellom, og det kan foregå i ganske lang tid. Hvis man forventer at man skal slippe slike vanskeligheter, så vil man sannsynligvis feile. Det går over. ".........................................." 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ring røyketelefonen! Har ei venninne som fikk kjempegod hjelp der, til å slutte etter over femten års røyking. Nå har hun vært røykfri i to år. 800 400 85 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.