Gjest hikkonnen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg leste innlegget under her, og kom til å tenke på en tidligere venn av meg. Denne personen hadde mange sprø ideer og tanker og var igrunnen full av liv og morsom å være med, men jeg vil aldri få vite om personen egentlig var psykisk syk eller bare 'litt rar'... Hvordan opplever du dine psykisk syke venner? Kan du forklare hvordan en person oppfører seg som er psykisk syk? 0 Siter
Gjest sodi Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Det finne jo forskjellige psykiske sykdommer da. Kan du ikke lese litt på psykiatri og se om du kjenner igjen noe? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 "Kan du forklare hvordan en person oppfører seg som er psykisk syk?" Bare hvis du kan forklare meg hvordan en person med grønne øyne oppfører seg Ikke for å være ekkel eller noe, men psykisk sykdom kan være så mangt. Det kan være de som er mildt deprimerte og kan virke som de bare har en dårlig dag (selv om det er hver dag). Det kan være de som har sterkere depresjon som gråter og isolerer seg. Det kan være folk med sosial angst som ikke liker masse folk rundt seg. Det kan være folk med paranoid personlighetssforstyrrelse som kan være redd for altifra at CIA er etter dem, til at de kan ha gjort noe galt, og at noen kommer og tar dem for det. Det kan være de bipolare (tidligere manisk-depressive), som er høyt oppe en dag, og helt nede en annen dag. Det kan være anorektikere som ikke spiser, og som blir bare tynnere og tynnere. Det kan være bulimikere som kaster opp alt de spiser, og som stort sett er normalvektige. Det kan være schizofrene, som hører stemmer. Det kan være folk med spaltet personlighet, som kan opptre som forskjellige personer. Tidligere ble sado-masochisme ansett som en psykisk lidelse. Det ble forøvrig også homofili. Er det noen spesiell psykisk lidelse du tenker på, med tanke på tråden du laget? Eller er det at noen du kjenner oppfører seg "merkelig", og at du gjerne vil vite om kjennetegn for at personen kan ha psykiske lidelser? Men ellers er jeg enig med sodi, du kan jo lese litt på psykiatriforumet? Om du kommer med mer konkrete spørsmål, så er det sikkert flere som kan svare deg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.