Gjest leter etter leilighet Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 ...bare det fantes flere utleiere som godtok at leieboer har hund. Det er kjipt med avslag på avslag som kommer hver gang jeg sier "og så har jeg en liten hund." Skjønner jo utleiers side av saken også. Men akkurat nå trenger jeg en leilighet hvor også hunden min er velkommen. Det var dagens hjertesukk. Men jeg leter optimistisk videre! :-) 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja det er kjipt. Men synes det er nesten vanskeligere å få leilighet når en har to innekatter 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja det er kjipt. Men synes det er nesten vanskeligere å få leilighet når en har to innekatter Du har nok rett i det, - om det er hund eller katt er vel det samme. Mange utleiere vil ikke ha dyr i det hele tatt pga at de er redde for at de gnager på ting vil jeg tro. :-( 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Du har nok rett i det, - om det er hund eller katt er vel det samme. Mange utleiere vil ikke ha dyr i det hele tatt pga at de er redde for at de gnager på ting vil jeg tro. :-( Ja, eller utleier vil ikke ha hagen full av etterlatenskapene til dyrene. Eller huseier har barn- som er allergisk. Eller huseier vil helst ikke ha oppskrapte vegger (når katter kvesser klør) Eller ... eller.... Jeg har leid ut- og alltid unngått leieboere med husdyr. Selv om jeg elsker katter. 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja, eller utleier vil ikke ha hagen full av etterlatenskapene til dyrene. Eller huseier har barn- som er allergisk. Eller huseier vil helst ikke ha oppskrapte vegger (når katter kvesser klør) Eller ... eller.... Jeg har leid ut- og alltid unngått leieboere med husdyr. Selv om jeg elsker katter. Skjønner det. Presiserer alltid at jeg ikke lar den stå ute og bjeffe, at jeg fjerner møkk og ikke lar det ligge i hagen osv, og at jeg er nok ute med den osv. Som sagt, jeg skjønner utleiers ståsted. Men akkurat nå hadde det vært veeeldig velkomment med en utleier som faktisk sa ja, det er greit med hund også. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja, eller utleier vil ikke ha hagen full av etterlatenskapene til dyrene. Eller huseier har barn- som er allergisk. Eller huseier vil helst ikke ha oppskrapte vegger (når katter kvesser klør) Eller ... eller.... Jeg har leid ut- og alltid unngått leieboere med husdyr. Selv om jeg elsker katter. Åja. Jeg har sett hvordan min søsters leilighet ser ut etter to innekatter (en av gangen da) og jeg hadde ikke leid ut til noen med innekatt. Delvis også fordi jeg mener det er dyreplageri. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hvis du kunne garantert at hunden ikke bjeffet og ulte når den var alene hjemme og at du plukket opp etter den i hagen så hadde jeg nok kunnet leie ut til noen med hund. Kanskje kunne jeg lånt den til turkompis innimellom også? ) Men jeg skal ikke leie ut da. 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hvis du kunne garantert at hunden ikke bjeffet og ulte når den var alene hjemme og at du plukket opp etter den i hagen så hadde jeg nok kunnet leie ut til noen med hund. Kanskje kunne jeg lånt den til turkompis innimellom også? ) Men jeg skal ikke leie ut da. Garanti er vel vanskelig å komme med, men hvis jeg hadde fått høre at den ulte når jeg var borte hadde jeg funnet en annen løsning enn å la den bli igjen hjemme mens jeg var på jobb. Noen bjeff innimellom blir det, men ikke mye. Egentlig er det ganske lite den bjeffer. Så du skal ikke leie ut...du bor litt langt unna meg også så det hadde ikke nyttet uansett. Dessuten hadde det vel vært litt rart å ha en annen doler som leieboer. ;-P 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Lykke til! Håper du snart får napp =) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hvis du kunne garantert at hunden ikke bjeffet og ulte når den var alene hjemme og at du plukket opp etter den i hagen så hadde jeg nok kunnet leie ut til noen med hund. Kanskje kunne jeg lånt den til turkompis innimellom også? ) Men jeg skal ikke leie ut da. I tillegg ville jeg vært bekymret for gulvet om hunden var stor. Naboen har en schäfer, og parketten deres ser ikke ut... 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Lykke til! Håper du snart får napp =) Takk. :-) Det må jo bare dukke opp noe. Jeg er ikke den som gir opp. *s* 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Åja. Jeg har sett hvordan min søsters leilighet ser ut etter to innekatter (en av gangen da) og jeg hadde ikke leid ut til noen med innekatt. Delvis også fordi jeg mener det er dyreplageri. Absolutt ingen dyreplageri, Lillemus, når kattene ikke er vant til noe annet. God erfaring med det. Det er derimot dyreplageri å la en utekatt bli en innekatt. For det vil aldri fungere. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja, eller utleier vil ikke ha hagen full av etterlatenskapene til dyrene. Eller huseier har barn- som er allergisk. Eller huseier vil helst ikke ha oppskrapte vegger (når katter kvesser klør) Eller ... eller.... Jeg har leid ut- og alltid unngått leieboere med husdyr. Selv om jeg elsker katter. Hehe har temmelig god kustus på kattene mine da. Ingen oppskrapte vegger her. De har sin egen klorestokk som de holder seg til, faktisk også en egen "kloresofa". De har lært seg _meget_ godt å ikke klore på verken møbler eller vegger. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det er kjipt ja Men plutselig dukker den fine leiligheten opp, der hunder også er hjertelig velkomne:) Du får ha fortsatt masse lykke til med letingen )) 0 Siter
Gemini Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Skjønner det. Presiserer alltid at jeg ikke lar den stå ute og bjeffe, at jeg fjerner møkk og ikke lar det ligge i hagen osv, og at jeg er nok ute med den osv. Som sagt, jeg skjønner utleiers ståsted. Men akkurat nå hadde det vært veeeldig velkomment med en utleier som faktisk sa ja, det er greit med hund også. :-) Har du prøvd å sette inn annonse selv, der du fremlegger at du har hund, og hvordan den er (ikke har problemer med å være hjemme alene, bite på inventar osv)? 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det er kjipt ja Men plutselig dukker den fine leiligheten opp, der hunder også er hjertelig velkomne:) Du får ha fortsatt masse lykke til med letingen )) Ja, du har nok rett idet. :-D Jeg er ikke den som gir opp, så jeg får bare vente til jeg finner en lekker leilighet hvor også hunden min er velkommen. Må bare være littegrann tålmodig... 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Har du prøvd å sette inn annonse selv, der du fremlegger at du har hund, og hvordan den er (ikke har problemer med å være hjemme alene, bite på inventar osv)? Har annonse inne ja, to har ringt...andre annonsørselgere som vil ha meg til å sette inn annonse på deres nettsteder også. Men nå har jeg satt inn flere annonser og hengt opp lapp i nærbutikker også, hvor hunden er nevnt - kanskje det dukker opp noe nå. 0 Siter
Gyda Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det er klart at du kan ha et lite "handicap" hos mange utleiere. Dessverre. Men det er godt at du er optimist og ikke gir opp. Plutselig så dukker drømmeleiligheten opp. Lykke til med jakten! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg håper du finner en leilighet der du og hunden vil trives! Bare let videre.... 0 Siter
Gjest leter etter leilighet Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg håper du finner en leilighet der du og hunden vil trives! Bare let videre.... Takk. Jeg gjør nok det. Må bare være tålmodig en stund til. Og det er litt vanskelig. Men - jeg gir IKKE opp! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.