Gå til innhold

Hvordan vinne venner?

Anbefalte innlegg

Gjest bli en god venn
Skrevet

GRUNNREGLER FOR BEHANDLING AV MENNESKER:

1. Kritiser ikke, fordøm ikke, klag ikke

2. Gi ærlig og oppriktig ros

3. Vekk et sterkt ønske hos den andre personen

HVORDAN DU SKAL FÅ ANDRE TIL Å LIKE DEG:

1. Vær oppriktig interessert i andre mennesker

2. Smil

3. Husk at en persons navn er for han/henne den vakreste lyd i språket

4. Vær en god lytter, oppfordr folk til å snakke om seg selv

5. Snakk med utgangspunkt i den andre personens interesser

6. Få den andre personen til å føle seg betydningsfull - og gjør det oppriktig

HVORDAN DU SKAL FÅ FOLK MED DEG:

1. Den eneste måten å takle en krangel på er å unngå den

2. Vis respekt for andres meninger. Si aldri: "Du tar feil"

3. Dersom du tar feil, innrøm det fort og ettertrykkelig

4. Innled med vennlighet

5. Få den andre personen til straks å si "ja, ja"

6. La den andre personen stå for det meste av snakkingen

7. La den andre personen føle at ideen er hans/hennes

8. Prøv ærlig og oppriktig å se tingene fra den andre personens synspunkt

9. Vis sympati overfor andres ønsker og ideer

10. Appeller til folks edlere motiver

11. Dramatiser dine ideer

12. Gi folk en utfordring

HVORDAN ENDRE FOLKS INNSTILLING:

1. Begynn med ros og oppriktig annerkjennelse

2. Gjør indirekte oppmerksom på feilene

3. Snakk om dine egne feil før du kritiserer andres

4. Still spørsmål i stedet for å gi direkte ordre

5. La den andre personen redde ansikt

6. Ros alle forbedringer, store som små. Vær hjertelig i annerkjennelsen og generøs med ros

7. Gi den andre personen et godt rykte å leve opp til

8. Vær oppmuntrende. Få feilen til å virke lett å rette opp

9. Få den andre til å føle glede over å gjøre det du foreslår

Gjest tid er også viktig
Skrevet

Mye bra men jeg synes også det med å tid er viktig. Venner som gjentatte ganger ikke har tid til å bli med på noe du foreslår eller som ofte ikke kommer når du ber de på besøk (f.eks homeparty) gidder jeg til slutt ikke spørre. Man er nødt til å ofre en del tid selv om en noen ganger kanskje helst ville vært hjemme hvis man ønsker å ha venner.

Skrevet

Bra.

Men jeg har truffet flere som ikke følger -en eneste- av disse.

Og dessverre fins det flere som har mine "fotspor på ryggen".

Gjest Jegsierdetikke
Skrevet

Mye bra men jeg synes også det med å tid er viktig. Venner som gjentatte ganger ikke har tid til å bli med på noe du foreslår eller som ofte ikke kommer når du ber de på besøk (f.eks homeparty) gidder jeg til slutt ikke spørre. Man er nødt til å ofre en del tid selv om en noen ganger kanskje helst ville vært hjemme hvis man ønsker å ha venner.

"ikke kommer når du ber de på besøk (f.eks homeparty) gidder jeg til slutt ikke

......."

HOMEPARTY ? Uansett hvor god venn, så drar jeg ikke på slike party :)

Gjest tid er også viktig
Skrevet

......."

Om du ellers sier ja så er det jo greit. Dette var bare et eksempel. Man skal da være glad for at noen orker å lage i stand sosail hygge. Det er ofte en del jobb med det og skuffende når venner setter så lite pris på det.

Skrevet

......."

Homeparty og besøk er IKKE det samme!

Gjest tid er også viktig
Skrevet

Homeparty og besøk er IKKE det samme!

Jeg syns alltid det har vært hyggelig at noen inviterer meg på homeparty. Like sosialt det som andre besøk etter hva jeg har opplevd. Jeg har i såafall aldri kjedet meg.

Gjest kirsebær
Skrevet

Om du ellers sier ja så er det jo greit. Dette var bare et eksempel. Man skal da være glad for at noen orker å lage i stand sosail hygge. Det er ofte en del jobb med det og skuffende når venner setter så lite pris på det.

Det er mye hyggeligere å bli bedt uten at det er en 'vertinne' som skal få vertinnegave for så og så mange gjester, og flottere gave hvis gjestene handler mye, og enda flottere gave hvis noen av gjestene vil også vil ha et party hjemme hos seg.

Jeg synes dette er å utnytte vennene sine, rett og slett. Og utnytter en ikke vennene, så utnytter en den som kommer for å demonstrere, for den er det faktisk en jobb, de kommer ikke for at en vennegjeng skal ha en sosialt treff.

Det er forskjell på business og vennskap! Et par venner 'lura' meg til å komme på besøk, ville ikke si hva det var, og det va rjo selvfølgelig noe pyramidegreier. Og jeg sa ettertrykkelig at HVIS det var noe slik, kunne de si det, for jeg var ikke interessert. Jeg reiste meg og gikk, og synes det er dårlig gjort å ikke ha mer respekt for andres tid og interesser. Slike kaller ikke jeg venner.

Nei, be de du liker best til en kosekveld uten noe som helst kjøpepress!

Gjest tid er også viktig
Skrevet

Det er mye hyggeligere å bli bedt uten at det er en 'vertinne' som skal få vertinnegave for så og så mange gjester, og flottere gave hvis gjestene handler mye, og enda flottere gave hvis noen av gjestene vil også vil ha et party hjemme hos seg.

Jeg synes dette er å utnytte vennene sine, rett og slett. Og utnytter en ikke vennene, så utnytter en den som kommer for å demonstrere, for den er det faktisk en jobb, de kommer ikke for at en vennegjeng skal ha en sosialt treff.

Det er forskjell på business og vennskap! Et par venner 'lura' meg til å komme på besøk, ville ikke si hva det var, og det va rjo selvfølgelig noe pyramidegreier. Og jeg sa ettertrykkelig at HVIS det var noe slik, kunne de si det, for jeg var ikke interessert. Jeg reiste meg og gikk, og synes det er dårlig gjort å ikke ha mer respekt for andres tid og interesser. Slike kaller ikke jeg venner.

Nei, be de du liker best til en kosekveld uten noe som helst kjøpepress!

Unner du ikke dine venner en gave for strevet?

Nei, vet du hva så opptatt er jeg ikke av penger at jeg gidder å lage et problem av så lite. Skal man gå og ergre seg over alt som kan vries negativt så skal man være glad om man har venner i det hele tatt.

Gjest kirsebær
Skrevet

Unner du ikke dine venner en gave for strevet?

Nei, vet du hva så opptatt er jeg ikke av penger at jeg gidder å lage et problem av så lite. Skal man gå og ergre seg over alt som kan vries negativt så skal man være glad om man har venner i det hele tatt.

For strevet? Hvis du synes det er strev å be venner, så hvorfor bruke opp enerigen på slikt partystyr. Ha et rent vennetreff isteden.

Gjest tid er også viktig
Skrevet

For strevet? Hvis du synes det er strev å be venner, så hvorfor bruke opp enerigen på slikt partystyr. Ha et rent vennetreff isteden.

Har aldri kommet på det en gang det du skriver. Jeg er heller ikke så svak at jeg føler meg presset til å kjøpe noe jeg ikke er intresert i.

Tror ikke jeg hadde vågd å be deg på et vennebesøk heller. Redd du hadde funnet noe negativt med det også.

Jeg kjenner ei som mener det samme som deg og hun er negativ til det meste. Hun syter og klager på den minste ting. Sånne "venner" orker ikke jeg.

Skrevet

Jeg syns alltid det har vært hyggelig at noen inviterer meg på homeparty. Like sosialt det som andre besøk etter hva jeg har opplevd. Jeg har i såafall aldri kjedet meg.

Mine venner som driver med homeparties har fått klar beskjed om at meg trenger de ikke invitere på dette. Jeg kan gjerne besøke dem, men ikke for å få demonstrert plastikkbokser, neglelakk, kjeramikk eller hva det måtte være. Kjøpepress er det også.

Skrevet

Mine venner som driver med homeparties har fått klar beskjed om at meg trenger de ikke invitere på dette. Jeg kan gjerne besøke dem, men ikke for å få demonstrert plastikkbokser, neglelakk, kjeramikk eller hva det måtte være. Kjøpepress er det også.

Kjøpepress? Nå er det år og dag siden jeg var på et homeparty, men jeg pleide alltid å si tydelig fra at:"Jeg kommer ikke for å kjøpe, men for å spise kake." :o)

Gjest BattleClown
Skrevet

Synes dette virket mer som "hvordan manipulere folk", fremfor hvordan være ekte.

Hvis man trenger en slik liste så har man vel et problem som ikke lar seg løse med en slik liste.

Når det er sagt så var det absolutt noen gode råd her for hvordan å manipulere folk.

Skrevet

Jeg blir ikke ofte invitert på "homeparties", og gud skje lov for det! Liker ikke å utsette meg selv for slikt kjøpepress, er veldig imot det. Finn nå på noe annet artig for de som sier nei til parties. Kan hende de ikke synes akkurat det er noe gøy.

Skrevet

Har aldri kommet på det en gang det du skriver. Jeg er heller ikke så svak at jeg føler meg presset til å kjøpe noe jeg ikke er intresert i.

Tror ikke jeg hadde vågd å be deg på et vennebesøk heller. Redd du hadde funnet noe negativt med det også.

Jeg kjenner ei som mener det samme som deg og hun er negativ til det meste. Hun syter og klager på den minste ting. Sånne "venner" orker ikke jeg.

Vet du hva, jeg er enig med kirsebær. Dersom man må ha homeparty for å invitere venner mener jeg det er noe hakkende galt. Jeg synes det er du som viser deg negativ når du ikke forstår at noen ikke vil utsette seg for det kjøpepresset man selv synes det er. Hvis du synes det er en svakhet så bør du holde det for deg selv. Folk er forskjellig og som venn godtar man det. Det er mye annet man kan gjøre sammen som er mye mer sosialt enn å høre en dame preke om siste nytt inn plastbokser, dildoer eller hva det måtte være. Du liker det tydeligveis, men du må jo ikke presse det på venner som ikke liker det, må du vel?

Gjest kirsebær
Skrevet

Jeg kjenner mange som er så 'svake' at de lar seg presse til å handle en liten ting for syns skyld på slike parties jeg. De fleste føler det slik. Jeg gjorde det før, men har 'lagt det av meg'. Sier ifra før jeg går at jeg bare kommer hvis det er for å fylle opp i sofaen og om det er greit at jeg ikke kjøper noe.

Forøvrig har jeg vel ikke gitt uttrykk for at jeg synes det er noe galt med 'alt', det er homeparties som jeg mente noe negativt om. Men jeg må nok si meg enig i at du og jeg nok ikke ville passet sammen. Heldigvis har jeg mange hyggelige venner som passer sammen med meg da, vi treffes faktis av og til også på homeparties! Men en kopp kaffe uten salgspress er bedre, så kan vi heller fly i butikker hvis vi vil, der vi vil.

Lykke til med homeparty-salget, åkke som!

Gjest sandex
Skrevet

MY GOD ! Oppskrift på hvordan lære manupilasjon eller? Hadde ikke klart å være venner med noen sånne ihvertfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...