poke Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hjelper ei venninne med en prolog/tale til konfirmant. Konfirmanten er veldig lav og det er for tiden det store temaet/problemet for henne. Av den grunn ville vi prøve og få med noen "positive" ord angående dette. Tenker da på f.eks noen enkle "visdomsord". Eller kanskje noe om kjente personer/gutter som har sagt...... om små jenter/damer osv. Kylie M er jo f eks et godt eksempel på at "små" damer/jenter kan være "like attraktive" som de langbeinte. Ble litt keitet skrevet dette her, men håper dere forstår hva vi er ute etter. 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Er du sikker på at det vil komme noe bra ut av å nevne det i det hele tatt, da? Selv om man vinkler det postitivt? ".........................................." 0 Siter
NeaNoor Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Mauren Liten? Jeg? Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? ~ Inger Hagerup ~ 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Mauren Liten? Jeg? Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? ~ Inger Hagerup ~ Ja, den er jo veldig søt : ) Takk for forslag. 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Er du sikker på at det vil komme noe bra ut av å nevne det i det hele tatt, da? Selv om man vinkler det postitivt? ".........................................." Ja, det tror vi. Er jo så sjarmerende og være liten og nett og vil prøve og få det frem. 0 Siter
Gjest - men det var meg det... Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde motsatt "problem" på den tida - jeg var lang. Alle sa hvor fint og flott det var med lange jenter... henviste til modeller og alt mulig. Jeg syntes det var grusomt og hadde store komplekser for lengden. Hadde venninnene mine snakka om lengden min i en tale, slik som du har tenkt, ja, da hadde jeg blitt såra og forbanna - uansett hvor positivt det var vinkla. 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde motsatt "problem" på den tida - jeg var lang. Alle sa hvor fint og flott det var med lange jenter... henviste til modeller og alt mulig. Jeg syntes det var grusomt og hadde store komplekser for lengden. Hadde venninnene mine snakka om lengden min i en tale, slik som du har tenkt, ja, da hadde jeg blitt såra og forbanna - uansett hvor positivt det var vinkla. Uff, ja er jo litt vanskelig å vite....... Jeg kjenner henne ikke så godt. Men hun som skal ha talen har alltid hatt et spesielt nært forhold til henne. Snakte du mye om det selv? Hun det gjelder her snakker mye om det. Men spøker visst mye om det også ... 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Ja, det tror vi. Er jo så sjarmerende og være liten og nett og vil prøve og få det frem. Joda. Men hvis en tenåring virkelig har _problemer_ med noe sånt, og har "bestemt" seg for at det er kjipt, så kan jeg garantere deg at ingenting du eller andre sier av positive ting kan få vedkommende til å ombestemme seg. I den forbindelse tenkte jeg at det kunne være slik at vedkommende ikke satte særlig pris på at emnet ble bragt på bane i det hele tatt. Men nå kjenner jo ikke jeg ham/henne :-) "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde motsatt "problem" på den tida - jeg var lang. Alle sa hvor fint og flott det var med lange jenter... henviste til modeller og alt mulig. Jeg syntes det var grusomt og hadde store komplekser for lengden. Hadde venninnene mine snakka om lengden min i en tale, slik som du har tenkt, ja, da hadde jeg blitt såra og forbanna - uansett hvor positivt det var vinkla. Bra at det var flere enn meg som så et evt. "problem" med det :-) "............................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Bedre å være liten og søt enn stor og stygg ;-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde motsatt "problem" på den tida - jeg var lang. Alle sa hvor fint og flott det var med lange jenter... henviste til modeller og alt mulig. Jeg syntes det var grusomt og hadde store komplekser for lengden. Hadde venninnene mine snakka om lengden min i en tale, slik som du har tenkt, ja, da hadde jeg blitt såra og forbanna - uansett hvor positivt det var vinkla. Der tror jeg faktisk jeg er enig, når jeg får tenkt meg om. Hadde samme problem som deg. 0 Siter
Aisha1365380364 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Joda. Men hvis en tenåring virkelig har _problemer_ med noe sånt, og har "bestemt" seg for at det er kjipt, så kan jeg garantere deg at ingenting du eller andre sier av positive ting kan få vedkommende til å ombestemme seg. I den forbindelse tenkte jeg at det kunne være slik at vedkommende ikke satte særlig pris på at emnet ble bragt på bane i det hele tatt. Men nå kjenner jo ikke jeg ham/henne :-) "..........................................." Dette er jeg enig i. Jeg er lav selv,knappe 1,60. Alle andre i familien har normal høyde.. brødrene mine er riktignok ikke veldig lange, kanskje 1,75, men høyden deres er aldri samtaleemne på familiesammenkomster, for å si det slik. Det er slettes ikke uvanlig at folk, familie og venner spør: "hvor høy er du egentlig??" Nå er jeg voksen, og burde ikke ta meg nær av det, men... jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Joda. Men hvis en tenåring virkelig har _problemer_ med noe sånt, og har "bestemt" seg for at det er kjipt, så kan jeg garantere deg at ingenting du eller andre sier av positive ting kan få vedkommende til å ombestemme seg. I den forbindelse tenkte jeg at det kunne være slik at vedkommende ikke satte særlig pris på at emnet ble bragt på bane i det hele tatt. Men nå kjenner jo ikke jeg ham/henne :-) "..........................................." Jeg forstår godt hva du mener. Jeg kjenner henne ikke personlig, men venninna mi (som skal holde talen) har alltid hatt et spesielt forhold til henne. Hun er ikke direkte "hårsår" når det gjelder dette, bare veldig opptatt av disse tingene akkurat nå. Regner ut på formler på hvor høy hun blir osv. Hun spøker med det også. Alltid vært en søt og populær jente. Sporty og populær hos guttene. 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Bedre å være liten og søt enn stor og stygg ;-) He he, ja den er jo fin. Kom på en annen også når jeg leste det du skrev. Bedre å være liten og kjapp enn stor og slapp : ) 0 Siter
Aisha1365380364 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Dette er jeg enig i. Jeg er lav selv,knappe 1,60. Alle andre i familien har normal høyde.. brødrene mine er riktignok ikke veldig lange, kanskje 1,75, men høyden deres er aldri samtaleemne på familiesammenkomster, for å si det slik. Det er slettes ikke uvanlig at folk, familie og venner spør: "hvor høy er du egentlig??" Nå er jeg voksen, og burde ikke ta meg nær av det, men... jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier Glemte å legge til dette: Jeg ville aldri satt pris på noen som helst slags oppmerksomet rundt høyden min i konfirmasjonen. I den alderen vil man helst være som alle andre. Men jeg kjenner jo ikke denne jenta 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Dette er jeg enig i. Jeg er lav selv,knappe 1,60. Alle andre i familien har normal høyde.. brødrene mine er riktignok ikke veldig lange, kanskje 1,75, men høyden deres er aldri samtaleemne på familiesammenkomster, for å si det slik. Det er slettes ikke uvanlig at folk, familie og venner spør: "hvor høy er du egentlig??" Nå er jeg voksen, og burde ikke ta meg nær av det, men... jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier "jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier ;)" *LOL!* Det hadde vært et gullegodt svar :-) "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Bedre å være liten og søt enn stor og stygg ;-) Tror ikke noe sånt hadde fungert på meg i den alderen (uten at jeg kan huske å ha hatt noen slike problemer). Ganske enkelt fordi det er ingen automatisk sammenheng som sier liten=søt og stor=stygg :-) "..........................................." 0 Siter
poke Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Dette er jeg enig i. Jeg er lav selv,knappe 1,60. Alle andre i familien har normal høyde.. brødrene mine er riktignok ikke veldig lange, kanskje 1,75, men høyden deres er aldri samtaleemne på familiesammenkomster, for å si det slik. Det er slettes ikke uvanlig at folk, familie og venner spør: "hvor høy er du egentlig??" Nå er jeg voksen, og burde ikke ta meg nær av det, men... jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier Måtte smile litt av den siste kommentaren din .... : ) Forstår og er enig i det du sier. Det er ikke jeg som skal holde talen. Hun jeg hjelper å skrive ønsker bare ha med en liten setning ang. dette. Talen er varm og fin og det skulle bare være et lite positiv visdomsord i forbindelse med beskrivelsen av henne. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Mauren Liten? Jeg? Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? ~ Inger Hagerup ~ Les dette diktet og la det være nok. Ingen liker å bli fokusert for mye på, men dette gir ettertanke. Ikke overdriv, det er mitt råd. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg er helt enig med Prozak. Det blir feil å nevne høyden hennes, spesielt når dere er klar over at det er noe hun er opptatt av. Det hjelper ikke at det kommer fra noen som står henne nær når alle gjestene skal høre det. En ting er å få høre sånt på tomannshånd, noe helt annet å kringkaste det utover. Ta nå hensyn til at dette er jentas store dag og la henne slippe å høre hint om høyden sin! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.