Meg1365380063 Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg blir litt skeptisk når folk sier at de kjenner noen så godt at de vet det vil bli godt mottatt. I min konfirmasjon ble jeg for det meste sittende og undre på hvilken planet jeg brått var på. Det ble gjort, sagt, ikke gjort og ikke sagt så mye rart, og min egen far sto og sa "kjenner jeg konfirmanten rett, ønsker hun at...". NEI! Jeg ønsket ikke det, men man er jo ikke tøff nok til protestere. Man synes bare det blir en helvetes lang og slitsom dag. Bare for å dele min erfaring med opplevelsen av at andre vil og vet mitt eget beste. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg synes det er upassende å kommentere på kompleksene til en tenåring i en konfirmasjonstale, uansett hvor mye hun tuller med det selv. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Dette er jeg enig i. Jeg er lav selv,knappe 1,60. Alle andre i familien har normal høyde.. brødrene mine er riktignok ikke veldig lange, kanskje 1,75, men høyden deres er aldri samtaleemne på familiesammenkomster, for å si det slik. Det er slettes ikke uvanlig at folk, familie og venner spør: "hvor høy er du egentlig??" Nå er jeg voksen, og burde ikke ta meg nær av det, men... jeg har egentlig litt lyst til å spørre min fete tante om hvor mye hun _egentig_ veier Ja, eller som med alle disse grandtantene man møter i bryllup. "Ja, du blir nok neste!", sier de, og klyper deg i siden. Om man senere møter de i begravelse, så kan man jo ta igjen med samme mynt,- "ja, du blir nok neste!", og dulte litt borti dem 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde motsatt "problem" på den tida - jeg var lang. Alle sa hvor fint og flott det var med lange jenter... henviste til modeller og alt mulig. Jeg syntes det var grusomt og hadde store komplekser for lengden. Hadde venninnene mine snakka om lengden min i en tale, slik som du har tenkt, ja, da hadde jeg blitt såra og forbanna - uansett hvor positivt det var vinkla. Jeg er helt enig. Ville ikke tatt opp sånne ting i en tale, enten det var snakk om høyde, vekt eller lignende problemer. Bedre å komme med noen gode visdomsord generelt, feks plukke noe fra "The sunscreen song". 0 Siter
amber sun Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg er enig med Prozak og de andre som sier at dette ikke er noe som bør nevnes i en konfirmasjonstale. Uansett hvor mye hun "er med på det selv", så er det ikke noe særlig å sitte der og høre på at det til og med blir tatt opp i en tale på hennes dag. 0 Siter
amber sun Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Ja, eller som med alle disse grandtantene man møter i bryllup. "Ja, du blir nok neste!", sier de, og klyper deg i siden. Om man senere møter de i begravelse, så kan man jo ta igjen med samme mynt,- "ja, du blir nok neste!", og dulte litt borti dem hohoho ja, det hadde vært noe. ;-P 0 Siter
Gjest Liten og søt, eller stor og stygg? :P Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Tror ikke noe sånt hadde fungert på meg i den alderen (uten at jeg kan huske å ha hatt noen slike problemer). Ganske enkelt fordi det er ingen automatisk sammenheng som sier liten=søt og stor=stygg :-) "..........................................." Er du liten jente, så syns veldig mange du er søt. er du stor jente, så syns ikke like mange du er søt. hehe, er faktisk slik det er. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Er du liten jente, så syns veldig mange du er søt. er du stor jente, så syns ikke like mange du er søt. hehe, er faktisk slik det er. Og hvor kommer det inn at man må være "stygg" hvis man ikke er liten? Og at man ikke kan være liten og stygg? Jeg har sett mange små, mindre pene personer av begge kjønn opp gjennom årene :-) "............................................." 0 Siter
Gjest Liten og søt, eller stor og stygg? Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Og hvor kommer det inn at man må være "stygg" hvis man ikke er liten? Og at man ikke kan være liten og stygg? Jeg har sett mange små, mindre pene personer av begge kjønn opp gjennom årene :-) "............................................." Alle som er små er ikke søte, alle som er store er ikke stygge, langt ifra! Men likevel sier man gjerne om små jenter at de er nettopp "søte". Store jenter blir ikke like automatisk satt i "søt"boksen. Men stygg er dem jo ikke av den grunn. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Alle som er små er ikke søte, alle som er store er ikke stygge, langt ifra! Men likevel sier man gjerne om små jenter at de er nettopp "søte". Store jenter blir ikke like automatisk satt i "søt"boksen. Men stygg er dem jo ikke av den grunn. Men det var jo nettopp det jeg mente at jeg neppe hadde kjøpt i den alderen, iom. at jeg selv da ville sett det tøvete i at man skal være "søt" fordi man er liten. Man er ikke søt fordi man er liten - man er "søt" fordi man er søt. Mener jeg, selvfølgelig. "............................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg er liten selv og tro meg - det at høyden blir fokusert på er IKKE noe man setter pris på innerst inne, uansett hvordan man måtte reagere utenpå! Husker fremdeles på ungdsomsskolen hvor vi av en eller annen grunn skulle måle høyden til alle i klassen. Læreren strekte opp 150 cm som minstemål på veggen og sa:"Ingen er vel mindre enn 150 cm?" hvorpå ALLE, inkl. læreren snudde seg og så på meg! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Tror ikke noe sånt hadde fungert på meg i den alderen (uten at jeg kan huske å ha hatt noen slike problemer). Ganske enkelt fordi det er ingen automatisk sammenheng som sier liten=søt og stor=stygg :-) "..........................................." Doh.. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Doh.. Jeg tror uttrykket du er ute etter er "Duh..." :-) "........................................" 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg tror uttrykket du er ute etter er "Duh..." :-) "........................................" Mulig det. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Mulig det. Ok, siden du insisterer: :-( "......................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.