nedtelling Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 kan noen si hva dette betyr... Vi skal selge en leilighet på rivieraen og skal ned for å skrive under.. ut ifra deg jeg tror så er datoen den 2 mai.. vår medeier mener at de har sagt 25 mai... please, om noen kan fransk.. si meg hvilken dato det er ..... har prøvd bablefish men det var ikke så lett å skjønne..de er ikke alltid gode... Je Vous serais très reconnaissant de bien vouloir med préparation si vous pensez vous déplacer pour la signature de I`acte prévue 2 ème quinzaine de mai 2006 ou si je dois vous adresser une procuration à I`effet de vous représenter. 0 Siter
Atene Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hmmm... quinze betyr jo 15, kan 2eme quinzaine bety 2. halvdel av mai? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det er "andre" etellerannet "mai, iallfall. Etter hva jeg kan se betyr "quinzaine" på engelsk "fortnight", altså 14 dager. Og det er såpass nærme 15, at det kan være quinzaine er et uttrykk for 15 dager på fransk. Men hva "andre femten mai" betyr, det vet jeg ikke, gitt! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hvis jeg skal si hva jeg -tror-, så tipper jeg at det er et uttrykk som blir brukt på fransk. At det betyr "the second fortnight of May", betyr, altså "andre halvdel av mai". Men for å være sikker så må du nok enten høre med noen som er ordentlig gode i fransk, eller så får du gi tilbakemelding til der du har fått mailen/beskjeden, og spørre pent om oppklaring 0 Siter
nedtelling Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Hvis jeg skal si hva jeg -tror-, så tipper jeg at det er et uttrykk som blir brukt på fransk. At det betyr "the second fortnight of May", betyr, altså "andre halvdel av mai". Men for å være sikker så må du nok enten høre med noen som er ordentlig gode i fransk, eller så får du gi tilbakemelding til der du har fått mailen/beskjeden, og spørre pent om oppklaring takk for svar... Jeg tror nok at det er andre halvdel av mai.. Vi skal ringe ned til Notaren i morgen så får vi sikkert vite eksakt... Thx anyway 0 Siter
lililja Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 u/t quinzaine er femten og det er normalt 30 dager i en mnd. De vil treffe deg i løpet av de siste 15 dager i mai, alså i slutten av mai. Og hvis dere ikke kan komme må de finne noen andre som kan representere deg/ dere.. Tror jeg de mener:) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 takk for svar... Jeg tror nok at det er andre halvdel av mai.. Vi skal ringe ned til Notaren i morgen så får vi sikkert vite eksakt... Thx anyway Ja, det er liksom litt dumt å komme for sent, med unnskyldningen "jammen det var jo to på internett som sa atte...." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.