Gjest kursdeltakeren Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg går på et kurs en kveld i uka. Der er det sånn at hvis en kurskveld faller bort pga årsaker arrangøren ikke er skyld i (så som at leid kurslokale er stengt feks.), så yter de ikke noen form for kompensasjon overfor oss deltakerne. Dette har vi også underskrevet på i kursavtalen. Vi får bare erstatning dersom kursarrangøren selv er skyld i at vi mister en kurskveld. Det jeg lurer på er om de har lov til å ha en slik avtale? Har ikke vi kundene rett på en eller annen form for kompensasjon uansett? 0 Siter
fresja Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Når jeg har gått på kurs, har det hendt at kurskvelder har falt bort. Men da har vi fått andre kvelder istedet. F.eks, har kurset sluttet senere om våren. Er et kurs på 30 timer, har vi 30 timer. Noen kompensasjon blir det da ikke. 0 Siter
Gjest kursdeltakeren Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Når jeg har gått på kurs, har det hendt at kurskvelder har falt bort. Men da har vi fått andre kvelder istedet. F.eks, har kurset sluttet senere om våren. Er et kurs på 30 timer, har vi 30 timer. Noen kompensasjon blir det da ikke. Lokalet ligger i en skole, det er utleid helt til skoleferien begynner og det er fulltegnet hver kveld hele uken. Så derfor er det i følge arrangøren ikke mulig å utvide leieperioden fordi skolen stenger, og siden kurset er avhengig av et spesielt lokale, så kan det ikke holdes hvor som helst. 0 Siter
lonelyP Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det finnes jo planer for skoleåret. Alle skoler vet når vet ved skole start når de ulike feriene blir holdt. Kursarrangør bør jo derfor ha god oversikt over når skolen har stengt og planlegge deretter. Da blir det for dumt å skyve problemet over på sine betalende kunder. Man kan ikke komme å si at "dere får tredve timer undervisning... men oj da, der kom jaggu vinterferien og jøss påsken også ja. Da mister dere x antall timer da gitt, synd for dere". 0 Siter
Gjest kursdeltakeren Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det finnes jo planer for skoleåret. Alle skoler vet når vet ved skole start når de ulike feriene blir holdt. Kursarrangør bør jo derfor ha god oversikt over når skolen har stengt og planlegge deretter. Da blir det for dumt å skyve problemet over på sine betalende kunder. Man kan ikke komme å si at "dere får tredve timer undervisning... men oj da, der kom jaggu vinterferien og jøss påsken også ja. Da mister dere x antall timer da gitt, synd for dere". Ferier og skolens fridager er lagt inn i opplegget, så det er greit. Det jeg mener er når lokalet må stenges utenom disse, feks. pga en vannlekkasje. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.