Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Hvorfor skulle det være en grunn til skilsmisse? Høres helt høl i hue ut for meg. Hvis ting ødelegger forholdet, er det vel ikke mye til forhold??

Jeg tror nok ikke dette var eneste grunnen. Det var nok mye jobbing blandt annet og det hjertesukket han kom med, tydet på at de materielle tingene har skaffet dem mer arbeid enn kos.

Ting skal vedlikeholdes osv. Man har bare 5 ferieuker og når skal man få tid til å bruke alt?

Jeg synes heller ikke dette er god grunn til skilsmisse. Slike ting må gå an å finne ut av, men det forutsetter at begge parter ser hvor "skoen trykker" og hva det er som tar "kvelertak" på forholdet.

PS. Som sagt vet jeg ikke hele grunnen til bruddet. Jeg har bare hørt litt fra den ene parten og det er sikkert mer enn bare dette som ligger bak.

Fortsetter under...

Gjest parmesa

Jeg tror nok ikke dette var eneste grunnen. Det var nok mye jobbing blandt annet og det hjertesukket han kom med, tydet på at de materielle tingene har skaffet dem mer arbeid enn kos.

Ting skal vedlikeholdes osv. Man har bare 5 ferieuker og når skal man få tid til å bruke alt?

Jeg synes heller ikke dette er god grunn til skilsmisse. Slike ting må gå an å finne ut av, men det forutsetter at begge parter ser hvor "skoen trykker" og hva det er som tar "kvelertak" på forholdet.

PS. Som sagt vet jeg ikke hele grunnen til bruddet. Jeg har bare hørt litt fra den ene parten og det er sikkert mer enn bare dette som ligger bak.

Ja, klart at hvis man jobber rævva av seg for å ha råd til dette, og så ikke har hverken råd eller tid til å benytte seg av det er det jo helt bortkastet. Men det er vel ikke tilfellet hos de fleste. Jeg mener man kan ikke si at materielle ting kveler romantikken og kjærligheten. Da er det jo en selv og hva en gjør ut av ting som er problemet.

Gjest KariKruskakli

Ja, klart at hvis man jobber rævva av seg for å ha råd til dette, og så ikke har hverken råd eller tid til å benytte seg av det er det jo helt bortkastet. Men det er vel ikke tilfellet hos de fleste. Jeg mener man kan ikke si at materielle ting kveler romantikken og kjærligheten. Da er det jo en selv og hva en gjør ut av ting som er problemet.

"Jeg mener man kan ikke si at materielle ting kveler romantikken og kjærligheten. Da er det jo en selv og hva en gjør ut av ting som er problemet"

Det har du sikkert rett i.

Men som sagt, så var det dette et hjertesukk i fra den ene parten og jeg forsto det slik at det var blitt mer arbeid enn fornøyelse.

Men hvis det vare "bare" det, så gikk det nok an å selge unna, og derfor tror jeg det ligger mer bak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...