keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Du er kanskje ikke helt i målgruppen for programmet heller! Mine jenter som er 5 og 6 gleder seg stort!!! He-he. Jeg ventet på det. Da får vi ha en dialog om promp også. Tidligere har jeg sagt at det er noe pappa bruker for å irritere mammma. Mamma kan lukte en promp i 3 mnd etter at den er sluppet, og har store pro(mp)blemer med denne typen aromaterapi. Hun sier den kan vekke døde, og mener den har hastverk med å komme seg ut av vinduet og søke seg til skog og mark. Hun mener de bør slippes i det fri langt fra folk. 0 Siter
KaVa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 "Newton - gir deg svaret på det du ikke engang visste at du lurte på!" (Sakset fra nrk.no) Jeg synes puberteten er et helt naturlig tema i et program som Newton. Vi så på, og jeg syntes det var behandlet på en helt grei måte. Flott for de som nærmer seg puberteten. Enig med Jubalong. Synes det er helt OK. (Men så vokste jeg opp med Trond-Viggo Torgersen og fikk utviklingen inn med barne-TV, så jeg er kanskje herdet ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 He-he. Jeg ventet på det. Da får vi ha en dialog om promp også. Tidligere har jeg sagt at det er noe pappa bruker for å irritere mammma. Mamma kan lukte en promp i 3 mnd etter at den er sluppet, og har store pro(mp)blemer med denne typen aromaterapi. Hun sier den kan vekke døde, og mener den har hastverk med å komme seg ut av vinduet og søke seg til skog og mark. Hun mener de bør slippes i det fri langt fra folk. Jeg må si meg enig med mamman i dette tilfellet. Jeg mener: Små, søte promper som sniker seg lydløst ut og forsvinner i løpet av sekunder har jeg ikke problemer med. Store, bøsete promper som melder sin ankomst med brak og smell og som nekter å forlate området, åpner man vinduet for og føyser ut. Og helst bør de aldri slippes løs innomhus, dersom det overhodet er mulig. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Enig med Jubalong. Synes det er helt OK. (Men så vokste jeg opp med Trond-Viggo Torgersen og fikk utviklingen inn med barne-TV, så jeg er kanskje herdet ;-) Min mor var ganske skeptisk til å fortelle barn om det der med sædceller som Trond-Viggo raljerte med. Jeg er fra en tid da vi i 6. klasse måtte sitte igjen og det var stor skam å bli tatt med en gummi på skolen. En kompis hadde en gummi i lommeboka i 6 år før han fikk brukt den, og da sprakk den. Så rart. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Jeg må si meg enig med mamman i dette tilfellet. Jeg mener: Små, søte promper som sniker seg lydløst ut og forsvinner i løpet av sekunder har jeg ikke problemer med. Store, bøsete promper som melder sin ankomst med brak og smell og som nekter å forlate området, åpner man vinduet for og føyser ut. Og helst bør de aldri slippes løs innomhus, dersom det overhodet er mulig. Først serverer mor verdens beste ertersuppe mengder og et utall ferske rundstykker med godt smør, og så klager hun på promping. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Kan ikke si jeg synes Newton har så mye om kropp, sex og utvikling. Men at det er noe som hører med i et slikt programkonsept synes jeg er helt naturlig. Unger og ungdommer er nysgjerrige på mer enn fisker og stjernetegn. Noen tror sex kan unngås, og at hvis unger ikke snakker om det, så tenker de ikke på det. Og barn er så flinke til å holde mor uvitende om tanker og ting. Så når 15-åringen avslører en et halvt p-pillebrett eller en halv pakke gummi, så blir mor så himmelropende sjokkert. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Nei, det var gudskjelov ikke på Newton hun fikk med seg det ordet!! Jeg bare nevnte det for å vise hvor nysgjerrig frøkna er ;-) Og når du en gang tør å si det, så skriker hun: ÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSJ, dekker ansiktet med henda og brekker seg, mens mor blir litt rar i ansiktet og dialogen stopper opp. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 He-he. Jeg ventet på det. Da får vi ha en dialog om promp også. Tidligere har jeg sagt at det er noe pappa bruker for å irritere mammma. Mamma kan lukte en promp i 3 mnd etter at den er sluppet, og har store pro(mp)blemer med denne typen aromaterapi. Hun sier den kan vekke døde, og mener den har hastverk med å komme seg ut av vinduet og søke seg til skog og mark. Hun mener de bør slippes i det fri langt fra folk. Promp er naturlig. Både pappaer og mammaer slipper promper. At noen lukter verre enn andre er så sin sak. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Enig med Jubalong. Synes det er helt OK. (Men så vokste jeg opp med Trond-Viggo Torgersen og fikk utviklingen inn med barne-TV, så jeg er kanskje herdet ;-) Me too!!! Skulle ønske de kunne sende "Kroppen" i reprise. Tror ikke det er mange som glemte hvordan barn ble til etter å ha sett TVT løpe rundt med sædcellene *LOL* 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Noen tror sex kan unngås, og at hvis unger ikke snakker om det, så tenker de ikke på det. Og barn er så flinke til å holde mor uvitende om tanker og ting. Så når 15-åringen avslører en et halvt p-pillebrett eller en halv pakke gummi, så blir mor så himmelropende sjokkert. Jeg satser på at mine barn blir vel opplyst, og velger å ikke ha sex før de er minst 35 år gamle... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Og når du en gang tør å si det, så skriker hun: ÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSJ, dekker ansiktet med henda og brekker seg, mens mor blir litt rar i ansiktet og dialogen stopper opp. Jeg sa faktisk hva det betydde! (det hadde du ikke trodd, hva?) Hun så litt forskrekka ut først, så prøvde hun å legge fjeset i normale folder igjen (større sjanse for at hun får vite mer om sånne spennende ord da..). Jeg lurte på hva hun tenkte om dette og da kom grimasa og et "usj og æææsj!!!" Sånn! Godt det er vel overstått ;-) 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Jeg satser på at mine barn blir vel opplyst, og velger å ikke ha sex før de er minst 35 år gamle... Da hadde nok mange overempatiske mødre fått et lettere liv. Jenters sexuelle debut er ikke alltid så lett. 0 Siter
cecily Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Kan ikke si jeg synes Newton har så mye om kropp, sex og utvikling. Men at det er noe som hører med i et slikt programkonsept synes jeg er helt naturlig. Unger og ungdommer er nysgjerrige på mer enn fisker og stjernetegn. Men det kunne vært helt uten. Høres ut som om jeg er totalt prippen her, men jeg syntes ikke noe særlig om innlsaget i går iallefall. Det ble for mye Midt i Smørøyaktig for min del. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Jeg sa faktisk hva det betydde! (det hadde du ikke trodd, hva?) Hun så litt forskrekka ut først, så prøvde hun å legge fjeset i normale folder igjen (større sjanse for at hun får vite mer om sånne spennende ord da..). Jeg lurte på hva hun tenkte om dette og da kom grimasa og et "usj og æææsj!!!" Sånn! Godt det er vel overstått ;-) Først må sannsynligheten for aprilsnarr vurderes, og så kommer fantasiens vemmelige bilder strømmende. Alt vemmelig potensiale må stables og konfeonteres. Når de blir 40 er det vel overstått, og alt er helt i orden. Bare menn ville vaske seg litt bedre/oftere, så begynner det å hjelpe. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Me too!!! Skulle ønske de kunne sende "Kroppen" i reprise. Tror ikke det er mange som glemte hvordan barn ble til etter å ha sett TVT løpe rundt med sædcellene *LOL* Nesten som "Grevinnen og hovmesteren", en komiklassiker. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Da hadde nok mange overempatiske mødre fått et lettere liv. Jenters sexuelle debut er ikke alltid så lett. Huff, nei! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Men det kunne vært helt uten. Høres ut som om jeg er totalt prippen her, men jeg syntes ikke noe særlig om innlsaget i går iallefall. Det ble for mye Midt i Smørøyaktig for min del. Men hvorfor skal de ikke ta opp puberteten? Eller var det formen det ble tatt opp i du ikke likte? 0 Siter
cecily Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Men hvorfor skal de ikke ta opp puberteten? Eller var det formen det ble tatt opp i du ikke likte? Ja, det var selve innslagsformen. Hadde de tatt opp puberteten som et tema på en lignende måte som andre reportasjer, så hadde det nok sett bedre ut. Jeg syns ikke programmet i går var særlig bra og jeg har sett litt på Newton innimellom. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Ja, det var selve innslagsformen. Hadde de tatt opp puberteten som et tema på en lignende måte som andre reportasjer, så hadde det nok sett bedre ut. Jeg syns ikke programmet i går var særlig bra og jeg har sett litt på Newton innimellom. Jeg kan være litt enig med deg. Det hele kom ganske bardust på. Var ikke helt forberedt på sæd og mensen etter å ha hørt om kasiopeia og store bjørn, liksom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.