Gå til innhold

Må man til fastlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet nå
Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, tross p-pillebruk. Har ingen mulighet til å klare å ta meg av et barn og ønsker derfor å ta abort.

Men vet det er laang ventetid hos fastlegen min. Kan man da gå til f.eks Olafiaklinikken og få henvisning videre, eller evt. andre plasser?

Skrevet

det finnes jo private klinikker/ leger også, uten lang ventetid.

Ellers kan det jo være at du får raskere time enn du frykter hos fastlegen, når du sier at det "haster".

mvh

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du får helt sikkert hastetime hos fastlegen din

Skrevet

Tror du kan komme inn direke hos Olafiklinikken. Det er vel bare å ringe eller maile dem og spørre?

Skrevet

Er bare å ringe fastlegen og be om en såkalt "hastetime".

Si hva det gjelder så presser de plass til deg skal du se!

Men du MÅ ikke gå til fastlegen da. jeg går av og til til andre leger jeg.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Du trenger ikke gå til fastlegen din,så bare prøv et annet sted.Men bruker å være litt dyrere da.

Skrevet

Leger er vel pålagt å ha tid til overs til haste-ting. Hvis ikke er jo private klinikker tingen. Men det koster jo litt mer da.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo eller omegn, kan du ta kontakt med Ullevål sykehus eller Rikshospitalet, direkte:

Ullevål sykehus, avdeling for svangerskapsavbrudd

Sykehuset tilbyr både medikamentell (abortpillen) og kirurgisk abort. Ring for å avtale forundersøkelse. Du får time innen en uke. Inngrepet blir vanligvis utført innen en uke etter undersøkelse avhengig av hvor langt du er kommet i svangerskapet.

Tlf. 22 11 98 31. Åpent kl 09.00-11.00 og 12.30-14.

Dersom du ikke kommer frem ring tlf. 22 11 98 00 og legg igjen beskjed.

Rikshospitalet, kvinneklinikken poliklinikk

Utfører kun kirurgisk abort. Ring for undersøkelse. Du trenger ingen henvisning fra lege.

Telefontid på hverdager 08.00-15.30 (vintertid) og 08.00-15.00 (sommertid). Stengt i helgene.

Tlf. 23 07 46 47

Skrevet

Alle fastleger har akuttimer på kalenderen sin. Hvis du ringer og sier du trenger abort, får du time fortere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...