Gjest Fortvilet nå Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, tross p-pillebruk. Har ingen mulighet til å klare å ta meg av et barn og ønsker derfor å ta abort. Men vet det er laang ventetid hos fastlegen min. Kan man da gå til f.eks Olafiaklinikken og få henvisning videre, eller evt. andre plasser? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 det finnes jo private klinikker/ leger også, uten lang ventetid. Ellers kan det jo være at du får raskere time enn du frykter hos fastlegen, når du sier at det "haster". mvh 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Du får helt sikkert hastetime hos fastlegen din 0 Siter
Gemini Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Tror du kan komme inn direke hos Olafiklinikken. Det er vel bare å ringe eller maile dem og spørre? 0 Siter
Incubo Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Er bare å ringe fastlegen og be om en såkalt "hastetime". Si hva det gjelder så presser de plass til deg skal du se! Men du MÅ ikke gå til fastlegen da. jeg går av og til til andre leger jeg. 0 Siter
Gjest FrøkenNN Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Du trenger ikke gå til fastlegen din,så bare prøv et annet sted.Men bruker å være litt dyrere da. 0 Siter
lonelyP Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Leger er vel pålagt å ha tid til overs til haste-ting. Hvis ikke er jo private klinikker tingen. Men det koster jo litt mer da. 0 Siter
jaime Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hvis du bor i Oslo eller omegn, kan du ta kontakt med Ullevål sykehus eller Rikshospitalet, direkte: Ullevål sykehus, avdeling for svangerskapsavbrudd Sykehuset tilbyr både medikamentell (abortpillen) og kirurgisk abort. Ring for å avtale forundersøkelse. Du får time innen en uke. Inngrepet blir vanligvis utført innen en uke etter undersøkelse avhengig av hvor langt du er kommet i svangerskapet. Tlf. 22 11 98 31. Åpent kl 09.00-11.00 og 12.30-14. Dersom du ikke kommer frem ring tlf. 22 11 98 00 og legg igjen beskjed. Rikshospitalet, kvinneklinikken poliklinikk Utfører kun kirurgisk abort. Ring for undersøkelse. Du trenger ingen henvisning fra lege. Telefontid på hverdager 08.00-15.30 (vintertid) og 08.00-15.00 (sommertid). Stengt i helgene. Tlf. 23 07 46 47 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Alle fastleger har akuttimer på kalenderen sin. Hvis du ringer og sier du trenger abort, får du time fortere! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.