jiipp Skrevet 19. mars 2001 Del Skrevet 19. mars 2001 ååå det er så greit å spørre dere! så derfor prøver jeg igjen... gutten vår er 18 dager og veldig glupsk. sluker masse luft ved amming. begynner på en måte å "grue" meg til amming...fordi jeg er så engstelig for disse gulpene han får hvor det også kommer masse hmelk gjennom nesa, og han snapper etter pusten etterpå. en gang ble han nærmest blå. nå har vi begynt å rape etter ca. kun 2 min. da kommer en stor rap ofte..men tar litt tid, og det er så ille når han bare søker og søker etter puppen, mens jeg instendig venter på denne rapen. også prøver vi å rape etter 5 minutter og det kommer kanskje ikke noe luft, og da gruer jeg meg liksom til å fortsette matingen for da er det stor sjanse for disse gulpene gjennom nesa. av og til raper han ikke i det hele tatt! da er det vel helt sikkert at dette skjer? huff a mej... også vet jeg at disse gulpene ofte kommer når han bare ligger og suger og suger og suger (kanskje oppå masse luft i tillegg)...derfor må jeg rett og slett av og til ta han vekk fra puppen etter en periode, selv om det står i bøkene at de skal slippe puppen selv. men som sagt, orker ikke denne sette-i-halsen-og-nesa-gulpingen! ser jo på dette som et meget stoooort problem, men det kommer jo sikkert mye av usikkerheten rundt min lille førstefødte... : ) er det noen som har opplevd dette? er det feil av meg det jeg gjør? tusen takk for svar!!! håper noen har noen gode råd!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22526-gulper-s%C3%A5-massegjennom-nesa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Jag tycker att du skall skriva denna fråga till fagpersonerna på amningsforum här på dol. De är experter och kan ge dig vägledning. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22526-gulper-s%C3%A5-massegjennom-nesa/#findComment-96152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.