Gjest Escola Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hei! Jeg har noen spørsmål i forbindelse med en søknad jeg skal sende til et universitet i Sverige. Sammen med med "anmälningsblanketten" skal det legges ved bevitnede kopier av både eksamensbevis og karakteroversikt (er ikke dette egentlig det samme?) utstett av landets offisielle utdanningsmyndighet eller annen godkjent instans. Hvor kan jeg gå for å få gjort dette? Som utenlandsk statsborger må jeg også sende ved kopi av personbevis. Hva skal jeg sende da? Er kopi av passet mitt det beste (til tross for at det har gått ut på dato!), eller går det greit med bankkort også? I søknaden må jeg oppgi telefonnummeret mitt. Hvilke siffer må man taste først (landsnummer) når man skal ringe fra Sverige til Norge? Noen som vet dette? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Til det siste spørsmålet: Er du i utlandet og skal ringe til Norge, må du slå +47 eller 0047 før nummeret, uansett hvilket land du ringer fra. 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Karakterer besert på standpunkt trenger ikke nødvendigvis være på eksamensbevis. Ta med orginaler og kopier og la Politiet bevitne at kopiene er korrekte. Dette gjelder også kopi avbankkort, førerkort ol. Nummeret er +47 og deretter ditt 8-sifrede telefonnummer. 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Til det siste spørsmålet: Er du i utlandet og skal ringe til Norge, må du slå +47 eller 0047 før nummeret, uansett hvilket land du ringer fra. Det er nesten korrekt. Ikke alle land har prefikset 00. Derimot vil + gi korrekt prefiks i alle land. 0 Siter
Gjest Escola Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Karakterer besert på standpunkt trenger ikke nødvendigvis være på eksamensbevis. Ta med orginaler og kopier og la Politiet bevitne at kopiene er korrekte. Dette gjelder også kopi avbankkort, førerkort ol. Nummeret er +47 og deretter ditt 8-sifrede telefonnummer. Hei! Tusen takk for svar! Så politihuset er stedet for å få attestert kopier av vitnemål og personbevis, det er fint å vite. Du vet ikke tilfeldigvis også hvor på politihuset man får gjort dette? Henvender man seg i skranken som utsteder pass? (i så fall må jeg vel belage meg på at dette blir et heldags-prosjekt! :-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.