Prozak Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303195 Det som imponerer meg, er at det finnes de som fortsatt, av en eller annen ubegripelig grunn basert på data som må være hinsides alt som likner på det mesteparten av verden oppfatter som virkelighet, tror at det finnes muligheter for en fredelig sameksistens med dette landet i den formen det er i nå (og har vært i lenge). Utviklingen av et nytt, "fantastisk" våpen får samme oppmerksomhet for vanlige folk som når Brå brekker staven her til lands, eller en eller annen kongelig person trøkker ut en slimpropp e.l. ".........................................." 0 Siter
sheba Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 "fredelig sameksistens" med iran får man vel heller ikke om man regjerer/styrer i tråd med irans overhode:-) Når jeg hører Iran tenker jeg på svik, uærlighet, hemmeligheter etc mot såvel venner som fiender. Har vondt for og tro det noensinne vil bli mulig å samarbeide med dem, går jo ikke an å stole på dem uansett.. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 "fredelig sameksistens" med iran får man vel heller ikke om man regjerer/styrer i tråd med irans overhode:-) Når jeg hører Iran tenker jeg på svik, uærlighet, hemmeligheter etc mot såvel venner som fiender. Har vondt for og tro det noensinne vil bli mulig å samarbeide med dem, går jo ikke an å stole på dem uansett.. Utvilsomt, og desverre, veldig sant. ".........................................." 0 Siter
sheba Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Utvilsomt, og desverre, veldig sant. ".........................................." men hadde ikke FN gitt Iran en tidsfrist da? mener og huske jeg leste noe om det.. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 men hadde ikke FN gitt Iran en tidsfrist da? mener og huske jeg leste noe om det.. Jo, men det var neppe en tidsfrist om å reformere seg fra et fascistisk prestediktatur til et normalt land :-) "............................................" 0 Siter
sheba Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jo, men det var neppe en tidsfrist om å reformere seg fra et fascistisk prestediktatur til et normalt land :-) "............................................" nei det er sant, det handlet vel mest om sanksjoner.. er nok ikke lenge før det smeller der også tror jeg... 0 Siter
amerikafareren Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Nå er jeg av den oppfatning at Irans president er en av to verdens farligste menn (sammen med president Bush), men denne sammenligningen av brukne skistaver og kongelige slimpropper forsto jeg ikke. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Selv synes jeg navnet på militærøvelsen er ganske så betegnende for dette landet: "militærøvelsen Den hellige profet" Slike fanatisk religiøse samfunn er bekymringsfulle - uansett om det er en liten sekt i Japan, USA, eller hvilket som helst annet sted i verden. Men når det gjelder ett helt land og ikke minst landets styre, og i tillegg et land som ser ut til å satse så mye på avanserte våpen - inklusive kjernefysiske våpen - så burde det være intet mindre enn skremmende for de aller fleste. Men 0 Siter
Gjest midjemål Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Litt barbarisk ja, men jeg løftet ikke så mye som et øyenbryn når jeg hørte om jordskjelvet i Iran. Føler på en måte at moder-jord sier ifra på sin måte. 0 Siter
pasa22 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Litt barbarisk ja, men jeg løftet ikke så mye som et øyenbryn når jeg hørte om jordskjelvet i Iran. Føler på en måte at moder-jord sier ifra på sin måte. Det du skriver er vel litt på kanter. De fleste i iran er motstandere av det regimet som regjerer idag. Tror ikke moder jord er ute etter å hevne seg på uskyldige mennesker for det noen fanatikere gjør. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 men hadde ikke FN gitt Iran en tidsfrist da? mener og huske jeg leste noe om det.. Det fikk Irak også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.