Gå til innhold

Bruker du pels eller pels effekter?

Anbefalte innlegg

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Gyda

9

• Lucretia

7

• kizmiaz

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Naturligvis, det skulle bare mangle :-)

Jeg forventet at du skulle be om det alt i forrige innlegg...

Jeg trykte på send-knappen litt for kjapt skjønner du!

Skrevet

Hvorfor ikke "redd barna" i stedet? Det kunne jo reddet flere barn?

Eller hvorfor ikke "røde kors"?

Eller hvorfor ikke....?

Tar det for øvrig for gitt at alt du tjener og som du ikke er nødt til å bruke for å overleve, går til dyrenes sak?

Tross alt - når du har slike ekstreme oppfatninger av hvordan andre skal bruke av sine penger, så regner jeg selvfølgelig med at du stiller deg 100% bak det samme selv....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg trykte på send-knappen litt for kjapt skjønner du!

Sånn kan det gå :-)

Men nå har vi jo fått rettet opp i tingene.

For å gjøre det enklest mulig for Gyda, så kan hun sende hele beløpet til meg, og så videresender jeg halvparten til deg.

Du har nok pengene på kontoen før påske, så du kan kose deg litt ekstra.

Men du må love å la litt av pengene gå til pelsdyrene dine, slik at nicket "tenk" også blir glad.

Gjest togli
Skrevet

Sånn kan det gå :-)

Men nå har vi jo fått rettet opp i tingene.

For å gjøre det enklest mulig for Gyda, så kan hun sende hele beløpet til meg, og så videresender jeg halvparten til deg.

Du har nok pengene på kontoen før påske, så du kan kose deg litt ekstra.

Men du må love å la litt av pengene gå til pelsdyrene dine, slik at nicket "tenk" også blir glad.

Det skal bli kjekt med ekstra penger til påske!!

Jeg skal nok få brukt litt av pengene på kattemat til kattene mine ;-)

Skrevet

Hvorfor ikke "redd barna" i stedet? Det kunne jo reddet flere barn?

Eller hvorfor ikke "røde kors"?

Eller hvorfor ikke....?

Tar det for øvrig for gitt at alt du tjener og som du ikke er nødt til å bruke for å overleve, går til dyrenes sak?

Tross alt - når du har slike ekstreme oppfatninger av hvordan andre skal bruke av sine penger, så regner jeg selvfølgelig med at du stiller deg 100% bak det samme selv....

Hva tror du DENNE drømmer om:

http://dyrebeskyttelsen.no/bilder/pelsfarmer_feb2006/copyright_dyrebeskyttelsen_noah_8.jpg

Om dette var DEG hva ville du ØNSKET DEG?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det skal bli kjekt med ekstra penger til påske!!

Jeg skal nok få brukt litt av pengene på kattemat til kattene mine ;-)

"Jeg skal nok få brukt litt av pengene på kattemat til kattene mine ;-)"

Det er jenta si det! Du får huske å hilse pusene og si at de ekstra godsakene kommer fra veldig snille Gyda som nå har verdens beste samvittighet :-)

Skrevet

Hva tror du DENNE drømmer om:

http://dyrebeskyttelsen.no/bilder/pelsfarmer_feb2006/copyright_dyrebeskyttelsen_noah_8.jpg

Om dette var DEG hva ville du ØNSKET DEG?

Tenk hvor mange bilder jeg kunne funnet av f.eks barn som har det like ille....

Jeg er også sterkt i mot pelsoppdrett, men samtidig skal man være forsiktig med å bli for ekstrem i den kampen man ønsker å føre mot ting som ikke er bra.

For det slår lett den andre veien - og det gagner ingen.

Gjest togli
Skrevet

"Jeg skal nok få brukt litt av pengene på kattemat til kattene mine ;-)"

Det er jenta si det! Du får huske å hilse pusene og si at de ekstra godsakene kommer fra veldig snille Gyda som nå har verdens beste samvittighet :-)

Det skal jeg gjøre :-)

Skrevet

Har pelsverk, kjøpt brukt. Gjør kanskje ikke saken noe bedre??

Bruker helst fuskepels, da.

Gjest elsker ekte pels
Skrevet

Fanatikere som deg bidrar til at folk går med pels bare på trass.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva gikk de 7000 kronene til? Dyr som LIDER eller DEG SELV?

Skjønner ut fra din holdning at ALT du tjener utover det du må ha til rent livsopphold går til dyrebeskyttelsen.

Så flott! :o)

Vi andre jobber med holdningene våre og gir en liten skjerv til ulike gode formål. Selv gir jeg heller til vanskeligstilte mennesker enn dyr, men fint at noen sørger for dyrene også.

Gjest Elextra
Skrevet

Har arvet en pelskåpe etter min bestemor, og må innrømme at jeg bruker den litt når det er skikkelig kaldt. Synes egentlig ikke det er så veldig stilig, men det finnes faktisk ikke noe som er mer komfortabelt og varmt når det er veldig kaldt.

Skulle jeg kjøpe ny kåpe nå, ville jeg neppe kjøpt pels, og i hvertfall ikke fra dyr fra pelsdyrnæringen. Stammer skinnet fra dyr som er slaktet av andre grunner synes jeg saken stiller seg annerledes.

Skrevet

Fanatikere som deg bidrar til at folk går med pels bare på trass.

Det er ikke meg dette handler om, men disse:

http://dyrebeskyttelsen.no/aktuelt/20060206_pelsdyrfarmer.shtml

Jeg er ikke fanatiker, men kan sette meg inn i lidelsene disse dyrene går igjennom og blir fryktelig lei meg og sint på deres vegne. Kanskje jeg var litt hard og bastant, men hva kan jeg gjøre da? Dette skjer akkurat NUH mens vi nyter livene våre...

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så likegyldige, hva må til for å få folk til å VÅKNE OPP? Kan du si meg det?

Skrevet

Pøh!

He-he...pøh til innlegget fordi du syns det var dumt, eller betyr det at du ikke bruker pelsprodukter?

tvetydig svar....

Gjest inalia
Skrevet

Tenk at noen vil gå med pels, det er ikke til å tro? Pelsen hører hjemme på dyrene, ikke på menneskene. De har nok av andre ting å velge mellom. Jeg synes alltid dårlig om dem som bruker pels.

Jeg bruker ikke fuskepels engang, for jeg vil ikke andre skal tro at det er ekte........

Skrevet

He-he...pøh til innlegget fordi du syns det var dumt, eller betyr det at du ikke bruker pelsprodukter?

tvetydig svar....

Pøh til innlegget. Jeg synes endel dyrevernere er så utrolig fanatiske.

Jeg har ikke noen pelsklær, men kunne godt tenkt meg å hatt. Jeg elsker kjøtt og spiser det med god samvittighet. Mannen min går på jakt og vi koser oss med resultatet!

Svigerfar har sauer, og vi synes det er trist når de søte lammene blir sendt til slakting, men koser oss med nydelig fårikål, pinnekjøtt og fenalår.

Så det så!

Skrevet

Pøh til innlegget. Jeg synes endel dyrevernere er så utrolig fanatiske.

Jeg har ikke noen pelsklær, men kunne godt tenkt meg å hatt. Jeg elsker kjøtt og spiser det med god samvittighet. Mannen min går på jakt og vi koser oss med resultatet!

Svigerfar har sauer, og vi synes det er trist når de søte lammene blir sendt til slakting, men koser oss med nydelig fårikål, pinnekjøtt og fenalår.

Så det så!

Synes du jeg er fanatisk som føler med disse dyrene som lider? Synes du om at dyr skal ha det så fælt?

Hvordan tror du de har det, se på denne reven:

Klarer du rett og slett ikke forstå at denne reven har det fælt?

Tenk å leve hele livet sitt i et trangt bur med for store nettinghull:

http://dyrebeskyttelsen.no/bilder/pelsfarmer_feb2006/copyright_dyrebeskyttelsen_noah_4.jpg

Er du likegyldig til dette:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1468

Gjest Elextra
Skrevet

Tenk at noen vil gå med pels, det er ikke til å tro? Pelsen hører hjemme på dyrene, ikke på menneskene. De har nok av andre ting å velge mellom. Jeg synes alltid dårlig om dem som bruker pels.

Jeg bruker ikke fuskepels engang, for jeg vil ikke andre skal tro at det er ekte........

Spiser du kjøtt, da?

I så fall - er det ikke synd på disse dyrene?

Og om du synes slakting av mat for å få kjøtt er greit, er det ikke i så fall greit at også skinnet på dyret benyttes til noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...