Gå til innhold

Bruker du pels eller pels effekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gikk de 7000 kronene til? Dyr som LIDER eller DEG SELV?

Greit nok at du vil bekjempe dette, men fanatisme kommer du ikke langt med.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Gyda

9

• Lucretia

7

• kizmiaz

5

Mest aktive i denne tråden

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei, men jeg hisser meg ikke opp over at andre bruker det.

Forutsatt at dyrene har det "humant" i sitt fangenskap, har jeg ingen prinsippielle innvendinger mot pelsindustrien.

Skrevet

Pøh til innlegget. Jeg synes endel dyrevernere er så utrolig fanatiske.

Jeg har ikke noen pelsklær, men kunne godt tenkt meg å hatt. Jeg elsker kjøtt og spiser det med god samvittighet. Mannen min går på jakt og vi koser oss med resultatet!

Svigerfar har sauer, og vi synes det er trist når de søte lammene blir sendt til slakting, men koser oss med nydelig fårikål, pinnekjøtt og fenalår.

Så det så!

Jeg kan forsåvidt identifisere meg med dine meninger der, men i moderert form.

Jeg spiser kjøtt og bruker skinnprodukter uten å tenke over dyrehold osv,men akkurat pelsdyrnæringen skjønner jeg at blir satt fokus på. At dyreholdet der er gjenstand for sterkt engasjement, det forstår jeg godt.

Tror det er viktig med "vaktbikkjer" i samfunnet som setter sterkt søkelys på uholdbare ting, sånn at de bransjene som utsettes for dette ikke får holde på med sitt i fred, uten å måtte forbedre seg.Nå må de sørge for å ta seg sammen og få til et best mulig dyrehold, for de vet at samfunnet følger med og at forbrukere er blitt mer bevisste på ansvarlig dyrehold. Honnør til aktivistene for den delen.

Men millitant adferd, slippe løs dyr eller sabotere pelsanlegg synes jeg er altfor drastisk.

Gjest inalia
Skrevet

Greit nok at du vil bekjempe dette, men fanatisme kommer du ikke langt med.

Synes ikke "tenk" er fanatisk!!!!!!! "tenk" gjør en fantastisk innsats for det onde her i verden. I dette tilfellet er det grusomme ting som disse dyrene blir utsatt for.......................

Gjest elsker ekte pels
Skrevet

Synes ikke "tenk" er fanatisk!!!!!!! "tenk" gjør en fantastisk innsats for det onde her i verden. I dette tilfellet er det grusomme ting som disse dyrene blir utsatt for.......................

Ironisk, eller ? "En fantastisk innsats for det vonde her i verden..." med innlegg på DOL. Jojo....

Gjest fikk bare følelsen av det - sorry
Skrevet

Ironisk, eller ? "En fantastisk innsats for det vonde her i verden..." med innlegg på DOL. Jojo....

Er du veldig selvopptatt og egoistisk. Bruker du mye penger på deg selv? Mangler du empati og innlevelsesevne?

Skrevet

Synes du jeg er fanatisk som føler med disse dyrene som lider? Synes du om at dyr skal ha det så fælt?

Hvordan tror du de har det, se på denne reven:

http://dyrebeskyttelsen.no/bilder/pelsfarmer_feb2006/copyright_dyrebeskyttelsen_noah_8.jpg

Klarer du rett og slett ikke forstå at denne reven har det fælt?

Tenk å leve hele livet sitt i et trangt bur med for store nettinghull:

http://dyrebeskyttelsen.no/bilder/pelsfarmer_feb2006/copyright_dyrebeskyttelsen_noah_4.jpg

Er du likegyldig til dette:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1468

Nei, jeg er ikke likegyldig til at burdyr blir mishandlet. Men ikke alle pelsoppdrettere mishandler dyrene sine.

Og jeg må si det er virkelig dyremishandling når dyrevernere slipper løs burdyr som aldri har levd vilt. Hvordan tror du de klarer seg?

Skrevet

Jeg kan forsåvidt identifisere meg med dine meninger der, men i moderert form.

Jeg spiser kjøtt og bruker skinnprodukter uten å tenke over dyrehold osv,men akkurat pelsdyrnæringen skjønner jeg at blir satt fokus på. At dyreholdet der er gjenstand for sterkt engasjement, det forstår jeg godt.

Tror det er viktig med "vaktbikkjer" i samfunnet som setter sterkt søkelys på uholdbare ting, sånn at de bransjene som utsettes for dette ikke får holde på med sitt i fred, uten å måtte forbedre seg.Nå må de sørge for å ta seg sammen og få til et best mulig dyrehold, for de vet at samfunnet følger med og at forbrukere er blitt mer bevisste på ansvarlig dyrehold. Honnør til aktivistene for den delen.

Men millitant adferd, slippe løs dyr eller sabotere pelsanlegg synes jeg er altfor drastisk.

Tror vi er helt enige jeg, Kizmaz. Jeg synes det er grusomt med de dyreoppdretterene som ikke har skikkelige bur og som ikke forer dyra skikkelig osv.

Men det betyr ikke at alle gjør det.

Og som jeg også svarte til "tenk", det å slippe løs burdyr som aldri har levd i det fri er minst like stor dyremishandling.

Skrevet

Etter å ha lest alle innleggene her er jeg sjokkert over hvor mange som gir inntrykk at de ikke bryr seg om hvordan disse dyra har det. Var også overrasket over at noen vil tråkke ned på personen som startet denne tråden. Hva slags samfunn er det Norge er blitt?

Jeg kan ikke kalle meg stolt over å være norsk lenger, dette likner mer og mer på et samfunn jeg trodde aldri Norge skulle bli. Er vi det nye Irak hvor hverken dyr eller mennesker blir respektert?

mariaflyfly
Skrevet

Stolt?

Hvrfor skullejeg være det? Eller hvorfor skulle jeg ikke være det?

Jeg har arva to pelser, en etter mora mi, og en etter bestemora mi. Jeg har hatt den ene i ti år og kan telle åpå ei hånd hvor mange ganger jeg har brukt den.

Gjest uglabugla
Skrevet

Hvrfor skullejeg være det? Eller hvorfor skulle jeg ikke være det?

Jeg har arva to pelser, en etter mora mi, og en etter bestemora mi. Jeg har hatt den ene i ti år og kan telle åpå ei hånd hvor mange ganger jeg har brukt den.

Folk med pels utstråler ikke noen annet enn selvnytelse.

Ahhh seee på meiii dah... jei går med døøøøde mishandlede dyr på mej, er jeg iiiikkøø deeeejjjliii...

Giiiiiiid!

Om de faktisk er dummere enn andre hadde ikke forundret meg....

heheh

Skrevet

Det skal jeg gjøre :-)

Jeg ser dere har fordelt 7000 kroner mellom dere allerede, og til og med planlagt et aldri så lite alibibruk.

Men - den gang ei. Pengene mine får dere aldri! ;o)

Og Togli: Ulvinnen lurer deg litt her. Hun får deg til å bruke en del av pengene dine til kattemat, mens hun - som jo er et pelsdyr - kan meske seg og bruke alt på seg selv!

Gjest togli
Skrevet

Jeg ser dere har fordelt 7000 kroner mellom dere allerede, og til og med planlagt et aldri så lite alibibruk.

Men - den gang ei. Pengene mine får dere aldri! ;o)

Og Togli: Ulvinnen lurer deg litt her. Hun får deg til å bruke en del av pengene dine til kattemat, mens hun - som jo er et pelsdyr - kan meske seg og bruke alt på seg selv!

Wææææ, to tilbakeslag på en gang!! *hulk*

Du er ego og ulvinnen har lurt meg!!!! *ennå et hulk*

Gjest inalia
Skrevet

Spiser du kjøtt, da?

I så fall - er det ikke synd på disse dyrene?

Og om du synes slakting av mat for å få kjøtt er greit, er det ikke i så fall greit at også skinnet på dyret benyttes til noe?

"Spiser du kjøtt, da?"

Ja, det gjør jeg.

"I så fall - er det ikke synd på disse dyrene?"

Jo, hvis de lever under slike forhold:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article243261.ece

"Og om du synes slakting av mat for å få kjøtt er greit, er det ikke i så fall greit at også skinnet på dyret benyttes til noe?"

Ikke når de blir behandlet på denne måten:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1468

"- Elextra"

Skrevet

Joda, men h*n tar av så det holder.

Gjest inalia
Skrevet

Joda, men h*n tar av så det holder.

Neida det holder ikke. Håper han snart letter!!!!!!!

Gjest Elextra
Skrevet

"Spiser du kjøtt, da?"

Ja, det gjør jeg.

"I så fall - er det ikke synd på disse dyrene?"

Jo, hvis de lever under slike forhold:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article243261.ece

"Og om du synes slakting av mat for å få kjøtt er greit, er det ikke i så fall greit at også skinnet på dyret benyttes til noe?"

Ikke når de blir behandlet på denne måten:

"- Elextra"

Du svarer ikke på det jeg spør om, skjønner du kun er interessert i å diskutere pelsdyrnæringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...