Gå til innhold

Bruker du pels eller pels effekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida det holder ikke. Håper han snart letter!!!!!!!

Er nok noen troll i tråden her.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Gyda

9

• Lucretia

7

• kizmiaz

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest den gode fe
Skrevet

webmastere er gode å ha... ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ser dere har fordelt 7000 kroner mellom dere allerede, og til og med planlagt et aldri så lite alibibruk.

Men - den gang ei. Pengene mine får dere aldri! ;o)

Og Togli: Ulvinnen lurer deg litt her. Hun får deg til å bruke en del av pengene dine til kattemat, mens hun - som jo er et pelsdyr - kan meske seg og bruke alt på seg selv!

"mens hun - som jo er et pelsdyr - kan meske seg og bruke alt på seg selv!"

Klart jeg vil bruke min halvpart på meg selv! Nettopp fordi jeg er et pelsdyr (riktignok et viltgående et, men dog), så oppfyller jeg jo intensjonene til trådstarter.

Men jeg må si at jeg er dypt skuffet over at du vil holde tilbake pengene!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Wææææ, to tilbakeslag på en gang!! *hulk*

Du er ego og ulvinnen har lurt meg!!!! *ennå et hulk*

Togli, da!

Vel er jeg lur, men jeg har ikke lurt deg! Siden jeg ikke har pusekatter som alibi, så måtte jeg jo bruke meg selv for å rettferdiggjøre å kunne motta pengene.

Jeg var tvert i mot veldig hjelpsom som kom med grunnen til at du fortjente pengene.

Men siden Gyda er så gnien, så går vi begge en trist påske i møte...

Gjest den gode fe
Skrevet

Rett litt på brillene dine og se litt nøyere etter. Kanskje du må ta det halvlange håret ditt og binde det opp, slik som man gjør med gardiner, litt til høyre og litt til venstre så du ser bedre. Eller er det linselusene dine det er noe i veien med?

Shmack

Gjest den gode fe
Skrevet

Er nok noen troll i denne tråden.

Scmack!

Skrevet

Folk med pels utstråler ikke noen annet enn selvnytelse.

Ahhh seee på meiii dah... jei går med døøøøde mishandlede dyr på mej, er jeg iiiikkøø deeeejjjliii...

Giiiiiiid!

Om de faktisk er dummere enn andre hadde ikke forundret meg....

heheh

Har du noen gang forsøkt å gå med syntetisk pelskrage i minus 20 grader eller kaldere - og da snekker jeg ikke om en liten tur til kjøpmannen på hjørnet, men ute i naturen over tid - der de også gjerne blåser litt?

Om du ikke har det, så skal jeg love deg at det er stor forskjell på syntetisk vare og ekte vare - eventuelt ingen pelskrage i hele tatt...

Så det kan nok være av andre grunner enn ren selvnytelse også - for noen....:-)

Skrevet

Etter å ha lest alle innleggene her er jeg sjokkert over hvor mange som gir inntrykk at de ikke bryr seg om hvordan disse dyra har det. Var også overrasket over at noen vil tråkke ned på personen som startet denne tråden. Hva slags samfunn er det Norge er blitt?

Jeg kan ikke kalle meg stolt over å være norsk lenger, dette likner mer og mer på et samfunn jeg trodde aldri Norge skulle bli. Er vi det nye Irak hvor hverken dyr eller mennesker blir respektert?

Det som stadig overrasker meg, er mangelen på ballanserte synspunkter - uansett hvilken siden i saken man heller mot.....

Uansett om det gjelder denne saken, eller f.eks krigen i Irak.

Verden er svært skjelden enten eller....

Gjest Pelsbruker
Skrevet

Ja. (Mente du å fornærme noen med det bildet der?).

Skrevet

"Spiser du kjøtt, da?"

Ja, det gjør jeg.

"I så fall - er det ikke synd på disse dyrene?"

Jo, hvis de lever under slike forhold:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article243261.ece

"Og om du synes slakting av mat for å få kjøtt er greit, er det ikke i så fall greit at også skinnet på dyret benyttes til noe?"

Ikke når de blir behandlet på denne måten:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1468

"- Elextra"

Men i de tilfeller dyrene blir behandlet bra da - som vel var underforstått i innlegget du svarte på?

Er det greit å også bruke pelsen da?

Skrevet

Jeg kan forsåvidt identifisere meg med dine meninger der, men i moderert form.

Jeg spiser kjøtt og bruker skinnprodukter uten å tenke over dyrehold osv,men akkurat pelsdyrnæringen skjønner jeg at blir satt fokus på. At dyreholdet der er gjenstand for sterkt engasjement, det forstår jeg godt.

Tror det er viktig med "vaktbikkjer" i samfunnet som setter sterkt søkelys på uholdbare ting, sånn at de bransjene som utsettes for dette ikke får holde på med sitt i fred, uten å måtte forbedre seg.Nå må de sørge for å ta seg sammen og få til et best mulig dyrehold, for de vet at samfunnet følger med og at forbrukere er blitt mer bevisste på ansvarlig dyrehold. Honnør til aktivistene for den delen.

Men millitant adferd, slippe løs dyr eller sabotere pelsanlegg synes jeg er altfor drastisk.

Helt enig med deg.

Skrevet

Ja. (Mente du å fornærme noen med det bildet der?).

fornærme noen? det er utnyttelse av pels fra dyr vi snakker om her. Dyr som lever under grusomme forhold. Støtter du det?

mariaflyfly
Skrevet

Er nok noen troll i denne tråden.

Hehe, det aner meg. ;)

Skrevet

Synes ikke "tenk" er fanatisk!!!!!!! "tenk" gjør en fantastisk innsats for det onde her i verden. I dette tilfellet er det grusomme ting som disse dyrene blir utsatt for.......................

For meg minner "tenk" litt for mye om de fanatiske dyrevernerne som slipper fri dyr fra pelsoppdrettere løs i villmarken - og tror(?) de gjør en god gjerning.

Fanatisme fører svært skjelden til noe godt - uansett hvor god grunntanken opprinnelig var.

mariaflyfly
Skrevet

Folk med pels utstråler ikke noen annet enn selvnytelse.

Ahhh seee på meiii dah... jei går med døøøøde mishandlede dyr på mej, er jeg iiiikkøø deeeejjjliii...

Giiiiiiid!

Om de faktisk er dummere enn andre hadde ikke forundret meg....

heheh

Javel.

Skrevet

For meg minner "tenk" litt for mye om de fanatiske dyrevernerne som slipper fri dyr fra pelsoppdrettere løs i villmarken - og tror(?) de gjør en god gjerning.

Fanatisme fører svært skjelden til noe godt - uansett hvor god grunntanken opprinnelig var.

Jeg er imot å slippe dyrene løs på den måten de gjør. De kan umulig klare seg i vill tilstand etter å ha vært innesperret i bur...

De burde ha et alternativ til dem. Et bedre liv...

Skrevet

Tenk at noen vil gå med pels, det er ikke til å tro? Pelsen hører hjemme på dyrene, ikke på menneskene. De har nok av andre ting å velge mellom. Jeg synes alltid dårlig om dem som bruker pels.

Jeg bruker ikke fuskepels engang, for jeg vil ikke andre skal tro at det er ekte........

Jeg bruker ikke heller fuskepels. Vil ikke bidra til å opprettholde pelsmoten. Dessuten er det ikke noe pent med pels. Ikke på menneskeklær. Pelsen er finest på dyr der den hører hjemme.

(Jeg spiser ikke kjøtt heller for den saks skyld)

Skrevet

Jeg bruker ikke heller fuskepels. Vil ikke bidra til å opprettholde pelsmoten. Dessuten er det ikke noe pent med pels. Ikke på menneskeklær. Pelsen er finest på dyr der den hører hjemme.

(Jeg spiser ikke kjøtt heller for den saks skyld)

Applaus for deg! :-) Det synes jeg det står respekt av...

Skrevet

Pøh til innlegget. Jeg synes endel dyrevernere er så utrolig fanatiske.

Jeg har ikke noen pelsklær, men kunne godt tenkt meg å hatt. Jeg elsker kjøtt og spiser det med god samvittighet. Mannen min går på jakt og vi koser oss med resultatet!

Svigerfar har sauer, og vi synes det er trist når de søte lammene blir sendt til slakting, men koser oss med nydelig fårikål, pinnekjøtt og fenalår.

Så det så!

Vi er ikke mer fanatiske enn de som kjøper pels er egoistiske...

Gjest Pelsbruker
Skrevet

fornærme noen? det er utnyttelse av pels fra dyr vi snakker om her. Dyr som lever under grusomme forhold. Støtter du det?

Tja, jeg støtter det vel siden jeg bruker pels og skinn fra dyr til belter og sko og jakker og spiser kjøtt og har klær og andre forbruksvarer som er laget av mennesker som lever under uverdige forhold i Asia og jeg vet ikke om tresortene i alle møblene våre er fra diktaturregimer, regnskoger eller ei.

Jeg syns ingen burde plage og pine dyr egentlig, men jeg har ingen illusjoner om at de såkalte husdyra våre som vi spiser og drikker melk fra har det noe bedre i fjøs og slakterier enn pelsdyra. Mange kjæledyr har det kjipt også. Dert jeg ikke klarer er sirkus og dyreparker. Grensen for meg går altså ved å bruke dyr til underholdning, men nytte er greit. Og pels er nyttig i Norge om vinteren. Syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...