Goliath Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hva om DU ble drept for pelskåpen din: http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur-is-dead-psa&Player=wm&speed=_med Dette sier desverre vesentlig mer om den dyrevern-organisasjonen som laget filmen, enn den sier om pelsoppdrett. Når jeg ser filmen tenker jeg ene og alene på fanatikere av verste slag - og intet annet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Dette sier desverre vesentlig mer om den dyrevern-organisasjonen som laget filmen, enn den sier om pelsoppdrett. Når jeg ser filmen tenker jeg ene og alene på fanatikere av verste slag - og intet annet. Enig. Fanatikere er gærne - uansett kampsak. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Kvinnegruppa Ottar gjør en god og nødvendig jobb for feminismen synes iallfall Det syns ikke jeg. De har oppnådd at feminisme blir sett på som noe militant og fanatisk. Det er trist. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Kvinnegruppen Ottar gjør intet annet for kvinner enn å få de til å fremstå som fanatiske og trangsynte.... Hvilket stemmer godt med Ottar, men neppe med kvinner flest. He.he.,, joda, skjønner det.De virker nok bakstreverske og gammeldagse på mange. Men jeg kan ikke noe for det, jeg liker de damene og deres kompromissløse holdning til sin sak. Som f.eks. da de på 90-tallet kjempet mot toppløsbarer i Oslo. heia Ottar 0 Siter
Gyda Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Dette er rene thrilleren *grøss* Hehe. Neida, det nettopp det det ikke blir. Det er bare å senke skuldrene og puste rolig. ) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Det syns ikke jeg. De har oppnådd at feminisme blir sett på som noe militant og fanatisk. Det er trist. Det tror ikke jeg. Ottar står som et ytterpunkt og presser grenser. Hadde ikke de vært der, hadde synspunktene de "mildere" feministene fremmer, vært "fæle", nå er det Ottar som får støyten. De gjør at andre får mere spillerom. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hehe. Neida, det nettopp det det ikke blir. Det er bare å senke skuldrene og puste rolig. ) *puster dypt ut* ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 He.he.,, joda, skjønner det.De virker nok bakstreverske og gammeldagse på mange. Men jeg kan ikke noe for det, jeg liker de damene og deres kompromissløse holdning til sin sak. Som f.eks. da de på 90-tallet kjempet mot toppløsbarer i Oslo. heia Ottar Personlig synes jeg de går alt for langt nå, selv om de tidligere absolutt har hatt noen gode poeng og satt nødvendige saker på dagsorden. Men de har ikke moderert seg etterhvert som samfunnet har utviklet seg i positiv retning, men heller tvert om. Og da blir det for fanatisk for meg. Men morsomt kan det ofte bli - selv om det nok ikke er deres intensjoner:-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Det tror ikke jeg. Ottar står som et ytterpunkt og presser grenser. Hadde ikke de vært der, hadde synspunktene de "mildere" feministene fremmer, vært "fæle", nå er det Ottar som får støyten. De gjør at andre får mere spillerom. Sånn har jeg ikke tenkt på det før, interessant vinkling! 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Nei er imot pels som er tatt av dyr som er avlet opp _kun_ til det formålet. Dersom dyret drepes pga kjøtt osv så er det jo greit å bruke pelsen i samme slengen. Like greit å bruke alt på dyret. Dessuten, jeg liker ikke sammenligningen kjøtt vrs pels. Kjøtt spiser vi (jada, vi kunne alle vært vegeterianere) mens pels har ingen annen nytte enn å se pen ut. Vi har da kjempemange substitutter for pels når det kommer til klær som varmer. Et totalt unyttig produkt. Uansett, kjøtt eller pels, så bør alivingen og leveforholdene være humane. OG det er er de desverre ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.