Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129392

Her håper jeg virkelig at politiet og påtalemyndighetene bruker de muligheter de har til å tiltale disse karene.

Og så håper jeg at rettsvesenet virkelig vet å bruke de strafferammer de har til rådighet.

For det vil være svært uheldig hvis slik oppførsel fra kriminelle elementer ikke får de følger det burde få.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er egentlig merkelig at det ikke ble tatt ut tiltale mot disse og andre vitner som ikke ble trodd, allerede den dagen samtlige ble dømt.

Dommen betød enkelt og greit at retten mente vitnene løy, og lyver man i retten skal man tiltales for mened.

Skrevet

Det er egentlig merkelig at det ikke ble tatt ut tiltale mot disse og andre vitner som ikke ble trodd, allerede den dagen samtlige ble dømt.

Dommen betød enkelt og greit at retten mente vitnene løy, og lyver man i retten skal man tiltales for mened.

Uten en tilståelse hadde de vel neppe kommet så langt.

For da måtte de bevise at de tiltalte faktisk løy, og kunne føre konkrete bevis for det.

Så kan man helt sikkert argumentere for at de bevis som ble ført og førte til domfellelse for tiltalte, burde også holde som bevis i en slik "oppfølgingssak".

Men her tror jeg at det juridiske ikke helt følger vanlig logikk....?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Uten en tilståelse hadde de vel neppe kommet så langt.

For da måtte de bevise at de tiltalte faktisk løy, og kunne føre konkrete bevis for det.

Så kan man helt sikkert argumentere for at de bevis som ble ført og førte til domfellelse for tiltalte, burde også holde som bevis i en slik "oppfølgingssak".

Men her tror jeg at det juridiske ikke helt følger vanlig logikk....?

"Så kan man helt sikkert argumentere for at de bevis som ble ført og førte til domfellelse for tiltalte, burde også holde som bevis i en slik "oppfølgingssak"."

Ja, man skulle tro det.

Denne saken er uansett så profilert at den burde brukes til å sette eksempler til skrekk og advarsel for andre som vurderer å lyve. Jeg leser at strafferammen for mened er 5 år, og de 5 årene burde brukes.

Skrevet

"Så kan man helt sikkert argumentere for at de bevis som ble ført og førte til domfellelse for tiltalte, burde også holde som bevis i en slik "oppfølgingssak"."

Ja, man skulle tro det.

Denne saken er uansett så profilert at den burde brukes til å sette eksempler til skrekk og advarsel for andre som vurderer å lyve. Jeg leser at strafferammen for mened er 5 år, og de 5 årene burde brukes.

Helt enig - men har ingen spesiell tro på at det blir gjort.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig - men har ingen spesiell tro på at det blir gjort.....

Nei, de får nok ikke engang ubetinga.

Skrevet

Nei, de får nok ikke engang ubetinga.

Vedder ikke i mot deg der nei.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...