Gå til innhold

Et knust fat

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Må bare høre med dere hva dere synes om følgende episode:

Vi skulle reise bort i helga, og hadde mye bløtkake igjen fra et selskap. Jeg spurte naboen om hun ville ha kaka. Det ville hun gjerne. Kaka lå på mitt fat som hun da fikk med.

Da vi kom hjem i går, fortalte hun at hun hadde hatt besok og de hadde spist kaka. Venninna hennes vasket opp fatet for hånd, og plutselig sprakk det. Venninna hadde akkurat samme fat, og sa at naboen måtte gi det til meg.

Jeg syntes jo det var ergerlig at fatet var gått i stykker, og syntes det var en grei løsning at jeg fikk venninna fat. MEN - naboen syntes tydeligvis at jeg burde si at det ikke gjorde noe...og ikke ta imot fatet fra veninna.

Fatet var et et fint glassfat vi fikk til byllupet for tolv år siden. Vet ikke om det var så veldig dyrt, men det var nå fint da. Selvfølgelig kunne dette skjedd like godt hos oss som hos naboen, men nå når det faktisk skjedde hos naboen, var det riktig eller galt av meg å ta i mot det fatet?

Skrevet

Jeg hadde nok ganske sikkert tatt imot fatet fra naboen.

Skrevet

Jeg vil alltid gjøre opp for meg, så jeg hadde tilbudt meg å kjøpe et nytt fat, evt gi det fatet jeg hadde som var helt likt. (Om det var ønskelig)

Men hadde noen knust mitt fat som var mange år gammelt ville jeg ikke bry meg så mye om det. Det er sånt som skjer ville jeg tenkt. Et nytt fat koster ikke så mye.

Ikke enkelt bestandig :)

Gjest ok det da
Skrevet

Jeg synes det var greit at du fikk det.

Her en dag knuste sønnen til en venninne noe (ikke billig), og ingen sa unnskyld eller noe.

Gjest Blondetopp
Skrevet

Du gjorde et valg da du leverte kaka på det fatet. Man sender ikke bort "juveler" på den måten. Da dytter man heller kakene over på et fat som man ikke er så redd for.

På den annen side - jeg hadde tatt i mot fatet :)

Gjest midia
Skrevet

Når du sier fatet sprakk under vask så vil jeg tro det er slitasje og at det samme hadde skjedd hjemme hos deg.

Jeg ville derfor ikke ha tatt i mot fatet.

Skrevet

Jeg ville ikke ha tatt i mot fatet!

Men så er ikke jeg så knyttet til noen av mine kakefat heller da;)

Ørkenvandreren
Skrevet

Leit med et knust fat. Men det var 12 år, og kunne sikkert skjedd når du selv vasket det. Jeg ville nok takket nei til et nytt fat, med mindre jeg hadde en begrunnet mistanke om at naboens venninne hadde vært uforsiktig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde _ikke_ gjort noe nummer av det fatet om jeg hadde fått det av kongen en gang. Så jeg hadde helt sikekrt gjort som naboen din forventet at du skulle gjøre...

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt imot fatet. Sånt skjer, og det synes jeg man må ta med i beregningen når man gir kaker med fat videre til andre. Gamle fat har lett for å sprekke under vask selv om man er aldri så forsiktig. Jeg har opplevd det selv flere ganger.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hadde tatt imot fatet...

Hvorfor ikke? Hun tilbød seg jo? Og mente hun det ikke burde hun ikke tilbudt seg det heller.

Gjest midjemål
Skrevet

Når du sier fatet sprakk under vask så vil jeg tro det er slitasje og at det samme hadde skjedd hjemme hos deg.

Jeg ville derfor ikke ha tatt i mot fatet.

men det kan jo være de sa at det sprakk under vask for å "glatte over det" men at det egentlig sprakk på en helt annen måte.

Skrevet

Jeg synes det var riktig av deg ettersom du ble tilbudt det. Herregud - har man ikke til hensikt virkelig å gi bort noe man tilbyr så får man heller holde kjeft.

Gjest midia
Skrevet

men det kan jo være de sa at det sprakk under vask for å "glatte over det" men at det egentlig sprakk på en helt annen måte.

Jo da men da er det de som går med vissheten om at de løy å det er vel ikke godt?

Skrevet

Tja, jeg tror vel at jeg hadde sett på det som et hendelig uhell, og latt fat være fat.

Lar man ting være igjen hos andre er det bestandig en liten risiko for at noe skjer.

Men jeg skjønner det var ergelig da.

Gjest sandex
Skrevet

Hvis det bare sprakk, uten at hun gjorde noe, så burde du vel ikke tatt imot hennes fat? Det synes jeg var litt grådig av deg, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...