Gå til innhold

diskutere lønn ved ansettelse

Anbefalte innlegg

Gjest jeg lurer om dagen......

Jeg har kommet så langt at jeg tror jeg får stillingen jeg har søkt på, men har ikke fått endelig tilbakemelding..

De har fortalt hvilke lønninger de ligger på i min eventuelle stilling og hva jeg mener selv jeg bør få i lønn....

Jeg ba om litt mer enn det som han antok, så sa jeg at de får se om det høres rimelig ut...

Har ikke forhandlet om lønn i en ansettelse tidligere. Var det dumt av meg å be om mer? Håper ikke det er med på å minske sjangsene mine til å få denne jobben...Jeg ba om 2000 kroner mer i mnd enn det han antok. Ikke så mye det vel??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225338-diskutere-l%C3%B8nn-ved-ansettelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svareren

Det kommer vel helt an på hvor attraktiv du er på arbeidsmarkedet.

Du selger deg selv som en vare. Jo høyere prisen er, jo mindre er sannsynligheten for salg.

Om varen er mye verdt, vil kjøper betale en høy pris.

Så enkelt er det faktisk :-)

Nei, det er det ikke.

Det er MYE enklere å få høy lønn ved ansettelse, enn etter at du har vært der en stund.

He-he.

Forhandlinger preges ofte av låst tankegang.

Noen tør ikke kreve, andre krever for lite, noen krever for mye og får ikke jiobben. Mens andre er flinke til å forhandle fram lønn fordi de gjør den utmerket jobb. Men at bedriften gjerne vil holde lønna nede er naturlig.

Gjør du en dårlig jobb, så kan jeg tenke meg at det er vanskelig å argumnetere for å få høyere lønn.

Ta f eks et forbehold om en prøveperiode på et år, og avtal da i kontrakten at lønn da skal forhandles.

Annonse

He-he.

Forhandlinger preges ofte av låst tankegang.

Noen tør ikke kreve, andre krever for lite, noen krever for mye og får ikke jiobben. Mens andre er flinke til å forhandle fram lønn fordi de gjør den utmerket jobb. Men at bedriften gjerne vil holde lønna nede er naturlig.

Gjør du en dårlig jobb, så kan jeg tenke meg at det er vanskelig å argumnetere for å få høyere lønn.

Ta f eks et forbehold om en prøveperiode på et år, og avtal da i kontrakten at lønn da skal forhandles.

En jeg kjenner ble headhuntet -han trengte ikke jobben - og derfor sa han på tull at han skulle ha dobbelt av det han hadde, fri bil, telefon, hjemmekontor etc. og det fikk han! :)

Han sluttet hos oss ja - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...