fei1365380229 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Vi er bedt i konfirmasjon til min onkels barn. Vi kommr ikke til å dra ditt fordi barna ikke er bedt og vi har ingen muligheter for barnvakt. Det jeg lurer på er hvor mye penger bør vi gi dette barnet? 0 Siter
Gjest eller gave Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Vi kunne ikke komme oss i selskap en gang, men siden vi var invitert gav vi 400kr. Hvis du vil spare penger så kan du heller kjøpe en ting som ser dyrere ut kanskje? Det går faktisk fint an å få kjøpt f.eks smykke til rett over 100-lappen 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Vi kunne ikke komme oss i selskap en gang, men siden vi var invitert gav vi 400kr. Hvis du vil spare penger så kan du heller kjøpe en ting som ser dyrere ut kanskje? Det går faktisk fint an å få kjøpt f.eks smykke til rett over 100-lappen Gutt?! 0 Siter
Gjest Blondetopp Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Det kommer an på hva som er vanlig i slekta. Til mitt søskenbarn, kommer jeg til å gi 3-400 kr. Mine foreldre gir sikkert mellom 500 og 1000 kr. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Det kommer an på hva som er vanlig i slekta. Til mitt søskenbarn, kommer jeg til å gi 3-400 kr. Mine foreldre gir sikkert mellom 500 og 1000 kr. Problemet er at vi har ikke snakket med onkelen min på 6 -7 år sikkert. Uvenner!, og så blir vi plutselig bedt i den helvetes konfirmasjonen, men vi får jo gi litt penger til sønnen hans (egentlig kunne jeg tenkt meg å gi noe annet for han er sikkert like hol som faren sin), men hva er egentlig sønnen hans til meg? Sønnen er tremenning til ungene mine eller? 0 Siter
Gjest Blondetopp Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Problemet er at vi har ikke snakket med onkelen min på 6 -7 år sikkert. Uvenner!, og så blir vi plutselig bedt i den helvetes konfirmasjonen, men vi får jo gi litt penger til sønnen hans (egentlig kunne jeg tenkt meg å gi noe annet for han er sikkert like hol som faren sin), men hva er egentlig sønnen hans til meg? Sønnen er tremenning til ungene mine eller? Gutten til din onkel, er din fetter/søskenbarn. Denne fetterens framtidige barn, blir dine barns tremenninger. Gi et tøft sølvsmykke til 200 kr. Finnes mye kult til gutter på gullsmed. 0 Siter
Gjest vanlig det Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Gutt?! Gutter bruker også smykker ! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Gutter bruker også smykker ! Ja da tror jeg kanskje jeg ser etter et tøft guttesmykke. Jeg er litt lei av at de bare konfirmerer seg for å få mest mulig penger så da prøver jeg heller å gi noe annet 0 Siter
gullfisk Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Din onkels barn? Han er din fetter (det må du da vite, hva er ellers søskenbarn). Kjøp kniv, maglite-lykt, stormkjøkken, leatherman, en praktbok (atlas el). Forsøk å dra, det er sikkert en utstrakt hånd fra onkelens side, gutten har sikkert ikke noe uoppgjort med dere siden du ikke vet hvem han er engang. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Din onkels barn? Han er din fetter (det må du da vite, hva er ellers søskenbarn). Kjøp kniv, maglite-lykt, stormkjøkken, leatherman, en praktbok (atlas el). Forsøk å dra, det er sikkert en utstrakt hånd fra onkelens side, gutten har sikkert ikke noe uoppgjort med dere siden du ikke vet hvem han er engang. Min onkel har tatt fra min mor hele arven sin, han er direkte SLEM, jeg kommer ikke til å dra ditt, men denne gutten har selvfølgelig ikke gjort noe, han har en alright mor som heldigvis ikke bor sammen med guttens far. Den utstrakte hånden gidder jeg faktisk ikke å ta tak i 0 Siter
gullfisk Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Min onkel har tatt fra min mor hele arven sin, han er direkte SLEM, jeg kommer ikke til å dra ditt, men denne gutten har selvfølgelig ikke gjort noe, han har en alright mor som heldigvis ikke bor sammen med guttens far. Den utstrakte hånden gidder jeg faktisk ikke å ta tak i Men da er det jo en utstrakt hånd fra konfirmanten og hans mor, som jo er uskyldig i dette. Send i hvertfall en fin gave, ønsk han en fin dag og skriv at det var hyggelig å bli bedt. Konfirmanten ønsker kanskje kontakt med slekta si, ingen vits å dra slike familiekonflikter i flere generasjoner. Selvom dere ikke orker å komme, prøv å hold en ordentlig tone med fetteren. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Men da er det jo en utstrakt hånd fra konfirmanten og hans mor, som jo er uskyldig i dette. Send i hvertfall en fin gave, ønsk han en fin dag og skriv at det var hyggelig å bli bedt. Konfirmanten ønsker kanskje kontakt med slekta si, ingen vits å dra slike familiekonflikter i flere generasjoner. Selvom dere ikke orker å komme, prøv å hold en ordentlig tone med fetteren. Ja det kan nok godt hende at konfirmanten ønsker noe kontakt og vi hadde ørlitte gran kontakt med han fordi min bestemor tok han med seg til oss før, men så ble det liksom litt mye. Hun tok han med til alle anledninger uten at han var bedt. Han er ganske bortskjemt og slitsom så jeg orket ikke ha alt for mye med han å gjøre for å si det sånn, så vi måtte sette ned foten. Vi kommer selvfølgelig til å gi en fin gave og takke for innbydelsen. Det blir ikke noe vanskelig for oss å si hvorfor vi ikke kan komme for de fire barna våre er ikke bedt og vi har ikke barnevakt. I tillegg så skal en av ungene spille på konfimasjon den dagen . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.