fei1365380229 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129430 Vi skal til Tyrkia i påskeferien hele familien og trodde ikke det var noe å være så redde for, men nå har jeg fått litt kalde føtter. Bør vi være redde? 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Nei, jeg synes ikke det egentlig. Samme advarsel har vært de siste 10 årene og det har vært noen angrep fra kurderne. De sprengte en bombe på markedet i Marmaris og tente på skogbrann rundt Alania. Tror du burde være like redd for en tsunami i Thailand eller jordskjelv i Hellas eller Italia eller et baskerangrep i Spania. Reis og kos dere. Jeg er helt misunnelig og hadde ikke ombestemt meg hvis jeg hadde bestilt. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Tyrkia er vel ikke det tryggeste stedet i verden om dagen... 0 Siter
amerikafareren Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Nei ingen steder i verden er "trygge". Det kan skje noe hvor som helst. God tur og kos dere. Tyrkia er herlig. 0 Siter
flisa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 ...det er liksom en grunn til at de turene er rasende billige nå... Jeg hadde aldri i verden som norsk reist til et muslimsk land i disse dager. 0 Siter
flisa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Nei, jeg synes ikke det egentlig. Samme advarsel har vært de siste 10 årene og det har vært noen angrep fra kurderne. De sprengte en bombe på markedet i Marmaris og tente på skogbrann rundt Alania. Tror du burde være like redd for en tsunami i Thailand eller jordskjelv i Hellas eller Italia eller et baskerangrep i Spania. Reis og kos dere. Jeg er helt misunnelig og hadde ikke ombestemt meg hvis jeg hadde bestilt. Du kan jo bare dra....så billig som det er dit nå..... 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Du kan jo bare dra....så billig som det er dit nå..... Hihi, har du sett fortauskantene i Tyrkia? Det har jeg så det er helt uaktuelt å dra dit. Og ikke har jeg lov til å reise uspesifisert og må bestille de dyreste hotellene. Jeg kjenner ingen som har råd til å reise sammen med meg. Jeg tror ikke engang jeg har lov til å reise med fly fra Norge uten ledsager. 0 Siter
flisa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Hihi, har du sett fortauskantene i Tyrkia? Det har jeg så det er helt uaktuelt å dra dit. Og ikke har jeg lov til å reise uspesifisert og må bestille de dyreste hotellene. Jeg kjenner ingen som har råd til å reise sammen med meg. Jeg tror ikke engang jeg har lov til å reise med fly fra Norge uten ledsager. Nå vet jeg jo at du er sjølgåen da - både nede og ikke minst oppe -så en ledsagerjobb er vel ikke av veien...... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 ...det er liksom en grunn til at de turene er rasende billige nå... Jeg hadde aldri i verden som norsk reist til et muslimsk land i disse dager. Det var ikke akkurat så rasende billig for oss da Vi er 6 stykker og kan selvfølgelig ikke reise uspesifisert. Vi har slått på stortrommen og bestillt all inclusive. Det er det jeg er litt bekymret for da, at de skal ta de jævla overklasseturista 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Jeg har blitt en pyse de siste årene, så Tyrkia er blant de stedene jeg holder meg langt unna :-O 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Bare idioter reiser dit med barna sine! Er dere så dumme å reiser, så la iallefall barna være igjen... - synes nå jeg, og jeg pleier ikke være hysterisk 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Det var ikke akkurat så rasende billig for oss da Vi er 6 stykker og kan selvfølgelig ikke reise uspesifisert. Vi har slått på stortrommen og bestillt all inclusive. Det er det jeg er litt bekymret for da, at de skal ta de jævla overklasseturista Hadde ikke reist om jeg hadde fått betalt! Tenk å betale for å gamble med barnas liv?!?! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Bare idioter reiser dit med barna sine! Er dere så dumme å reiser, så la iallefall barna være igjen... - synes nå jeg, og jeg pleier ikke være hysterisk Vi reiser nok alle sammen og vi lar nok ikke frykten styre noe som helst. Bare de som ikke er idioter holder seg hjemme i "trygge" Norge eller? 0 Siter
Gjest anb. ikke all incl. Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Det var ikke akkurat så rasende billig for oss da Vi er 6 stykker og kan selvfølgelig ikke reise uspesifisert. Vi har slått på stortrommen og bestillt all inclusive. Det er det jeg er litt bekymret for da, at de skal ta de jævla overklasseturista Har dere bestilt "all incl." av mat ??? Vi var i Tyrkia (Side) for snart fire år siden, siste morgenen bestilte vi oss hotellets frokost .... å du verden så glade vi var for at vi ikke hadde bestilt oppholdet inkl. frokost ! SÅ dårlig. På ettermiddagene/kveldene var det skikkelig kos å ut å spise på restaurantene rundt omkring. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Har dere bestilt "all incl." av mat ??? Vi var i Tyrkia (Side) for snart fire år siden, siste morgenen bestilte vi oss hotellets frokost .... å du verden så glade vi var for at vi ikke hadde bestilt oppholdet inkl. frokost ! SÅ dårlig. På ettermiddagene/kveldene var det skikkelig kos å ut å spise på restaurantene rundt omkring. Var det et all inclusive hotell dere var på da, det blir jo litt forskjell for disse hotellene er fra 4 stjerner og oppover. Vi var på et vinghotell for 3 år siden på Gran Canaria og hadde der bestillt med frokost, dette var superbra. Skulle gjerne hørt hva som var galt med maten? Hadde vi vært 2 stykker så hadde vi selvølgelig ikke valgt all inclusive, men når vi er 6 stykker, 2 voksne, 2 ungdommer og 2 barn så blir det kanskje litt ferie på oss også . Skal komme med en rapport når vi kommer hjem om hvordan det var, og var det bæsj skal skal jeg være ærlig 0 Siter
Gjest anb. ikke all incl. Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Var det et all inclusive hotell dere var på da, det blir jo litt forskjell for disse hotellene er fra 4 stjerner og oppover. Vi var på et vinghotell for 3 år siden på Gran Canaria og hadde der bestillt med frokost, dette var superbra. Skulle gjerne hørt hva som var galt med maten? Hadde vi vært 2 stykker så hadde vi selvølgelig ikke valgt all inclusive, men når vi er 6 stykker, 2 voksne, 2 ungdommer og 2 barn så blir det kanskje litt ferie på oss også . Skal komme med en rapport når vi kommer hjem om hvordan det var, og var det bæsj skal skal jeg være ærlig ) det var et Ving Resort hotell vi lå på. Det var veldig dårlig utvalg av pålegg, og det pålegget som var der var "ukjent", så barna spiste omtrent bare et tørt rundstykke. Frokosten var ikke inne i et hus, bare under et tak v/bassenget så varmen hadde satt sine "spor" på maten. På kveldene dekket de opp til skikkelige middager rundt bassenget, her var det helt toppers mat (når det var underholdning som fenget barna bestilte vi bord der). Hotellet hadde egen strandrestaurant, også her var det bra mat, så lunsjen spiste vi her omtrent hver dag. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 ) det var et Ving Resort hotell vi lå på. Det var veldig dårlig utvalg av pålegg, og det pålegget som var der var "ukjent", så barna spiste omtrent bare et tørt rundstykke. Frokosten var ikke inne i et hus, bare under et tak v/bassenget så varmen hadde satt sine "spor" på maten. På kveldene dekket de opp til skikkelige middager rundt bassenget, her var det helt toppers mat (når det var underholdning som fenget barna bestilte vi bord der). Hotellet hadde egen strandrestaurant, også her var det bra mat, så lunsjen spiste vi her omtrent hver dag. Vi får håpe på det beste da Det var et Ving Resort vi var på når vi var på Gran Canaria og der var frokosten veldig bra, masse pålegg, egg, bacon, frukt, godt brød, kaker, juice, kaffe, te, melk osv., men jeg har jo aldri vært i Tyrkia før. Vi spiste også noen av middagene på hotellet den gangen og det var veldig bra. Har jo hørt at Tyrkisk kjøkken er veldig bra og håper selvfølgelig at det er masse tyrkisk mat på hotellet. Det skal være 3 forskjellige restauranter på hotellet og man kan både bestille buffet og a la carte. Ungene gleder seg vanvittig til å bare kunne spise masse mat, kaker, is og brus ihvertfall helt "gratis" . Vi skal også til Side. Er det fint der? 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Vi reiser nok alle sammen og vi lar nok ikke frykten styre noe som helst. Bare de som ikke er idioter holder seg hjemme i "trygge" Norge eller? Si meg ? Hvorfor spør du da - om du ikke vil høre andres mening? - og du har visst allerede bestemt deg for å reise... Hva var da vitsen? God tur! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Si meg ? Hvorfor spør du da - om du ikke vil høre andres mening? - og du har visst allerede bestemt deg for å reise... Hva var da vitsen? God tur! Selvfølgelig spurte jeg om andres mening for å høre hvordan andre ville forholdt seg, men de utsagnene du kom med ble liksom litt for dumt: "Bare idioter reiser dit med barna sine!" 0 Siter
Gjest God TUR !! Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Vi får håpe på det beste da Det var et Ving Resort vi var på når vi var på Gran Canaria og der var frokosten veldig bra, masse pålegg, egg, bacon, frukt, godt brød, kaker, juice, kaffe, te, melk osv., men jeg har jo aldri vært i Tyrkia før. Vi spiste også noen av middagene på hotellet den gangen og det var veldig bra. Har jo hørt at Tyrkisk kjøkken er veldig bra og håper selvfølgelig at det er masse tyrkisk mat på hotellet. Det skal være 3 forskjellige restauranter på hotellet og man kan både bestille buffet og a la carte. Ungene gleder seg vanvittig til å bare kunne spise masse mat, kaker, is og brus ihvertfall helt "gratis" . Vi skal også til Side. Er det fint der? Vi bodde litt utenfor selve sentrum, Kumköy hette det der. Vi var der i 14 dager, første kvelden vi kom dit, skulle vi ut å se oss litt rundt omkring, gikk i feil retning av sentrum .... så da vi kom tilbake til hotellet lurte vi på hvordan i alle dager vi skulle få dagene til å gå her . Så trist og kjedelig så det ut til å være. Men da vi gikk i korrekt retning endret alt seg , masse butikker og restauranter. Vi kjøpte masse fake-klær, noen av klæra er faktisk i bruk i dag, snart 4 år etter, så det er god kvalitet selv om det er fake. Måtte kjøpe oss nye kofferter for å få med oss alle klæra hjem . I Kumköy var det ikke mini-banker, kun vekslingsboder, hold dere LANGT unna dem, de lurer dere trill rundt. Min bror tapte ca 3000 NOK på tre uttak der, før vi ble tipset om det. Så etter dette tok vi drosje inn til Side-sentrum å vekslet i vanlige minibanker. Vi trivdes veldig godt i Tyrkia, men vi blei veldig lei av at vi hele tiden måtte prute i butikkene ..... ikke en eneste butikk som opererer med "vanlig" pris, du må alltid prute ellers blir du lurt. Møter du noen som gir deg noe, som f.eks. nybakt børd/kaker o.l., så si alltid nei. De krever penger av deg etterpå, og vil gjerne hjelpe deg litt med å finne penger i lommeboken din, vips så har du mistet mye penger. Dette skjedde med flere av nordmennene som var på samme hotell, så vi ble advart av dem, ikke av Ving. Det samme gjelder skopussere, lokale turoperatører, menn med kameler o.l. Vær skeptisk til det meste. En ting som lønner seg den første dagen dere kommer ned, dra på et Tyrkisk bad !!! Få anbefaling av hotellet / Vingverten, for det florerer av lugubre Tyrkiske bad. Her blir du skrubbet og vasket, masert inn med oljer o.l., virkelig nyyydelig, og så skal visst brunfargen sitte lenger . Vi måtte også innom helsevesnet i Tyrkia, vår minste datter fikk halsbetennelse og senere uttørket, så det ble ett døgn på sykehus med intravinøst. Alt var så rent og pent, legene og søstrene var helt topp. Så det var ikke farlig å bli syk der nede. Er det noe mer du lurer på, bare spør . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.