Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Bestilte et spill via danske playx og måtte etterlyse det for det tok så lang tid,fikk til svar at det var en vare med pris over 200 kroner og at den da måtte igjennom toll. Må jeg betale noe ekstra tro? Hjeeelp hva har jeg gjort! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Du har nok tabbet deg ut. Jeg gjorde den samme tabben selv. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Du har nok tabbet deg ut. Jeg gjorde den samme tabben selv. F... må jeg betale dyrt tror du? 0 Siter
Prozak Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 F... må jeg betale dyrt tror du? Det er ikke toll på slike varer, men MVA. Nå er jeg faktisk ikke sikker på om du må betale MVA for hele beløpet, eller bare for den delen som overstiger 200kr-grensen. Men en av de to er det, ihvertfall :-) ".............................................." 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det er ikke toll på slike varer, men MVA. Nå er jeg faktisk ikke sikker på om du må betale MVA for hele beløpet, eller bare for den delen som overstiger 200kr-grensen. Men en av de to er det, ihvertfall :-) ".............................................." Er det ikke toll på spill? 0 Siter
Prozak Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Er det ikke toll på spill? Det er stort sett kun klær det er toll på. Ellers er det MVA på alle kjøp over kr.200,- "............................................" 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det er stort sett kun klær det er toll på. Ellers er det MVA på alle kjøp over kr.200,- "............................................" OK, så det er MVA som kommer i tilleg, og ikke toll? Det kommer ihvertfall en regning i tillegg? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det er ikke toll på slike varer, men MVA. Nå er jeg faktisk ikke sikker på om du må betale MVA for hele beløpet, eller bare for den delen som overstiger 200kr-grensen. Men en av de to er det, ihvertfall :-) ".............................................." Fant ut at jeg må betale 25 kroner i mva på toll.no Lurer bare på om jeg skulle ha gjort noe før sånn at jeg får en slags straff nå? Ellers er ikke 25 kroner så veldig mye så det går nok bra. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Fant ut at jeg må betale 25 kroner i mva på toll.no Lurer bare på om jeg skulle ha gjort noe før sånn at jeg får en slags straff nå? Ellers er ikke 25 kroner så veldig mye så det går nok bra. Tror ikke du kommer under 25,-. Hva var beløpet på, da? 300,-? I såfall er det jo bare på det som overskrider 200,-. Men er du sikker på at du ikke må betale postens fortollingsgebyr også? "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 OK, så det er MVA som kommer i tilleg, og ikke toll? Det kommer ihvertfall en regning i tillegg? 1. Jepp. 2. Det er jeg ikke sikker på - jeg tror man kan/må ordne det selv. "............................................" 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Tror ikke du kommer under 25,-. Hva var beløpet på, da? 300,-? I såfall er det jo bare på det som overskrider 200,-. Men er du sikker på at du ikke må betale postens fortollingsgebyr også? "............................................" Varen kostet 298 (ps2 spill) Det skal ikke forundre meg om at det kommer noe toll greier fra posten ja. Får vel bare bite negler nå til det kommer i posten. 0 Siter
edlih Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Har gjort det samme for ca. 4 uker siden. Måtte beatle 187 kr tillegg, så det spillet ble dyrt. Skal aldri bestille der fra igjen :-( 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 I fremtiden bør du heller bestille fra Play.com. Mye billigere. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 I fremtiden bør du heller bestille fra Play.com. Mye billigere. De hadde ikke det jeg var ute etter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.