Gå til innhold

Klarer noen å leve på det?

Anbefalte innlegg

Gjest tror jeg er anonym nå
Skrevet

Er det faktisk noen studenter som klarer å leve på 6000kr i måneden?

Da snakker jeg om studenter som ikke bor hjemme hos foreldrene sine

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

4

• amerikafareren

3

• Klara Q

3

• NeaNoor

3

Gjest Isbinne
Skrevet

Jeg jobbet store deler av studietida, men ikke hele. Enkelte måneder klarte jeg meg med 6000, og da betalte jeg 2500 i husleie.

Gjest student 123
Skrevet

Jeg jobbet og tjente 4000 ekstra. Da hadde jeg noe å sette av til bsu også. Men det skal vel være mulig å leve av det, ettersom det er noe tilsvarende det de får på sosialen.

Skrevet

Jeg klarer det. Men bare fordi jeg jobber hele sommeren og legger av slik at jeg kan bruke de pengene til å betale husleie hver måned.

Skrevet

Dattera mi klarte det faktisk et helt skoleår og hun hadde 3750 kr mnd i husleie.

Det hendte skapet var skrapet der innimellom ja. Heldigvis fylte hun 20 og fikk jobb neste året.

Skrevet

Jeg klarer det. Men bare fordi jeg jobber hele sommeren og legger av slik at jeg kan bruke de pengene til å betale husleie hver måned.

Jeg tar av meg hatten..!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg klarte meg fint. Selv om det var hardt til tider (F.eks ved uventende utgifter)

Skrevet

Jeg klarte meg fint. Selv om det var hardt til tider (F.eks ved uventende utgifter)

Imponerende! Da er du flink til å disponere pengene dine:)

Gjest fattiglus
Skrevet

Eg hadde 2700 i inntekt i mnd - med 2000 i husleige, det var tungt :-(

Gjest M.Angelica
Skrevet

Imponerende! Da er du flink til å disponere pengene dine:)

Takk! Det er sjeldent man får forståelse for sånt. Som oftest får man bare høre; "Men da jeg var ung..." ;o)

Skrevet

Eg hadde 2700 i inntekt i mnd - med 2000 i husleige, det var tungt :-(

Oi det hørtes forferdelig ut, man kan vel ikke leve på 700kr i måneden?

Skrevet

Takk! Det er sjeldent man får forståelse for sånt. Som oftest får man bare høre; "Men da jeg var ung..." ;o)

Hehe ikksant! Men jeg er ung da så jeg kan uansett ikke komme med den preknen der. :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe ikksant! Men jeg er ung da så jeg kan uansett ikke komme med den preknen der. :-)

Flaks for meg ;)

Det er forresten letter å leve på 6000 hvis man har en samboer ;)

Skrevet

Flaks for meg ;)

Det er forresten letter å leve på 6000 hvis man har en samboer ;)

Det er ganske mye lettere ja. Men vi sier du er flink likevel vi :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er ganske mye lettere ja. Men vi sier du er flink likevel vi :)

Dette kommer jeg til å leve lenge på..Hi hi :D

Skrevet

Jeg tar av meg hatten..!

Må man, så må man. :) Men de store utskeilelsene tillater det jo ikke akkurat.

Skrevet

Må man, så må man. :) Men de store utskeilelsene tillater det jo ikke akkurat.

Ja - men du må jo ha en enorm selvdisiplin som jobber hele sommeren uten å bruke noe av lønna di på tull og tøys! Sånn selvdisiplin vil jeg og ha! :)

Skrevet

Jeg klarer det egentlig ganske fint når jeg først får :-). Men jeg har billig husleie, da!

Skrevet

Jeg klarte meg på 6000 kr i mnd. Det ble ikke store utskeielsene og heldigvis kom det ikke mange uforutsigbare utgifter.

Skrevet

Ja - men du må jo ha en enorm selvdisiplin som jobber hele sommeren uten å bruke noe av lønna di på tull og tøys! Sånn selvdisiplin vil jeg og ha! :)

Nåja, bruker et par tusenlapper på shopping i august, da. ;) Men ikke mer enn at jeg klarer meg på pengene resten av året (pluss de 6000 jeg får i lån/stipend hver mnd. selvsagt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...