Gjest Kvinne som lurer Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva mener dere man bør fortelle om sin fortid til sin kjære? Jeg har begynt å angre på ting jeg har fortalt kjæresten min, fordi ting jeg har fortalt ham i fortrolighet blir brukt imot meg senere. Jeg har ikke hatt mange sexpartnere, men hadde et par ons og rotet med noen på fest da jeg var 18-20 år. I tillegg hadde jeg et seksuelt forhold til en gift mann da jeg var 18 år. Dette har jeg fortalt min kjæreste. Ikke fordi jeg mener dette er ting man på død og liv må fortelle om, men det har liksom kommet fram der det har vært naturlig i samtalen, og når vi har snakket om forhold og seksualitet og slike ting. Men nå har disse opplysningene tydeligvis gjort min kjære usikker, og han trekker fram disse tingene i tide og utide. Blant annet sier han at han ikke stoler på meg, og at "jeg er typen til å være utro" og så videre på grunn av dette. Men herregud, dette er lenge siden, jeg er nærmere 30 år, og tenker overhode ikke på slike ting. Jeg går ikke rundt og mimrer om gamle elskere, og jeg savner heller ikke livet jeg hadde dengang. Det kunne ikke falle meg inn å ta opp kontakten med noen av de jeg hadde sex med for mange år siden, og ikke tror jeg at disse erfaringene sier noe om hvem jeg er i dag eller hva jeg står for. Jeg har aldri vært utro, og har heller ingen planer om å være det. Så hva skal jeg egentlig si eller gjøre? Skal jeg prøve å si noe for å få ham til å stole på meg, eller skal jeg bare drite i det og se på det som hans problem? For det er jo egentlig det det er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225386-%C3%A5-fortelle-om-sin-fortid-til-sin-kj%C3%A6reste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klara Q Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Da jeg var yngre skulle jeg på død og liv vite og fortelle hvor mange vi hadde hatt før hverandre, og helst hvem de var og hvor de gjorde det etc. Nå synes jeg ikke jeg trenger å vite hvem kjæresten min har vært med før - det er ikke relevant for forholdet vårt likevel. Vet mange mener man bør kunne være åpne om det ene og det andre, og sjalusi er fyfy - men om jeg skal være ærlig, tror jeg at det man ikke vet (om fortiden hans/hennes) har man i alle fall ikke vondt av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225386-%C3%A5-fortelle-om-sin-fortid-til-sin-kj%C3%A6reste/#findComment-1692827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Min kjære vet en god del om meg, men det er ting jeg aldri kommer til å fortelle, enkelt og greit. Det er jo ting jeg har gjort som jeg ikke er spesielt stolt av og som jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke kommer til å gjøre igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225386-%C3%A5-fortelle-om-sin-fortid-til-sin-kj%C3%A6reste/#findComment-1692967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huldra tulla Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Forteller vel mer eller mindre alt til en ny kjæreste. Ikke detaljer, men ca antall partnere, hvor mange kjærester og andre ting som har skjedd i livet. Det er jo naturlig da. Hvis han blir usikker av din fortid så må du enten prøve å berolige ham, si at det var lenge siden og at du er annerledes nå, eller vurdere om du vil leve med ham. Å ikke fortelle slikt vil ikke hjelpe noe for usikkerheten han har i seg ville kommet fram før eller senere uansett. Og bedre før enn senere sier jeg. Nå vet dere jo begge hvordan den andre er og kan ta det fra der. Han ville trolig blitt enda mer usikker om du hadde nektet å si noe, da dette jo er ensbetydende med en ille fortid med mye "snusk". Hvis fortiden ikke er noe å skjemmes over er det jo heller ikke farlig å fortelle om den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225386-%C3%A5-fortelle-om-sin-fortid-til-sin-kj%C3%A6reste/#findComment-1693622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Etter min vurdering, så synes jeg fortiden din høres ganske "normal" ut for en på din alder. Og jeg kan ikke forstå hvorfor kjæresten din skulle henge seg sånn opp i det du har fortalt. Hva hadde han forventet da? Å finne en 30 år gammel jomfru som bare har sittet inne og lest bøker eller strikket i hele sitt liv, mens hun ventet på at HAN skulle dukke opp?? De aller fleste på 30 år har vel gjort sine erfaringer både mht one night stands, tidligere elskere og kjæreste forhold. Noen annet ville vært merkelig. Hva med han selv da? Har ikke han en fortid som ibefatter kontakt med andre damer?? Han høres nesten litt paranoid ut, eller ihvertfall over rimelighetens grenser sjalu, hvis han til stadighet konfronterer deg med dette. Og JA, dette er absolutt HANS problem, og ikke ditt! Jeg ville nok bedt ham om å "take it or leave it" Du får uansett ikke endret på ting du gjorde for 10 år siden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/225386-%C3%A5-fortelle-om-sin-fortid-til-sin-kj%C3%A6reste/#findComment-1695813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.