Gå til innhold

Syden

Gjest TyrkiaellerRhodos

Anbefalte innlegg

Gjest TyrkiaellerRhodos
Skrevet

Sitter her å er så sydensjuk! Vil til syden, så jeg har sittet i 6 timer å leita etter en billig tur (har ikke så god råd for tiden, men til syden viiil jeg) Men så vet jeg ikke om jeg skal til Tyrkia eller Rhodos. Har litt lyst til Tyrkia, har vært der mange ganger før, og det er så billig der,å mange fine veska å tin å tang å dill dall å få kjøpt, og god mat ikke minst..Og alt er så billig!

Men så har jeg litt lyst å dra til en ny plass og da, og jeg har hørt Rhodos er så fin en plass og. Men er det sinnykt dyrt der nå?? Noen som vet...

Takknemlig for svar:)

Skrevet

Rhodos er ikke "sinnsykt dyrt", men ikke fryktelig billig heller. Det er også en helvetes turistmaskin - ihvertfall Rhodos by. Men det er en helt ok øy, hvis man vil se litt mer enn bare hotellet, bassenget, stranden og norge-baren.

"............................................"

Gjest TyrkiaellerRhodos
Skrevet

Rhodos er ikke "sinnsykt dyrt", men ikke fryktelig billig heller. Det er også en helvetes turistmaskin - ihvertfall Rhodos by. Men det er en helt ok øy, hvis man vil se litt mer enn bare hotellet, bassenget, stranden og norge-baren.

Helvetes turistmaskin er det vel over alt omtrent,tenkte å reise i midten av mai, da er det ikke så djevelsk med turister eller?

Jeg bor i nord-norge og trenger viiirkelig en sydentur nå...

Skrevet

Helvetes turistmaskin er det vel over alt omtrent,tenkte å reise i midten av mai, da er det ikke så djevelsk med turister eller?

Jeg bor i nord-norge og trenger viiirkelig en sydentur nå...

I mai er det ganske rolig der. Jeg har vært der i mai og september, utenfor den mest travle sesongen, og det var helt greit.

Gjest midlands
Skrevet

Vær heller litt kritisk. Reis ikke til Tyrkia, så lenge du kan velge en gresk øy.

Skrevet

Rhodos er veldig grei og koselig sted. Der arrangeres også dagsturer med båt over til Marmaris i Tyrkia for shopping.

Så da slår du jo 2 fluer i en smekk?

Mista nikket
Skrevet

Leste akkurat på ttv at det ble advart å reise til Tyrkia nå (ikke fra UDI). det skulle bli aksjoner mot turiststeder nå.

Mista nikket
Skrevet

Fikk ikke linken til å virke.

Les heller fei sitt innleg i linken Bør vi være redde

Skrevet

Jeg ville IKKE reist til Tyrkia.

Mulig at Rhodos og andre "turist-feller" er ålreite litt utenfor sesong, som i mai.

Ellers kan jeg på det varmeste anbefale øya Chios. Også Lesvos er fin. Begge har mye mindre turisme enn Rhodos, og er generelt noe billigere å være på også tror jeg. Særlig Chios har veldig lite turisme, men det går charter dit fra Norge og noen andre land, så noe er det jo, men ikke den store strømmen som til mange andre øyer.

Til Chios kommer du med bl.a. http://www.hellaswings.no

De store charterselskapene flyr ikke dit, uten at det er noe negativt, snarere tvert i mot. Jeg har reist til Chios mange ganger, og han som driver HellasWings var reiseleder/plassjef alle ganger, driver charter på en veldig fin måte. Jeg kan ikke utstå Ving og andre som behandler folk som en barnehage på tur, uten evne til å ta vare på seg selv, så de små selskapene er i så måte bare en fordel.

Du kan jo også ta en titt innom

http://hellas.diskusjonsforum.no om du vil høre mer om ulike øyer, fra folk som er lidenskapelige grekofile :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...